Inlägg från: BeautifulLiz |Visa alla inlägg
  • BeautifulLiz

Robinson 2022 Höst

flygrl skrev 2022-11-11 02:31:23 följande:
    Ser inte bättre ut. Tyvärr. Mobbing uppstår lätt i grupper av människor.
    Trist hur Joel behandlades av bl.a. Shevin förra säsongen.
    molly50 skrev 2022-11-09 21:16:46 följande:
    Ja,det var det säkert.
    Jag uppfattar inte LO som någon som skulle vara direkt elak mot någon eller mobba. 
    Tycker LO ger ett balanserat och sjysst intryck.Jo, det är spännande!
    Jag har också gillat Bella & Sandras galna infall men idag föll dom verkligen i mina ögon. Totalt respektlösa mot Helene!
    Nandez skrev 2022-11-10 18:48:54 följande:
    Jag håller med, det är förvirrat alltihop i denna ödesvecka. Har ingen aning hur örådet ska till
    Eller hur?!
    Johannus skrev 2022-11-10 19:31:52 följande:
    Jag fattar heller ingenting
    Nä, det är du inte ensam om. Jag följer det eftersom på TV4 Play.

Jo, visst var det respektlöst. Men å andra sidan så skiter Helene fullständigt i andras känslor också.
    Så hon kanske behövde tas ner lite på jorden.

Hade Helene varit mer ödmjuk så hade jag varit helt inne på din linje. Men jag känner det som att hon i stort sett kan gå över lik för att nå sitt mål.

Jag gillar L-O och hoppas att han kommer långt i Robinson, hoppas att Sofia också hänger kvar ett tag till Bara för "att".

Nu får vi vänta tills söndag med att se hur denna ödesvecka ska sluta. Håller med om att det varit en konstig vecka.
    Jag är inte en blå flodhäst på riktigt.
  • BeautifulLiz
    flygrl skrev 2022-11-11 23:53:54 följande:

Visst är Helene väldigt fokuserad och målmedveten men jag tycker Bella och Sandra går mycket längre än Helene. Det Helene sa när hon valde Sandra som duellant va väldigt oskyldigt och absolut inte att Sandra va sämst bara att hon inte va lika bra som Bella som ju visat sig va extremt bra i göra upp eld. Snacka om patetisk överreaktion! Och även att Sandra och Bella hånar Helene sådär efter förlusten. Nä, jävligt fult gjort imho. Men vi har väl olika syn där.

Vi får hålla tummarna för både L-O och Sofia. Sofia har för övrigt väldigt vackra gröna ögon.

En som jag tror kan gå riktigt långt är Kristoffer som verkar smart och trevlig och stark i tävlingar men samtidigt typ flyger under radarn. Blir inte förvånad om han står som slutsegrare faktiskt.

Spännande med öråd på söndag och sammanslagningen nästa vecka.
    Det hade förresten vart lite intressant att se hur Valle hade hanterat att plötsligt ha Alex och Pelle (om han vart kvar) inpå sig. Stora stabila karlar som inte skulle ha låtit Valle härja som i lag Nord. :P

Nu vet vi ju också bara det TV4 valt ut att visa oss, vilket är ett litet uns av allt som händer.
    Helene var redo att lämna Nathalie själv för att överlägga med Sandra och Bella, när nog alla ändå visste hur det skulle bli. Självklart tänkte inte S och B splittra sin lilla "pakt" heller.

Jag tyckte så ofantligt synd om Nathalie, det kom faktiskt en tår här när hon tvingades bryta. 

Jaja, i morgon får vi se hur det går på örådet och sen är det här knäppa ödesveckan över. Skönt, verkar det som vi alla här i tråden tycker.

Och man måste inte vara överens om allt. {#emotions_dlg.flower}
  • BeautifulLiz
    flygrl skrev 2022-11-11 23:53:54 följande:

Visst är Helene väldigt fokuserad och målmedveten men jag tycker Bella och Sandra går mycket längre än Helene. Det Helene sa när hon valde Sandra som duellant va väldigt oskyldigt och absolut inte att Sandra va sämst bara att hon inte va lika bra som Bella som ju visat sig va extremt bra i göra upp eld. Snacka om patetisk överreaktion! Och även att Sandra och Bella hånar Helene sådär efter förlusten. Nä, jävligt fult gjort imho. Men vi har väl olika syn där.

