Robinson 2022 Höst
I morgon börjar Robinson höst, hoppas på ett bra och underhållande program
I morgon börjar Robinson höst, hoppas på ett bra och underhållande program
Spännande fortsättning
Men oj vilken dramatik i gårdagens båda avsnitt! Det är kanske det mest dramatiska jag sett i Robinson nånsin. Men verkligen inte enbart på ett bra sätt. Det va mestadels riktigt plågsamt se hur fulspelet och skitsnacket mot Helene fortsatte ända fram till örådet. Jag har nog aldrig sett en Robinson-deltagare va så ensam och utlämnad som Helene. Det va fan som att se ett stackars djur på väg till slakt. :/
Bella verkade visserligen få sympatier för Helene iom hon hängde med henne men det såg inte ut att räcka ändå. Fast kan det va så att Bella och Sandra sen ändå på nåt vis va inblandade i den otroligt dramatiska vändningen i örådet när Kris sa att han tappat immunitetsförgöraren? Att dom på nåt vis fått med sig Kris som kanske ändå inte va helt bekväm med behandlingen av Helene på att kasta förgöraren? Jag vet inte utan bara spekulerar.
För helt otroligt va det ju att Kris skulle ha tappat den där förgöraren som va så viktig för hans pakt och särskilt Alex. Själv tycker jag väl det känns lite för bra för va sant att han faktiskt skulle tappat den och sen snabbt fixat nån sorts ersättningsgrej typ. Fast å andra sidan kändes hans förtvivlan väldigt äkta och han har inte gett intryck av va nån dramaqueen precis men vem vet.
Sen kände ju förstås Petra till att Alex & co hade immunitetsförgöraren men hennes fråga gällde ju inte det utan om dom hade den där och då dvs i örådet. Precis som BeautifulLiz skriver kan man ju inte handla på ICA för en hemmagjord sedel om man tappat bort den verkliga hundringen på väg till affären. Typ så.
Vi får se hur ffa Kris klarar pressen från sina paktpolare framöver. Jag gillar ju honom och hoppas han inte väljer att hoppa av.
Visst kan jag förstå att Alex blev riktigt sned när förgöraren försvunnit MEN att han då blev så aggressiv och moraliserande mot Helene va riktigt obehagligt. Precis samma grej som när han höll nån sorts straffpredikan över Sofia när hon duellerat sig tillbaka in i Robinson och skickat Nathalie till Gränslandet. Svagt av Alex.
Men vilken tuff och orädd attityd hos Helene och dessutom så värdig i sitt uppförande. Hon är ständigt the bigger person imho. Respekt asså!
Starkt av Andreas hur han vann tävlingen men jag ogillar hans attityd mot Helene och även Sofia så mycket att det kändes bra att han (och hans nakna röv) sen blev utröstad. Verkligen självmål ge bort immuniteten till pappa Alex. Tycker lite synd om Andreas att han verkar ha sånt behov ty sig till typ starka ledare som först Valle sen Alex och dessutom verkar sakna cojones (bollar ;) gå emot gruppens åsikt. Han tänkte ju ge bort sin immunitet också till Valle efter memory-tävlingen way back. Lite sorgligt som sagt. :/
Sandra är verkligen en patetisk fegis som inte ens kunde erkänna att hon kände till förgöraren. Tänk att Helene gav bort sin ena immunitet till henne.
Läste nånstans att L-O och Martin skulle ha bett Helene om ursäkt efter örådet. Sjysst och rakryggat om det stämmer.
Mina favoriter att vinna årets Robinson är fortfarande Helene, Kris och L-O (i den ordningen). Nu är det väl enbart tävlingar som gäller framöver och inget mer öråd så ingen mer kommer ju röstas ut.