Inlägg från: Anonym (Morsan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Morsan)

Varit otrogen, vad bör jag göra

Anonym (jaha) skrev 2022-10-07 12:21:56 följande:
    Det du i princip säger är att man bara kan vara ärlig om man tror att ens partner kommer förlåta allt, och om man inte tror det så är det ok att ljuga och då är det inte mitt fel utan min partners fel som inte är beredd att förlåta precis allt jag gör. 

Att bara vara ärlig när man inte riskerar något är inte mod, det är feghet. Och nej en individs feghet har inte ett dugg med andra att göra för ingen kan förvänta sig att andra alltid ska tolerera precis allt man gör.

Är det så du uppfostrar dina barn?
    Du ska bara vara ärlig när det gagnar dig, i annat fall är det ok att ljuga och då är det inte du som är feg och falsk utan alla andra som inte är accepterande nog.
    Det krävs mod att vara otrogen. Så du motsäger dig själv här.
  • Anonym (Morsan)
    Anonym (jaha) skrev 2022-10-07 12:55:35 följande:
    Nope, det krävs inte ett dugg mod att bete sig som ett rövhål bakom ryggen på andra och man tror ingen kommer få reda på det och det inte kommer leda till konsekvenser. Det är så fega människor gör.

Det som kräver mod är att kunna stå för det man gör och göra det öppet och vara beredd att ta konsekvenserna för det.
    Du verkar inte riktigt förstå. Är man feg vågar man inte vara otrogen. Du tar ju en risk när du är otrogen. En ganska stor risk till och med när världen befolkas av sådana som dig.

Blev det tydligare för dig nu? 
  • Anonym (Morsan)
    Anonym (Nja) skrev 2022-10-07 13:48:49 följande:
    Det räcker med taskig konsekvensanalysförmåga. Man tror att man är smartare än vad man är, och att partnern är mer korkad än vad man själv är.
    Intressant att höra dig berätta om dig själv.
  • Anonym (Morsan)
    Anonym (jaha) skrev 2022-10-07 15:45:37 följande:
    Men eller hur, för alla som är otrogna tror ju såklart att de kommer bli påkomna men gör det ändå.... det är ju inte alls så att de bara gör det för att de tror att deras partner aldrig kommer få reda på det.

Vad som återigen blev tydligt är att otrogna människor gör vad som helst för att slippa se sig själva som de verkligen är.... som tex inbilla sig själv att gå bakom ryggen på andra är modigt Flört
    Det där vet ju du allt om. Den enda "risken" du tar är att du blir anmäld på FL. Låter som ett spännande liv. Lycka till med det.
  • Anonym (Morsan)
    Anonym (jaha) skrev 2022-10-07 16:05:06 följande:
    Absolut, rövhattar som inte tål kritik älskar ju anmäla knappen så det är ju en risk man tar. 
    Du är verkligen modig som ett lejon. Min hjälte SoligKyss
  • Anonym (Morsan)
    Anonym (jaha) skrev 2022-10-07 16:48:55 följande:
    Frågan är bara vad du är för din partner eller rättare sagt vad du kommer vara när personen får reda på vem du verkligen är Flört
    Du fortsätter leva i fablernas värld på din vita springare. Jag kan bjuda på det. Det är ändå helg Cool
  • Anonym (Morsan)
    Anonym (jaha) skrev 2022-10-07 16:48:55 följande:
    Frågan är bara vad du är för din partner eller rättare sagt vad du kommer vara när personen får reda på vem du verkligen är Flört
    Intressant att få en inblick i din fantasivärld. Men den är väldigt enahanda, för att inte säga dödstråkig Cool
  • Anonym (Morsan)

Gör som jag. Jag säger inget när jag knullar andra. Min belåtna min kan jag dock inte sudda bort.

• Anonym (Morsan)
    Anonym (?) skrev 2022-10-17 14:13:47 följande:
    Gör inte det då. Det gör man ju bara om man verkligen vill ha anledningar att vara förorättad som man använder i något sjukt maktspel. 
    Sunda förhållanden ser inte ut på det viset. 
    Sant!
  • Anonym (Morsan)
    Anonym (Anonym@) skrev 2022-10-22 17:20:14 följande:
    Vad löser sig om man är otrogen då?
    Anonym (?) skrev 2022-10-22 13:58:16 följande:

Det är ett s.k straw man argument. 
    Som dessutom förutsätter antingen eller.

Men faktum är att försummelse är rätt uppenbar och har dryftats på många vis innan man bryter upp eller är otrogen eller vad man nu tar till i nästan alla fall. Att hålla ihop ett förhållande är en pågående process där alla inblandade får dra sitt strå till stacken. 
    Oavsett hur man ser på det är i de allra flesta fall så att man inte får den bekräftelse man behöver av sin partner när man söker den på annat håll. 
    Sedan har ju alla olika starkt bekräftelsebehov gällande olika saker.

Men det behovet ställs mot tillfredställelsen i att hålla sig till påhittade moraliska dygder och lojalitet. Det ena mänskligt, det andra inte. 

Med facit i hand vet man ju att de allra flesta ägnat sig åt någon typ av otrohet. 

Vad är det för facit du har som inte vi andra har?
    Facit finns därute. I verkligheten. Inte här bland moralkärringarna på Familjeliv.
  • Anonym (Morsan)
    Anonym (jaha) skrev 2022-10-24 15:00:22 följande:
    .... som man känner sig själv känner man andra. 
    Dagens gapskratt. Tack för den!
  • Anonym (Morsan)
    Anonym (jaha) skrev 2022-10-24 15:39:30 följande:
    Skratta på du men fel har du oavsett. Flört
    Du är verkligen underhållande. Men frågan är om  du ens själv vet vad det är du pratar om Solig?
  • Anonym (Morsan)
    Anonym (Anonym@) skrev 2022-10-24 15:32:47 följande:
    Vad det allt du mäktade med?? Sorgligt.
    Jag tror du ska sörja andra saker om du tänker efter lite Solig. Gör ett försök.
  • Anonym (Morsan)
    Anonym (jaha) skrev 2022-10-24 15:56:37 följande:
    Jag vet precis vad jag pratar om eftersom det som sagt finns statistik som stödjer det, vad har du för belägg för dina fantasier annat än ditt dåliga samvete och oförmåga att stå för dina handlingar och den du är?
    Med statistik kan du bevisa vad som helst. Men du kan inte dölja sanningen om dig själv.
  • Anonym (Morsan)
    Anonym (Anonym@) skrev 2022-10-24 16:36:23 följande:
    Jag sörjer inte. Jag äcklas.
    Försök åtminstone stå för vad du skrivit i dina inlägg Solig
Svar på tråden Varit otrogen, vad bör jag göra