• Anonym (Embla)

Är detta normalt?

Satt och mös med min ganska nya dejt förra helgen. Vet att han valt att inte skaffa barn, jag har 1 som han gillar dock.

Då han verkar så himla anti barn frågade jag honom på riktigt att ?men om du skulle vara med en tjej som blev gravid och ville behålla barnet, hur ställer du dig till det?

han blir svart i blicken och säger skarpt ?Då skulle jag hata henne för all framtid och inte vilja ha med barnet att göra?
    och att ?det är mammans straff, hon får ta ansvar själv om barnet undrar och säga att hon valde göra såhär mot mig?

Jag undrar om han aldrig skulle bli nyfiken för barnet är ju hälften hans. Han svara då att ?Jo, men man kanske skulle träffa barnet när det passade mig då, men mamman ska inte vara delaktig i det?

Höll på att tappa hakan själv. mannen är över 40 även om hans resonemang är som en 15 årings? Är detta verkligen normalt?

• Svar på tråden Är detta normalt?
  • EnAnonumius

Nej.. Det är inte normalt..

Hade en man svarat mig på det sättet så hade det varit den sista dejeten för gott. Inte för att jag vill skaffa fler barn, men hans mörka inställning kring det hela hade fått mig att fundera.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Nej)

Nej, han låter rätt sjuk. Empatiskt störd. Jag skulle ha väntat ungefär en kvart, hittat på en ursäkt om varför jag måste gå och sedan dumpat honom för gott.

• Tow2Mater

Bra ni disuterar frågan. Han är ärlig. Vad ska du göra med den infomationen nu?

• Anonym (Embla)
    EnAnonumius skrev 2022-10-08 13:20:36 följande:

Nej.. Det är inte normalt..

Hade en man svarat mig på det sättet så hade det varit den sista dejeten för gott. Inte för att jag vill skaffa fler barn, men hans mörka inställning kring det hela hade fått mig att fundera.

Tack, ja jag vet ju att han tidigt bestämde sig för att han inte ville ha barn. Ett helt okej val tycker jag, inga synpunkter på det alls.

Men det där lät bara så himla olustigt, vara så hatisk. 
  • EpicF

Nej, det är inte ett normalt beteende. Men det är fullt normalt att man valt att inte vilja skaffa barn. 

• Xenia

Det kanske är normalt (dvs vanligt) men tyder på empatibrist. Hatet mot mamman är viktigare än det oskyldiga barnets behov.

Man kan ju dessutom bli gravid av misstag men han skulle ändå hata mamman om hon behöll det istf att göra abort. Fråga honom varför han med den negativa inställningen till barn inte steriliserat sig?

Säg till honom att du inte planerar barn men att du är emot abort. Se vad han säger då. Håller han fast vid att han skulle hata dig och vägra kontakt med barnet, så säger du "ja, då måste vi göra slut, jag kan inte ta den risken".

Ja, det är vad jag tycker.

• Anonym (w)

Jag hade backat direkt. Snacka om varningstecken att prata på det viset.

Vill han aldrig ha barn och inte knipsat sig är han bra korkad oxå-

• Anonym (Nej)
    Xenia skrev 2022-10-08 13:33:33 följande:

Det kanske är normalt (dvs vanligt) men tyder på empatibrist. Hatet mot mamman är viktigare än det oskyldiga barnets behov.

Man kan ju dessutom bli gravid av misstag men han skulle ändå hata mamman om hon behöll det istf att göra abort. Fråga honom varför han med den negativa inställningen till barn inte steriliserat sig?

Säg till honom att du inte planerar barn men att du är emot abort. Se vad han säger då. Håller han fast vid att han skulle hata dig och vägra kontakt med barnet, så säger du "ja, då måste vi göra slut, jag kan inte ta den risken".

Ja, det är vad jag tycker.

Håller inte med. De behöver inte diskutera någonting. Den där mannen är sjuk i huvudet med en sådan inställning och ts kan absolut inte ha med honom att göra mer. En person med en sådan rigid tankevärld har garanterat liknande tankar om andra saker. Att vara så oförlåtande, otillåtande, oförstående kan bli riktigt farligt.
  • Anonym (Embla)

Jag sitter med Facit i hand gällande den mannen idag. Detta var första/andra stora rödflaggen.

kom bara att tänka på det, den svarta blicken över min fråga. Jag började fnissa först för jag trodde han skojade men icke.

Det är en mycket sjuk och störd person och fortsättningen blev extremt tung med enormt med psykisk misshandel. Men jag är hjärntvättad som tusan, och behöver bekräftelse på att han är sjuk. riktigt sjuk

• Tow2Mater

Enormt med psykisk misshandel och hjärntvätt på typ en vecka? Vad mer hände?

Svar på tråden Är detta normalt?