Vi får hålla tummarna för både L-O och Sofia. Sofia har för övrigt väldigt vackra gröna ögon.

En som jag tror kan gå riktigt långt är Kristoffer som verkar smart och trevlig och stark i tävlingar men samtidigt typ flyger under radarn. Blir inte förvånad om han står som slutsegrare faktiskt.

Spännande med öråd på söndag och sammanslagningen nästa vecka.
    Det hade förresten vart lite intressant att se hur Valle hade hanterat att plötsligt ha Alex och Pelle (om han vart kvar) inpå sig. Stora stabila karlar som inte skulle ha låtit Valle härja som i lag Nord. :P

Oups, sände för snabbt!

Jag har en liten koppling till en av deltagarna men kan och vill inte säga vem och hur. Jag har alltid hållit en väldigt privat profil här i forumet, så det funkar liksom inte att berätta. Obestämd
    Men jag tror inte att personen i fråga kommer att vinna, men den kommer att vara nöjd med sin prestation ändå. Och det känns ändå som det viktigaste.

Ja, jag tror också på Kristoffer i final. Vore kul med honom och Alex där.
    La märke till hans coola tatuering nu i detta program, han har så många att jag inte sett den tidigare. 
    Antar att han gjorde den när hans fru väntade något av barnen. (Ett barn i livmodern.)
    Sen är han också fantastisk på andra sätt. Det är dock inget som tagits upp i Robinson, men finns att läsa på hans Instagram.

Alex påminner rent visuellt om min äldsta son väldigt mycket, min son är dock inte så tatuerad även om där finns några väl valda motiv.
    Det kan ju vara det som gör att jag gillar honom så mycket också. Oskyldig

Jag tycker att det är skönt att slippa Valle. Tror dock inte att vi sett det sista av honom i rutan.
    Och även om jag ibland störde mig på Pelle så saknar jag honom, han visade bättre sidor i de senare avsnitten än i början.
  • BeautifulLiz

Jag såg kvällens avsnitt till frukost.
    Fattar inte hur ni kan vänta tills det sänds på TV! Tungan ute

• BeautifulLiz
    flygrl skrev 2022-11-15 18:37:19 följande:

Jo, man ska absolut va medveten om att vi bara får se lite grann av va som händer där på ön (öarna?). Genom visa somligt och utelämna somligt och klippa lite som man vill kan deltagare och händelser vinklas åt olika håll. Det handlar om att skapa mer spänning och dramatik men är väl inte alltid så snyggt egentligen. 

Jag tycker för övrigt Homayons uppförande efter duellvinsten mot Britten va föredömligt sportslig och storsint. Där kunde Sandra och Bella ha lärt sig nåt.
    Sen va förstås inte relationen Homayon-Britten laddad på samma sätt som Helen-Sandra så det va nog mer neutralt känslomässigt och därmed lättare va cool.

Men som sagt man måste inte va överens i allt. Jag menar verkligen det. Har aldrig förstått mig på användare som anmäler andra i stort sett enbart för dom tycker den andra har typ fel åsikter. Själv anmäler jag nog enbart om nån hotar mig eller så. I övrigt får man argumentera för sin sak eller släppa det imho. Det är ju ett diskussionsforum ffs!  {#emotions_dlg.flower}

Visst va det synd och sorgligt att Nathalie fick lämna men hennes hälsa verkade inte va den bästa så hon hade nog inte orkat hela vägen. :/
    Skönt däremot att ödesveckan är över. Rörig och obegriplig.

BeautifulLiz skrev 2022-11-12 12:10:31 följande:
    Oups, sände för snabbt!

Jag har en liten koppling till en av deltagarna men kan och vill inte säga vem och hur. Jag har alltid hållit en väldigt privat profil här i forumet, så det funkar liksom inte att berätta. Obestämd
    Men jag tror inte att personen i fråga kommer att vinna, men den kommer att vara nöjd med sin prestation ändå. Och det känns ändå som det viktigaste.

