• Anonym (Embla)

Är detta normalt?

Satt och mös med min ganska nya dejt förra helgen. Vet att han valt att inte skaffa barn, jag har 1 som han gillar dock.

Då han verkar så himla anti barn frågade jag honom på riktigt att ?men om du skulle vara med en tjej som blev gravid och ville behålla barnet, hur ställer du dig till det?

han blir svart i blicken och säger skarpt ?Då skulle jag hata henne för all framtid och inte vilja ha med barnet att göra?
    och att ?det är mammans straff, hon får ta ansvar själv om barnet undrar och säga att hon valde göra såhär mot mig?

Jag undrar om han aldrig skulle bli nyfiken för barnet är ju hälften hans. Han svara då att ?Jo, men man kanske skulle träffa barnet när det passade mig då, men mamman ska inte vara delaktig i det?

Höll på att tappa hakan själv. mannen är över 40 även om hans resonemang är som en 15 årings? Är detta verkligen normalt?

• Svar på tråden Är detta normalt?
  • Anonym (Embla)
    Tow2Mater skrev 2022-10-08 13:50:29 följande:

Enormt med psykisk misshandel och hjärntvätt på typ en vecka? Vad mer hände?

Jag hade inte tänkt skriva allt. Därav att jag skrev förra helgen. var inte alls säker på att folk skulle tycka det var nåt att reagera på. 

Detta var i våras? fram tills nu. Så det har hänt mycket.

• Anonym (a)

Vad var nästa varningsflagga?

Om du vill får du gärna lista flera, och hur snabbt i förhållandet de dök upp. Det kan vara bra för andra att läsa och hålla sig undan.

Innan jag läst din andra kommentar tänkte jag att "kanske mannen redan har ett barn någonstans som han vägrar ha med att göra".

• Anonym (Guckosko)

Är man SÅ emot att få barn så sterliliserar man sig istället för att hota sin partner OM "olyckan" skulle vara framme.

• Anonym (Embla)
    Anonym (Guckosko) skrev 2022-10-08 14:02:23 följande:

Är man SÅ emot att få barn så sterliliserar man sig istället för att hota sin partner OM "olyckan" skulle vara framme.

Man kan ju tycka det? men i hans värld är allt alltid alla andras fel
  • Anonym (Guckosko)
    Anonym (Embla) skrev 2022-10-08 14:07:09 följande:
    Man kan ju tycka det? men i hans värld är allt alltid alla andras fel
    Han är helt enkelt mentalt störd.
  • Anonym (Embla)

Anonym(a)

1) Jag hade ett problem jag mådde dåligt över. Han dök in som min ?räddare?. Extremt tät kontakt,24/7? enormt bekräftelse sk Lovebombning. En sån kontakt skapar ett beroende, man tror till sist inte man kan leva utan den personen 

2 Intalade mig saker om andra män, de var dåliga och ville mig illa. Jämfört med han själv då

3) Spenderade enormt mycket tid och pengar på mig. Normalt i en kärleksrelation. Han intalade mig att vi var själsfränder. För mig som är en udda fågel så hade jag ju verkligen hittat min soulmate.

4) Extremt spänd och nervös, svettig och skakig när vi sågs. Funderade mycket över det

5) intresset avtog, skylldes på hans mentala stress. Helt plötsligt kunde vi inte ses på länge. Då var vi i prat om flytt och framtid. saker han älskat med mig var nu fel? jag var oduglig.

6) Han gör slut diffust men vi ska fortsätta ses, frågan om att bara vara KK kom. Jag tackade nej. Han straffade genom att ghosta mig. Vid det laget var han på Tinder igen och låg med andra men såg till att jag fanns på kroken. skyllde på ångest och stress, mitt fel 

7) Skulle ses, ghostade 3 veckor. Skylldes på ångest och även det var mitt fel. Då var jag sånt underläge att jag inte trodde mig överleva utan honom. Så brutalt hjärntvättad. Han sket i mig, träffade ytterligate en annan tjej. Skyllde på stress och dåligt mående. Jag var totalt sönder vilket kan visste.

