Inlägg från: BeautifulLiz |Visa alla inlägg
  • BeautifulLiz

Robinson 2022 Höst

Tänk vilken skräll det skulle vara om Valle åkte ut!
    Det lär ju inte hända än på ett tag, men roligt vore det. Bara för att han tror att han är någon slags Robinsongud eller något.

De han vill ha ut är L-O och Andreas (Värmland).

Jag är inte en blå flodhäst på riktigt.
  • BeautifulLiz
    Beccus skrev 2022-11-04 05:51:03 följande:
    Hoppas kan man ju göra, men tror tyvärr han kommer att hänga kvar ett tag. Förstår inte varför tv4 envisas med att visa upp honom så mycket som de gör.
    Han har nog någon sorts mindervärdeskomplex för att hans brorsa är känd.

Fattar inte heller varför han får så mycket tv-tid.
  • BeautifulLiz
    flygrl skrev 2022-11-05 19:55:18 följande:

Jo, jag känner ju till att du kollar avsnitten innan dom sänts. Fast du kan väl kommentera Gränslandet när dom visats på TV. Om du känner för det alltså. Jag tar gärna del av dina kommentarer!

Skriver själv aldrig medans programmen sänds utan kollar oftast på CMore och TV4 Play och skriver när det passar. Typ.

Sandra är rätt rolig och Bella ännu roligare. Tycker Bellas formuleringar kan va sanslöst roliga och poetiska. Drömmer  Merdi är ju lite mer lågmäld men helt ok. Pernilla fick jag aldrig nåt riktigt grepp om men hade gärna sett mer av henne i tävlingar med mycket simning i för det är hon grym i.

Får återkomma om både Gränslandet och Robinson för jag ligger som sagt efter här.

Undrar hur Pelle reagerar när Merdi kommer tillbaka!
    Han ville ju verkligen ha ut henne, varför fattar jag inte. Hon är liten, men det gömmer sig en stor människa där inne, urstark och envis.

Vore kul om hon vann en immunitet inför ett öråd och Pelle åkte ut. (Lite skadeglädje, jag vet, men det kan han ha.
  • BeautifulLiz
    flygrl skrev 2022-11-05 23:34:40 följande:

Ooops! Där fick jag veta nåt jag ännu inte kommit till i programmet eftersom jag ligger efter i tittandet. Att Merdi skulle möta Nathalie visste jag men inte att Merdi sen vann. Fast jag fattade ju att Nathalies enda chans mot Merdi skulle va att det blev nåt mer klurigt typ pussel medans Merdi lätt skulle vinna i fysiska grenar.

Men ok, Merdi återvänder och då blir det intressant se hur Pelle reagerar, ja. Jag uppfattade det aldrig som att Pelle ville ha ut Merdi där i första avsnittet utan att han ju måste skicka nån till duellen. Men pga Merdis ilska över bli vald till duellen ville han sen inte ha tillbaka henne i laget. Så uppfattade jag det iaf.

Merdi är tuff och fysiskt väldigt stark så hon kan säkert uträtta en del i Robinson. 
    Hon sa också tidigt att hon tänkte va 100% ärlig hela vägen. Fin målsättning men kan också bli tufft när andra paktar som fan.

Va gäller Pelle tycker jag han är lite socialt klumpig och bufflig med sitt raka sätt men kan också se positiva sidor hos honom så där skiljer jag väl ut mig lite här i tråden. Med reservation för att jag bara sett fram till i tisdags 1/11 än så länge.
    Blir spännande se hur det går!

Hoppsan, sorry!

Ska inte säga mer om duellen mellan Nathalie och Merdi. Det som är sagt är sagt. 

Det kanske var så som du säger men sen har ju Pelle flera gånger påtalat att han absolut inte vill ha tillbaka Merdi. Möjligen då för hennes reaktion, men det får Pelle ta tänker jag. Han är 50+ och borde inte bete sig som en tjurig barnunge. (Tycker jag.)

Som du säger om Merdi, så är ju också Nathalie. Men det kanske jag inte ska säga mer om ifall du inte sett avsnittet jag tänker på. Blir lite rörigt i huvudet här, har lite svårt att sortera tidsmässigt. 

I morgon ser jag örådet till frukost. Kaffe
  • BeautifulLiz
    flygrl skrev 2022-11-06 19:51:56 följande:
    Det är väl oundvikligt man kan få veta sånt man ännu inte sett när man som jag ligger efter. Inget jag är sur på dig för.

Fast nu har jag kollat ikapp! Intressant att Merdi slog Nathalie i att göra upp eld. Det va ju annars en sån gren där Nathalie hade haft chansen vinna. Särskilt som hon (Nathalie alltså) tidigare visat att hon är riktigt bra på det. Men men jag höll på Merdi och tycker det ska bli intressant se hur hon klarar sig i riktiga Robinson framöver.

Tycker du verkligen Merdi och Nathalie är så lika? Nathalie verkar smart men inte alls så tuff och fysiskt stark som Merdi enligt mig. Nathalie har väl snarare vart svag i fysiska tävlingar. Och Nathalie verkar ju till skillnad från Merdi va en pakt & intrigmakare.

