• Nandez

Robinson 2022 Höst

I morgon börjar Robinson höst, hoppas på ett bra och underhållande program

• Svar på tråden Robinson 2022 Höst
  • flygrl
    @BeautfulLiz: Psst såg du att jag också svarade dig i inlägg #136?
  • Johannus
    Nandez skrev 2022-12-09 19:14:10 följande:
    I media skrev de mycket lite, bara att Kris mådde dåligt
    I Facebook var det flera olika media som skrev om Örådet. Sen har FB egen tråd för Robinson, så diskterats har det fram och tillbaka vad som hände med Immunitetsförgöraren.

Eftersom inte Helene reagerade alls när Kristoffer sa att han haft förgöraren och att hon skulle röstas ut såå tror jag (alltså min tanke) att när Helene och Kristoffer var ensamma när det andra tävlade om immuniteten att Kristoffer kommit överens med Helene att inte använda den utan lämna den kvar på stranden.
  • Johannus
    Johannus skrev 2022-12-10 20:43:20 följande:
    I Facebook var det flera olika media som skrev om Örådet. Sen har FB egen tråd för Robinson, så diskterats har det fram och tillbaka vad som hände med Immunitetsförgöraren.

Eftersom inte Helene reagerade alls när Kristoffer sa att han haft förgöraren och att hon skulle röstas ut såå tror jag (alltså min tanke) att när Helene och Kristoffer var ensamma när det andra tävlade om immuniteten att Kristoffer kommit överens med Helene att inte använda den utan lämna den kvar på stranden.
    Ska stå att det diskuterades fram och tillbaka. Glad
  • flygrl
    Johannus skrev 2022-12-10 20:43:20 följande:

Jag har ju också tyckte det känns troligt att Kris kastat förgöraren då han helt enkelt stört sig på behandlingen av Helen och ville rädda henne vidare förbi sista örådet.

MEEEN samtidigt hade det ju faktiskt räckt att han i förväg upplyst Helen om att förgöraren fanns så hade hon kunnat behålla båda sina immuniteter på örådet och förgöraren blivit värdelös. Och Kris hade då sluppit heeela den här jobbiga situationen.

Varför krångla till det i onödan liksom?!

(Fast vem vet?!)

• Johannus
    flygrl skrev 2022-12-10 21:04:45 följande:

Jag har ju också tyckte det känns troligt att Kris kastat förgöraren då han helt enkelt stört sig på behandlingen av Helen och ville rädda henne vidare förbi sista örådet.

MEEEN samtidigt hade det ju faktiskt räckt att han i förväg upplyst Helen om att förgöraren fanns så hade hon kunnat behålla båda sina immuniteter på örådet och förgöraren blivit värdelös. Och Kris hade då sluppit heeela den här jobbiga situationen.

Varför krångla till det i onödan liksom?! smile5.gif

(Fast vem vet?!)

Kristoffer har nog upplyst Helene att det finns en förgörare, men att han lämnar den så kan den inte användas mot någon. Förgöraren hade inte blivit värdelös oavsett Helene hade behållit båda immuniteten för då hade den använts till nån annan som hade immunitet. Det ville nog inte Kristoffer.
  • Anonya

Flygrl har väl nästan bevisat att Kris inte tappat förgöraren på flit. Hade han velat räddat Helen hade det räckt med att hinta om att det kan finnas saker som gör att man inte är säker med en immunitet. Att ta på sig så mycket ilska och besvikelse i onödan känns väldigt ologiskt. 

Hur många har inte utanför Robinson blivit av med något viktigt för att en ficka varit trasig? Dessutom händer även osannolika saker. Fickan var ändå väldigt trasig, men att sätta saker i en ficka just när man ska iväg går så automatiskt att man kan glömma sånt lätt. 

Helen har ett mycket bra pokerface och vet att vad som helst kan hända i Robinson. Ibland blir det ju också omtagningar även om de förstås undviker sådana när det handlar om första reaktioner.

Ska bli intressant på måndag att se vad som händer härnäst. När kommer Helen på något sätt få veta att Sandra visst var medveten om immuniteten? 

• flygrl
    Johannus skrev 2022-12-10 21:20:01 följande:
    Kristoffer har nog upplyst Helene att det finns en förgörare, men att han lämnar den så kan den inte användas mot någon. Förgöraren hade inte blivit värdelös oavsett Helene hade behållit båda immuniteten för då hade den använts till nån annan som hade immunitet. Det ville nog inte Kristoffer.

Det är möjligt Kris ogillade själva grejen med en immunitetsförgörare och därför slängde den, visst. Fast om han berättat för Helen det fanns en förgörare och att han tänkte göra sig av med den tycker jag ändå det va dumt av Helen ge bort sin ena immunitet. Varför? Jo, för va säger att inte också nån annan skulle kunna ha fått en sån utan att berätta för nån annan? 

Men som sagt bara spekulationer från min sida.

