Inlägg från: Ascendere |Visa alla inlägg
  • Ascendere

Varit otrogen, vad bör jag göra

Skärp till dig och gå genast hem och ge frugan din en rejäl körare hon också så det blir rättvist. 

• Ascendere
    Anonym (Vad gör jag) skrev 2022-10-06 17:21:06 följande:

Vill tacka för alla bra svar och har följt tråden jag skapat för någon dag sedan med jämna mellanrum. Har helt enkelt inte orkat svara. Jag mår fortfarande så jäkla uselt av vad jag gjort och ställt till med. Jag har även kommit till insikt med att jag har riskerat hela min vardag som jag i stort trivs väldigt bra med. skuldkänslorna och ångesten är stark. Förstå mig rätt jag tycker inte synd om mig själv utan tvärt om. Jag pendlar mellan att berätta och inte berätta och jag tror väl att jag landar i att inte berätta då jag vet att vardagen för mig, min sambo och barnen kommer rasa ihop för att jag var otroligt korkad. Har nog också svårt att se hur min sambos reaktion skulle vara och hur det jag gjort skulle såra henne djupt. Något ?positivt? med detta är att för mig att vara otrogen igen är inget alternativ då jag vet vad det för med sig för både mig själv samt min familj och det är så ovärt.

Så känns det nu, men hur känns det om ett halvår när du varit utan sex för frun är för trött och har för mycket på jobbet osv och du får en chans till med den här kvinnan eller någon annan? 
    Då kommer du tänka "det gick ju bra förra gången, en gång till skadar inte" osv.

Så mitt tips är att se till att du får det du behöver på hemmaplan så du inte behöver bli frestad av andra. 
  • Ascendere
    Anonym (jaha) skrev 2022-10-10 12:44:58 följande:
    Och tanken har aldrig slagit dig att bara för att du vill att förhållandet inte ska raseras efter din otrohet så betyder inte det att din partner nödvändigtvis håller med om det?

Tanken har aldrig slagit dig att din partner kanske inte längre vill vara kvar i en relation med dig efter att du varit otrogen?

Tanken har aldrig slagit dig att du då inte har någon som helst rätt att lura din partner att vara kvar i en relation med dig genom att undanhålla sanningen för personen?

Bara för att andra inte håller med dig om att du har rätt att avgöra förhållandets framtid genom att manipulera din partner att vara kvar med hjälp av lögner och mörkande så betyder inte det att du inte fått svar på din fråga.

Problemet är inte att andra inte fattar eller att du inte har fått svar på din fråga. Problemet är att du verkar vara inkapabel att förstå du inte har någon rätt att avgöra relationens framtid på EGEN hand utan att det är något som din partner borde få vara delaktig i med ALLA korten på bordet. Problemet är att du verkar vara inkapabel att förstå att det inte är ok att lura någon att ha en relation med dig. Problemet är att du inte fattar att vad du vill och vad din partner vill är två skilda saker.
    Är barn inblandade också, de växer säkert hellre upp med bägge föräldrarna än med skilda föräldrar för att pappa till varje pris skulle vara så jäkla ärlig. 
    Det som har hänt har hänt, dags att gå vidare. Håll tyst för barnens skull. 
  • Ascendere
    Anonym (?) skrev 2022-10-10 15:27:36 följande:

Vad menar du med det fetade? Under vilka förutsättningar i exemplet?

"Är barn inblandade också, de växer säkert hellre upp med bägge föräldrarna än med skilda föräldrar för att pappa till varje pris skulle vara så jäkla ärlig. 

Det som har hänt har hänt, dags att gå vidare. Håll tyst för barnens skull. "

Att du berättar sanningen för frun men inte barnen? Eller tvärtom? Är det viktigare att berätta sanningen om man har barn, eller tvärtom?

Om man har barn blir det viktigare att hålla ihop familjen än att berätta sanningen till varje pris. Om man inte har några externa faktorer som håller ihop en så kan man absolut avsluta relationen direkt om endera partnern är otrogen, men om man har barn mm så kan det vara bättre att hålla käften, både inför barnen och frun. 

Inte så vackert kanske men pragmatiskt. 
Svar på tråden Varit otrogen, vad bör jag göra