8) Började med lite kontakt, när jag ville prata om det som varit skylldes allt på mig. Jag hade fäst mig för mycket, han hade inte haft tid för jag var så omättlig i min kommunikation därför var han tvungen att ghosta.

9) Mer prat igen, dyker upp igen. Denna gången enbart självsäker, inget av det nervösa svettiga. Säger att han saknat mig så, vi ska ses igen.

10) Jag började komma på vad han gjort medan han hade mig sittandes och väntades. hintade om det, då blockade han mig. För jag ville han skulle vara ärlig. 

Hur fick jag veta allt? Jo via en kompis där han skröt om hur lättlurad jag var, att jag bara var ett ligg han manipulera. Att han manipulerar så i början?Han visste att bara försvinna utan kontakt eller orsak är det som tar hårdast på mig. Det gav han mig och jag rasade helt. Hade han gjort slut som en normal människa hade det varit en annan sak-normalt. 

Ingenting denna person säher går liksom ihop, han är vanelögnare deluxe. Har verkligen ansträngt halvt ihjäl mig för att förstå? men det går inte. Ingenting går ihop. Förmodligen är jag inte den enda. Personen ifråga har erkänt idag att han misstänker att han har mindre trevliga personlighetsstörningar. 

Varför dumpade inte jag kan man undra? Jobbet gör man i en normal relation. Men vid det laget var jag galet hjärntvättad av honom. Tog åt mig av allt han sa, försökte vara bättre, försökte duga, vara till lags. 

• Anonym (Nej)

Ts, du har råkat ut för någon slags sociopat, kanske till och med psykopat. Att medvetet hjärntvätta kvinnor för att kunna utnyttja dem är så sjukt så jag saknar ord, och att han sedan väljer att dumpa dig på det sätt som ska göra ondast för dig är bara körsbäret på grädden. Herregud vilken tur att du är fri från honom nu! Hoppas jag iaf att du är.

• Anonym (w)

Ah det är den där som du träffade här som du spammar om? Du vet redan vad folk tycker.

• Anonym (Embla)
    Anonym (Nej) skrev 2022-10-08 14:30:09 följande:

Ts, du har råkat ut för någon slags sociopat, kanske till och med psykopat. Att medvetet hjärntvätta kvinnor för att kunna utnyttja dem är så sjukt så jag saknar ord, och att han sedan väljer att dumpa dig på det sätt som ska göra ondast för dig är bara körsbäret på grädden. Herregud vilken tur att du är fri från honom nu! Hoppas jag iaf att du är.

Tack
    Ja, han misstänker ju det själv. Han har ingen empati, vaneljuger och är inte speciellt socialt kompetent mer än det han studerat sig till. Men han kan inte känna det. Ja, han visste från början mina sårbarheter, månade enormt om dessa länge. Sen gav han mig det när jag blev jobbig för jag ville att han skulle prioritera mig nån gång under 2,5 månad. 

Jag är fri från honom, han blev förbannad på mig och blockade mig. För jag ifrågasatte så han tryckte till där det kändes som mest och försvann.

Psykiskt fri är jag inte, går i traumabehandling. säkert svårt att förstå. Men när han försvann satt jag apatisk en månad, trodde på riktigt att jag skulle dö.
    Han visste att jag reagerade så, han ljög ihop saker så jag skulle vänta, gjorde lite slut med ett litet hopp efter . Så behöll han mig?på hyllan. Idag är det bättre men inte helt bra. 

• Anonym (a)

Tack för din berättelse. Hoppas du snart har läkt helt och hållet.

Jag hoppas också att du har möjlighet att tidigt ta avstånd om du skulle råka träffa någon i framtiden som också har varningstecken. Lita på dig själv.

Svar på tråden Är detta normalt?