Det här va väl dessutom första gången en immunitetsförgörare dykt upp i Robinson men i fortsättningen kommer nog alla Robinson-deltagare va medvetna om att sånt kan förekomma och att man ska behålla alla sina immuniteter istf ge bort dom. Ett paradigmskifte! :P

• flygrl
    Anonya skrev 2022-12-10 21:26:44 följande:

Flygrl har väl nästan bevisat att Kris inte tappat förgöraren på flit. Hade han velat räddat Helen hade det räckt med att hinta om att det kan finnas saker som gör att man inte är säker med en immunitet. Att ta på sig så mycket ilska och besvikelse i onödan känns väldigt ologiskt. 

Hur många har inte utanför Robinson blivit av med något viktigt för att en ficka varit trasig? Dessutom händer även osannolika saker. Fickan var ändå väldigt trasig, men att sätta saker i en ficka just när man ska iväg går så automatiskt att man kan glömma sånt lätt. 

Helen har ett mycket bra pokerface och vet att vad som helst kan hända i Robinson. Ibland blir det ju också omtagningar även om de förstås undviker sådana när det handlar om första reaktioner.

Ska bli intressant på måndag att se vad som händer härnäst. När kommer Helen på något sätt få veta att Sandra visst var medveten om immuniteten? 

Jag vet ju inte va som hände. Kris kan avsiktligt ha kastat den eller bara helt enkelt tappat den. För det är klart man kan tappa saker och det både i vardagen som i Robinson. Men om han kastat den är det förmodligen för han inte gillade det öht fanns en förgörare.

Eller så gjorde han det för han ville rädda Helen och inte kom på att det enklaste hade vart att bara låta henne få reda på förgörarens existens. Alla kan vi missa det uppenbara och fatta mindre genomtänkta beslut. Men visst han kanske bara hade otur och tappade den. Vi får avvakta och se om det kommer fram mer framöver.

• BeautifulLiz
    flygrl skrev 2022-12-10 03:42:17 följande:

Nä, man får se till att ha ordning på sina grejer där på Robinson-ön. Det ska tydligen ha hänt i jag tror australiensiska Robinson/Survivor att nån glömde ta med sitt immunitetshalsband till örådet och då inte heller räknades som immun. Sen är jag förstås inte helt opartisk iom att jag alltmer blivit ett fan av Helen.

Kul att du också börjat uppskatta Helen!
    Och precis som du har jag också tvingats ändra åsikt om Alex under senaste tiden. 

Fast att M A N som Alex blir arg när det visar sig att Kristoffer slarvat (? Drömmer) bort immunitetsförgöraren är väl inte konstigt. Däremot att han riktar ilskan mot Helen är lågt och i stil med hur han gick på när Sofia lyckats hålla sin plats i Robinson genom duellera ut Nathalie. 

Hur tänker du att Kristoffer ska ryka pga sitt misstag eller va det nu va? Det är inga fler öråd så isf måste han slås ut i tävling. Samma för Helen. Väl?

L-O är skön och precis som Helen och Sofia en outsider som inte bara rakt av tycks köpa allt snack. Kanske kan han göra en Michael Björklund som också flög lite under radarn för att till sist rätt otippat knipa Robinson-statyetten.

Att vi slipper Andreas ända i fortsättningen är kanske den största vinsten efter örådet haha!
    Det va nån i Flashback-tråden som trodde det kunde handla om att Andreas ville hylla Häckens SM-guld i fotboll. Drömmer

Hur som helst så var det bra att det blev som det blev. Hade den där snäckhistorian godkänts som förgörare så hade jag ruttnat ihop här hemma. Demon

I ärlighetens namn så är Helen den som förtjänar segern mest, ingen har väl kämpat som hon! Så jo, jag har ändrat inställning.  Så även om Alex, dessvärre.
    Så äckligt bitter mot Helen som blev kvar enligt spelets regler. Ska han vara förbannad så kan han ju låta ilskan gå ut över det istället. Eller så kan han klandra sig själv som överlämnade förgöraren?

Jag tänkte inte alls när jag skrev det där om Kristoffer. Nu är det ju tävlingar som avgör framöver.
    Skulle tippa att det är Piff och Puff som står på tur att få åka hem nu, aka Bella och Sandra. Och även om Bella till stor det står för underhållningen, och att jag verkligen unnar Sandra att få deltagit med tanke på hennes tumör, så har de väl inte utfört några större bragder?

Sen kan gärna Martin få göra dem sällskap på hemresan. Jag stör mig mer och mer på honom. Kan dock inte sätta fingret på vad det han gör som irriterar mig... kanske att han är lite smådryg sådär när han blivit bundis med alfaha... nej, jag menar Alex. Kan se hans idolaffisch där hemma på väggen nästan. 

Nej, nu hejar jag bara på L-O och Helen!
    Jag tillhör inte Kristoffers beudrarskara, inte sen han satt och drömde om sina unga, perfekta framtida fjälla. Sånt kräks jag lite på.
    Jag är inte en blå flodhäst på riktigt.
Svar på tråden Robinson 2022 Höst