Inlägg från: Elefantmannen2 |Visa alla inlägg
  • Elefantmannen2

Varit otrogen, vad bör jag göra

Anonym (jaha) skrev 2022-10-11 11:52:07 följande:
    Problemet med "jag skulle inte vilja veta om det var ett engångsligg men veta om det var ett förhållande" är att....

1) Det spelar ingen roll vad vi eller TS tycker i slutändan är det upp till TS partner att avgöra vad hon vill veta. Och hela den här diskussionen vi har här pågår ju bakom hennes rygg utan att ta någon hänsyn till vad hon tycker.

2) Vad får dig att tro att din partner skulle respektera det? Är det inte lite naivt att tro att en person som sket i att respektera dina önskemål om trohet kommer respektera dina önskemål att få veta?

I sin egen fantasi kan man själv bestämma exakt hur man vill att allt ska utspela sig och ens partner kommer agera så som man önskar... men i praktiken har du ingen kontroll öht över någonting och din partner kommer agera precis hur hen vill själv och vad som passar honom/henne bäst.

Angående "Livets stora gåta, älska glömma och förlåta" så låter det ju väldigt fint men är väldigt irrationellt.

Är det verkligen nyttigt för en att älska någon som inte älskar eller respekterar dig utan sviker, ljuger och manipulerar? Eller kan det vara rent destruktivt?

Ska man verkligen glömma ett svek? Om man suddar bort allt människor gjort mot en som man inte gillar, hur ska man då kunna förhålla sig till dem på ett realistiskt sett? Våra minnen är ju hur vi lär oss, om vi raderar allt obehagligt, hur ska vi då kunna undvika det i framtiden?

Ska man verkligen förlåta precis allt? Om man förlåter allt alla gör, hur ska de då förstå att det var fel att göra så mot dig?

Det är helt klart bättre att bära med sig alla svek. Så man kan sitta ensam och bitter och häva ur sig misantropiska resonemang på nätet. 
    Det är livet det. Du är verkligen din egen lyckas smed..

• Elefantmannen2
    Anonym (jaha) skrev 2022-10-11 16:15:14 följande:
    Bäst för vem?

Tror du hans fru håller med om det?
    Jag citerar dig, kompis. Du behöver inte nämna dig själv i tredje person. Det blir lite over the top även för en certifierad egoist. 
  • Elefantmannen2
    Anonym (jaha) skrev 2022-10-12 13:19:35 följande:
    Ska jag tolka ditt undvikande svar som att du inte har nåt bra svar på frågorna?

Frågan är om "hans fru håller med" rörande ett svar ställt till dig. Frågan är alltså i så all om din fru håller med. Det vet du ju bättre än jag. 
    (Fast jag tippar på att a) du inte har någon fru och b) om du har en vill hon säkert inte att du bär omkring på alla oförrätter genom livet)
    Resultatet är ju synliggjort. 

• Elefantmannen2
    Anonym (jaha) skrev 2022-10-12 16:18:36 följande:
    Fast tråden handlar inte om mig och frågorna gällde TS och hans fru.

Du har aldrig brytt dig om vad en tråd handlar om, känd för oombedda åsikter off topic. 

Helt oavsett det svarar jag på ett inlägg du skrivit i den här tråden som svar till någon annan. Med frågeställning och inställning helt skild från TS. Om svaret på det inte handlar om TS gör ju inte ditt det heller? Du vinner SM i självmål, pajas. 

• Elefantmannen2
    ClumsySmurf skrev 2022-10-12 20:14:52 följande:
    Pajasen med otrohets fetischism har vaknat...eller bara glömt att skriva dubbelanonymt
    Den narcissistiska särskrivaren med valnötshjärna försöker sig på comeback. Så självupptagen att du inte ser hur uppenbart det är. 
    Om pojkrummet känns trångt är det inte till vuxenforum på internet du ska vända dig. Be mamma ringa BUP.
  • Elefantmannen2
    Anonym (jaha) skrev 2022-10-14 11:54:03 följande:
    Det enda som är uppenbart här är att du saknar förmåga att argumentera sakligt.

Pajkastning och utbyta åsikter om person verkar vara mer din grej.

Well, det var svar på:

"Pajasen med otrohets fetischism har vaknat...eller bara glömt att skriva dubbelanonymt"

Som man ropar får man svar liksom. 

Det var även till ett helt annat nick, som du vet, vilket bara gör ditt självmål ännu roligare. Riktigt meta. 