Ja, jag tror också på Kristoffer i final. Vore kul med honom och Alex där.
    La märke till hans coola tatuering nu i detta program, han har så många att jag inte sett den tidigare. 
    Antar att han gjorde den när hans fru väntade något av barnen. (Ett barn i livmodern.)
    Sen är han också fantastisk på andra sätt. Det är dock inget som tagits upp i Robinson, men finns att läsa på hans Instagram.

Alex påminner rent visuellt om min äldsta son väldigt mycket, min son är dock inte så tatuerad även om där finns några väl valda motiv.
    Det kan ju vara det som gör att jag gillar honom så mycket också. Oskyldig

Jag tycker att det är skönt att slippa Valle. Tror dock inte att vi sett det sista av honom i rutan.
    Och även om jag ibland störde mig på Pelle så saknar jag honom, han visade bättre sidor i de senare avsnitten än i början.
    Jag respekterar självklart att du vill hålla på din anonymitet och därför inte vill berätta vem av deltagarna du har en koppling till. Är själv noga med min anonymitet.
    Kul att du har en sån koppling till nån på insidan så att säga. Pratar du nåt med personen kring va som händer i programmen? Fast hen får väl knappast berätta nåt innan allt sänts antar jag?!

Men hoppas inte du tar det för personligt om jag (eller andra) kritiserar den personen. Iofs skönt att vi här i FL-tråden väl ändå avhåller oss från grova, osakliga påhopp på deltagarna. Vill jag tro iaf.
    Jag tror och hoppas Kristoffer kan ta sig långt dels för han verkar klok, sjysst och bra på tävlingar dels för han samtidigt håller rätt låg profil. Alex gillar jag också. Stor och stark men samtidigt sjysst och omtänksam. Han är ju fullständigt täckt av tatueringar så vilken av dom är det du tyckte va så cool?

Valle saknar jag inte heller och ser det som osannolikt han skulle dyka upp i Robinson igen men däremot kanske han dyker upp i nåt annat TV4-program. Kanske Lets dance som sin brorsa?

Pelle saknar jag däremot. Visst störde jag mig en hel del i början men sen va det som han ändå taggade ner lite och även att man lärde känna honom mer. Han växte med tiden tycker jag. Hade gärna sett honom gå långt tillsammans med Alex. Du är allt en riktig Robinson-taliban haha!
    Men visst jag tycker också Robinson är fett underhållande och tycker det är en höjdare när det finns nya avsnitt!

Uppskattar förresten dina fylliga svar och att det blir lite diskussion!

Nu är jag glad att vara av med surpuppan Britten, men men vem vet om hon kanske kommer tillbaka från Gränslandet. Hoppas inte. Hon och L-O är ju helt hopplösa tillsammans. Eller rättare sagt hon. 
    När hon kallade krabbstackaren för "den jäveln" (rätt svordom?) efter att ha trampat ihjäl den, och när hon satt och gnällde över soffan som L-O byggt för att det gjorde ont i kotorna i ryggen... då blir jag nästan förbannad här hemma i soffan!
    Vad är det för människa?
    Hon och Valle kunde åkt ut ihop.

Personen jag har en liten koppling till är ingen jag känner personligen och jag har ingen aning om hur det gick, har ingen aning om vem som vann eller något sånt.
    Vad ni tycker om personen har jag ingen åsikt om. Glad Jag sitter ju också och tycker en massa om deltagare som kanske någon annan känner till eller så. 

Alex tatuering ja, jag menar den på e bebis i livmodern. Den är cool. Sen är han som sagt totalt överkluddad så det blir lite mycket. I mina ögon iallafall.

Alex och Kris i final vore det ultimata. Den enda som bara inte få vinna är Britten. Då kommer jag slänga ut TVn! (Nej då, men nästintill. Även fast jag ser på datorn för det mesta och den är faktiskt viktigare än TVn.)

Ska bli spännande i morgon! Jag lär se det till frukost i vanlig ordning. 
    Haha, ju du rätt i att jag nog kan ses som en tvättäkta Robinsontaliban! Tungan ute

Jag gillar dina låna kommentarer också. Dessvärre tar det tid för mig att återkoppla. Jag är mest här på helgerna när jag är ledig. 

