Anonym (Orosanmälan) skrev 2022-10-06 08:23:32 följande:
Kanske för att det inte går att kräva ett skit av honom? För att så fort han blir kritiserad eller ser sig som kritiserad så blir han en jävla barnrumpa? För att han anser att han är så gott som perfekt och "också måste få visa känslor"?
Och nej, detta beteende var inte i närheten av tydligt för 20 år sedan när vi träffades, eller för snart 10 år sedan när vi fick barn utan det har kommit efter hand de senaste åren.
Sen är han en bra pappa annars som är aktiv i barnens liv och engagerar sig i dem. De är inte generellt rädda för honom.
Klart det går. Det finns sånt som heter ultimatum. Ta ditt föräldraansvar!! Kan garantera att även du hamnar under soc lupp med den där inställningen! Du har en skyldighet mot dina barn att skydda dem från pappan, och den biten uppfyller du inte! Du kan påstå att du är deras trygghet - de har ingen trygghet!! Inte så länge de bor med honom.
Anonym (Orosanmälan) skrev 2022-10-05 22:33:12 följande:
Jag är sällan med när han blir arg utan får höra om det efteråt. Jag pratar med både barnen (och vi pratar om hur pappa reagerar och att det är pappa som gör fel, inte barnen) och pappan (som då tycker att han måste ju få bli arg ibland). Att jag inte har lämnat honom är eftersom han då skulle kräva 50/50-delning och då har jag inte en chans att finnas där för barnen när han blir arg. De är inte stora nog att få välja själva var de skulle bo. Sen är det ju som alltid så att han har många positiva sidor, så det är inte bara ilska, rädsla och mörker.
Ja han kan ju försöka! Men nu är det så att med den här orosanmälan och den utredning som lär följa på den så kommer han få svårare att kräva vad som helst. För det första kan du hävda att barnen ska bo hos dig mest, han kan inte tvinga barnen att bo hos sig om de inte vill för att de är rädda för honom, eller om tingsrätten anser det olämpligt. Hur gamla är de förresten? Gemensam vårdnad lär ni fortsätta ha men det spelar ingen roll, och umgängesrätten är rätten att träffas (barnens rätt, inte pappans!) och det måste man inte ha övernattningar för att åstadkomma heller.
Ta ditt föräldraansvar! Det har gått tillräckligt långt för att skolan ska reagera, eftersom dina barn ständigt behöver gå omkring och vara oroliga för hans reaktioner. De är utsatta för psykisk misshandel i sitt eget hem, och det hjälper inte att du pratar med honom. Då måste du ta nästa steg och det är att diskutera skilsmässa med honom.
Ultimatum. För barnens skull.
Just nu låter du som en medberoende och försvarar honom. Det handlar om dina barn ffs! Jämför med de kvinnor som blir misshandlade t ex: "Jaa men han är ju så fin! När han inte slår mig gul och blå....", exakt samma försvar kommer du med nu, fast för deras del. "Jaa men han har många positiva sidor också." BS. Om de dåliga stunderna går ut på ilska, rädsla och mörker som kan komma precis när som helst så är det tillräckliga skäl att gå.
Var är din kämpaglöd för dina barn? Ska de behöva växa upp på det här sättet? Är inte dina barn
värda mer?