• Elefantmannen2
    Anonym (jaha) skrev 2022-10-14 15:15:07 följande:
    Och det i sin tur var ett svar på dina försök att diskutera person istället för sak eller hur?

Som man ropar får man svar, och i denna tråd är det du som påbörjade ropandet.

Jag ropade inte till det nicket. Det jag citerade var det första utbytet mellan honom och mig. Om man inleder med den typen av barnsligt trams är man ju bara ute efter att tjafsa. Jag var gullig nog att tillmötesgå. 

Samma sak nu. DU ska lägga dig i för att kunna bli sekundärkränkt och tjafsa. 

Du för köra dina clownerier själv i dag. 

• Elefantmannen2
    Anonym (jaha) skrev 2022-10-14 17:24:55 följande:
    Ja verkligen, men innan du repeterar dig så borde du kanske läsa igenom inläggen igen och se om du kan se någon skillnad på vem som försöker föra diskussionen till person istället för sak och vem som försöker föra TILLBAKA diskussionen till sak (det tråden handlar om) genom att påpeka just det.

Om din kritik gäller att återgå till trådens ämne så vore det ju kanske bra om du riktar den åt rätt håll?

Du vill tjafsa till den grad att du svarar på inlägg till andra. Smurfen vill tjafsa till den grad att han svarar på inlägg till andra.

Tjafsa med varandra kretiner.

• Elefantmannen2
    Anonym (once betrayed) skrev 2022-10-15 08:37:31 följande:
    önskas till (Jaha)/(Igen)/(Elefantmannen2). 

Vänligen dra inte in mig i den cirkusen med anonyma och/eller multipla nick, tack. 
    Jag har medlemskap. Det går utmärkt att PM:a etc. 

Fundera istället över ironin över hur du skriver om on topic och sedan ägnar merparten av inläggen till att fräsa över andra nick och hur du missuppfattat regelverk. Likadant med ad hominem. 

På det här forumet är det tillåtet och möjligt att ha anonyma, oregistrerade nick, flera nick, smurfkonton etc. Det kommer inte att ändras. Om det känns så jobbigt att du måste adressera det i var och vartannat inlägg skulle jag rekommendera forumbyte eller en längre paus. Det senare rådet brukar jag själv använda mig av. 

• Elefantmannen2
    Anonym (once betrayed) skrev 2022-10-15 14:34:03 följande:
    Var finns ironin i vad jag skriver i ämnet anser du. Hitintills till dags datum har jag riktat min lilla medverkan direkt till vår TS (Sommar Vinter). Precis som många andra skribenter med mig (i annan tråd iofs)har jag påtalat att retoriklektioner bäst läggs upp i forum eller i trådar där de hör hemma.

Anser när OT- storgräl bryter ut mellan ett par tre debattörer med kränkande personangrepp och tillmälen behöver man få påtala saken. Det blir bara obehagligt och en otrevlig stämning att ta del av pajkastningen (er). Närmast omänskliga påhopp i en tråd som handlar om otrohet. Hur försvarar du schismer ärligt talat? Den som vädjar till besinning angrips sekundärt av samlad trupp. Om TS tar hand om sin tråd, blir mer närvarande, och är fine med en ny inriktning eller kapning av ämnet - så är jag fine med det.

Grand och bjälke. Du sitter ju till och med och hänvisar till vad du skrivit i andra trådar.

Avsaknad av självreflektion leder ingen vart. Precis som att försöka kontrollera vad andra skriver på öppna forum. 

Ha det. 

• Elefantmannen2
    Anonym (once betrayed) skrev 2022-10-15 16:46:38 följande:

Herre jösses! Det här tycks vara missförståndens Eldorado. 

Nej, jag hänvisade eg till vad andra deltagare uttryckt om OT diskussioner som drar ut på tid och utrymme. Ja, jag instämde gladeligen i dem. Som den nybörjare jag är på forumet. Tyckte det lät resonligt. Anser alltjämt så på goda grunder. 

Vill alltjämt du besvarar min undran till dig! Ett förtydligande: Hur försvarar du de schismer som pågick - över tid i dagar - och som du aktivt deltog i? På vilket sätt anser du egentligen dessa öppna verbala konflikter förde tråden framåt? I själva sakfrågan? 

Du fortsätter skriva till min signatur. Om det går lättare för dig i PM form att beskriva för mig återstår att se. Vill inte kapa ttrådar med OT samtal och droppar möjligen en rad. 

Välkommen att kliva in i trådens subjekt där ytterligare debattörer kommit till - som tycks intressera sig för ämnets natur. :) häng på vet ja. 