Jag tycker också Pelle får stå för att han skickade iväg Merdi men hoppas dom kan prata igenom det och sen släppa det. Men kanske hamnar Merdi i lag Nord i stället? Särskilt som dom ju idag kommer tappa två medlemmar. Vore förresten kul om Valle blev utröstad ikväll fast det är väl mest önsketänkande från min sida.

Snart dags (på old school linjär-TV iaf)!
    Angående Merdi och Nathalie så tänkte jag främst på det där med att vara ärlig och rak. 

Jag har ju redan sett kvällens avsnitt så jag vet hur det går.
    Får återkomma i morgon. Glad
  • BeautifulLiz
    flygrl skrev 2022-11-07 01:15:41 följande:

Men är verkligen Nathalie 100% ärlig och rak sådär som Merdi verkar va? Missförstå mig inte, jag gillar Nathalie men hon verkar va mer pakt-ish och intrig-ish än Merdi. 

Pelle är ju borta när hon kommer till Robinson och högst sannolikt hamnar hon i Nord, inte Syd.
    Vi får se.

Såg du när Nathalie tackade nej till en immunitet för att få mer mjöl med till laget? Det var stort gjort tycker jag, jag hade inte gjort så.
    Hade hon haft immuniteten så hade hon inte suttit i Gränslandet nu.

Vi behöver ju inte ha samma åsikt i frågan heller. Glad

Tror också att det är Merdi som blir förstärkningen till lag Nord, det får vi se idag. Jag kollar direkt efter jobbet, nyfiken som jag är. Tungan ute
    Och Pelles reaktion hade vi inte fått sett ändå.

Har full förståelse för Pelle och Ulf, för hur det än är så är familjen viktigare. Men trist för oss som följer Robinson.
  • BeautifulLiz
    flygrl skrev 2022-11-08 01:51:07 följande:
    Nandez skrev 2022-11-07 20:29:57 följande:
    Som jag fattade så ska lag Syd välja två som ska till ö-rådet

Det blir två ödestävlingar till så sex personer i ö-rådet som jag uppfattade det
    Ska lag Syd som vann idag utse två från sitt eget lag eller motståndarlaget? Jag fattar inte hur det här är tänkt funka.

Fattade jag saken rätt så ska de välja från motstådarlaget, annars hade väl ingen ens velat vinna! Obestämd "Vinner vi så måste vi fimpa laget lite"... nej, så kan det ju inte vara.

Så nu kan man ju fundera på vilka två de väljer. Skulle iaf tippa att Britten är en av de, kan inte motivera varför. Jag bara tror det. Glad

Till frukost har jag nu sett Gränslandet och nu ska jag iväg till jobbet. Får ta Robinson när jag slutat. Man blir ju beroende! Tungan ute
  • BeautifulLiz
    Nandez skrev 2022-11-09 19:37:39 följande:

Britten till ö-råd

Det var bra tycker jag, så mycket skit som hon och Valle gafflade om L-O. Jag gillar L-O, gillar hans dialekt också.

Jag hoppas att Britten får lämna, så kan det gå.
  • BeautifulLiz
    Johannus skrev 2022-11-09 19:45:04 följande:
    Håller med dig..

L-O har inte lika mycket Norrländsk dialekt som vi som Bor i Tornedalen har Skrattande
    Jag tycker att norrländska är vackert.
    Jag gillar alla dialekter, fast kanske inte lika mycket. 

Tycker man ska måna om sin dialekt, men nu för tiden urlakas de så mycket åt rikssvenskan. Ungdomarna här har nästan glömt vår dialekt, det är synd.
  • BeautifulLiz
    flygrl skrev 2022-11-10 01:48:19 följande:
    Nandez skrev 2022-11-08 18:46:03 följande:
    Som jag fattade så ska lag Syd välja 2 i lag Nord som hamnar i ö-råd

Fast hur är det tänkt att det där örådet ska funka? Vem röstar i örådet? För om det är dom som lagen valt under ödesveckan som röstar är det ju en nackdel att vinna tävlingar och skicka personer i motståndarlaget till örådet. Vem röstar ut vem?

Jag fattar fan ingenting av ödesveckan. Lätt mest svårbegripliga momentet i Robinson ever.

@BeautifulLiz: Jovisst blir man beroende. Det är ju extremt många avsnitt i en Robinson-säsong Gränslandet inräknat och man blir liksom involverad i va som händer.

Tack!

Jag är så beroende så jag tittar på Gränslandet till frukost. Glad Extra spännanade idag också ju med tanke på hur det slutade igår.

Tycker att Bella och Sandra är så tokroliga, sitter här och skrattar för mig själv. (Tur att ingen ser mig sitta och fnissa vid datorn vid fem på morgonen)

Vad som händer i dagens avsnitt får jag knipa näbb om tills ni andra är ikapp dock. 
Svar på tråden Robinson 2022 Höst