Jag vet inte vad du menar. Jag har inget att försvara. 
    Det var du som drog in mitt nick i ett förvirrat resonemang. Det är du som sitter med pekpinnen och försöker styra forumets innehåll samtidigt som du begår exakt samma fel du beskyller andra för. 

1. Du är ingen nybörjare
    2. Om du nu vore det kanske du skulle ta in ramverket innan du försöker styra det

Adjö. 

• Elefantmannen2
    ClumsySmurf skrev 2022-10-15 17:29:21 följande:
     går jättebra men men kan bara ha ett dubbelanonymt.

Trams. Och det vet du bättre än de flesta. Två nick per inloggad enhet. 

Toppen för dem som gillar felaktiga argumentationen att "andra i tråden", eller "majoriteten i tråden" tycker X och hänvisa till sig själv. Eller accentuera en åsikt genom att hålla med sig själv. 
    Favoriten är att skapa en tråd och prata med sig själv. 

Det spelar ingen roll. Så funkar det här. Bara att köpa läget eller gå vidare. Självpåtagna Sisyfos-arbetet att ändra alla andra ger noll. 

• Elefantmannen2
    Anonym (Igen) skrev 2022-10-15 20:15:18 följande:
    Men det är ju det hon sa och visade. 
    Ett helt anonymt samt ett som är kopplat till varje  medlemsprofil och brevlåda. Alltså två. 
    Varför det är så vet jag inte men det är ju ingen hemlighet. 

Sen tror jag inte moderatorer " håller koll" utan det är först när ett inlägg anmäls som det granskas och eventuellt tas bort. Tydligen tror folk att moderatorer läser allt och allt som finns kvar är godkänt när det i själva verket är fel fast ingen har anmält det. 
    På helger kan tyvärr vidriga saker ligga kvar trots anmälan men under vardagar går det ofta fort. 
    (jag som skulle sluta trådkapa och gå ot, det gick ju inget vidare!) 

Ursäkta, men vad snackar du om?? 

Varför taggar du mig? 

Vem är ?hon?? 

Ett medlemsnick(registrerad medlem) och ett anonymt i samma tråd. Varje registrerad medlem äger således två nick. För att registrera medlem krävs mailadress, som har oändliga möjligheter. Därifrån kan du logga in på samtliga tillgängliga enheter. Har du tillgång till tio datorer, plattor eller telefoner har du 20 nick samtidigt. Etc. För mig ter det sig mer än maniskt att nyttja möjligheten, men jag är övertygad att det per definition finns maniska personer som gör det. 

Varför taggar du mig och spekulerar i hur moderatorer agerar och inte? Plattformen är byggd så här. Moderatorerna gör som de gör. Jag har inte påstått något kring det, så dra inte in mig i dina spekulationer. 

(Jag har fullkomlig förståelse för att ingen har ork att medla i, ens läsa, fullkomligt debila resonemang mellan ett fåtal personer med personlighetsklyvning och oräkneliga nick)

• Elefantmannen2
    Anonym (Igen) skrev 2022-10-15 21:15:51 följande:
    Med "hon" menar jag personen du svarade, ClumsySmurf. Hon skriver ju exakt samma som du att alla har möjlighet till två nick per tråd. 
    Om man sen väljer att ha flera konton för att skapa fler profiler verkar vara omständigt  bara för att kunna skriva i ett forum dom det här. 

Forumet är förutom det du nämnde tidigare byggt så att man kan svara/citera vem som helst även om det man svarar på inte är riktat direkt till en själv. Det är också bara att acceptera. 

Du behöver inte bli otrevlig, jag är inte emot dig och drar inte in dig i något. Leta inte motståndare där det inte finns.

Ok. Är det även hon? Får stå för dig.

Nej, det är inte alls samma. Möjligheten är oändlig. Om man väljer att utnyttja det är något annat. 

Om du svarar på någons inlägg är det givetvis riktat till denne. Vad finns det att acceptera kring det? 

Ergo: Du drar in mig och jag tar det personligt. 
    Att citera mig, whoever, och låta dem stå till svars för något de aldrig uttryckt eller tycker blir rejält märkligt. 
    Testa i verkliga livet att gå fram till någon och tala om för dem vad de tycker och tänker och sedan argumentera kring det?

Sanningen är inte otrevlig i sig. Kan bli det om man är obekväm med den. Jag har på intet vis betett mig otrevligt mot dig. Än. 

(Varför känner jag igen resonemanget sedan tidigare?)

Svar på tråden Varit otrogen, vad bör jag göra