För övrigt kan jag inte minnas att jag någonsin anmält något påhopp mot min egen person. Det enda jag anmält är grova rasistiska kommentarer och när folk är genuint elaka mot någon annan. Men det krävs förbaskat mycket innan jag anmäler. Vill någon kalla mig för idiot så varsågod.
  • BeautifulLiz
    flygrl skrev 2022-11-25 22:56:49 följande:

I gårdagens avsnitt stod för mig Sofia & Helene rätt mycket i focus. Starkt och bra av Sofia att vinna tävlingen. Tycker som sagt hon visat styrka hela vägen genom Robinson som bitit sig kvar trots att Alex, Homayon, Martin osv konstant försökt få ut henne. En riktig krigare! Och det är fan Helene med och som hon och Sofia hållit ihop och stöttat varandra är värt all respekt imho.

Sen tjafset mellan Helene och Homayon asså där känner jag det är svårt riktigt bilda sig en uppfattning va allt som kan ha sagts där i lägret som vi inte fått se men samtidigt att jag håller med Helene om att man inte ska behöva berätta allt sitt innersta för att ändå kunna få grundläggande respekt. Människor är olika och alla har inte lika lätt öppna sig inför andra kring väldigt personliga saker. Det får man nog respektera.

Och så är L-O tillbaka igen efter sin starka vinst mot Britten. Underbart! Han är skön  och går fan sin egen väg och det vill jag se mer av i Robinson.

Sen som sagt så tycker jag även Britten har sina kvalitéer även om det inte riktigt alltid kommit fram i TV-rutan. Tycker tex. det vart fint se hur hon försökt stötta Greta i Gränslandet. 

Det slog mig precis att jag ju faktiskt bara kan kommentera avsnitten utan att tänka efter, då jag sett det senaste redan på morgonen om några här ser dem när de sänds på TV. 
    Idag är inte en sån dag. Glad Har man inte sett torsdagens avsnitt så får man skylla sig själv om man läser om något man inte har sett.

Jag håller med om Sofia, hon är stark och en riktig vinnarskalle. Jag tror inte att hon går ut som segrare men jag skulle vara den första att gratulera henne. Så länge inte Britten vinner så spelar det inte så stor roll för mig vem segraren är. Jag kan verkligen inte med henne.

Visst är Helene en krigare, men det är något med henne som skaver. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är dock. Men stark är hon, och en krigare är hon också som du säger. 

Det där med Homayon och Helene ja... kändes väl mest onödigt kan jag tycka. Men men, man kan inte älska alla. Men man kan försöka att bete sig ändå. Det är svårt att ta ställning när man bara ser ett uns av allt som händer. Och TV4 väljer såklart de "smaskigaste bitarna" för oss att bevittna.

Jag vet inte hur jag själv skulle agera i en situation som Robinson, dock har jag en förmåga att babbla på om jag väl börjat. Jag har en historia som har en förmåga att engagera människor. Inget jag skriver om här under detta nick dock, när jag diskuterar det så håller jag mig anonym. Mest för att jag inte vill att någon jag känner irl ska koppla ihop Liz med mig i verkligheten.

Heja L-O säger jag!
    Det var kul att få veta lite om hans privatliv, med sambo och barn. L-O är en person som jag tror att jag skulle gilla även irl. Och så älskar jag hans dialekt!
    Hans seger mot Britten fick mig att jubla här hemma i min ensamhet vid kvart i fem på morgonen.Tungan ute

Visst, Britten har väl någon liten fördel också kanskem men i mina ögon överväger nackdelarna. Så hem med henne bara.{#emotions_dlg.djavulsk} 

I morgon ser jag ö-rådet till frukost och håller näbben stängd tills på måndag, som tidigast. 
  • BeautifulLiz
    molly50 skrev 2022-11-27 22:01:52 följande:

Hur länge ska Gränslandet finnas kvar då?
    Det lät ju som att Helen fick åka dit. 

Det kommer besked om det i dagens avsnitt. Säger inte mer än så. 
  • BeautifulLiz
    Johannus skrev 2022-11-28 20:04:09 följande:

Det kom inte fram nåt om Gränslandet. Eller ska man titta Gränslandet för att få fram när det stängs. 

Ja, det kanske var där de sa det.
    Jag trodde att ni tittade på det också.
  • BeautifulLiz
    molly50 skrev 2022-11-28 20:18:27 följande:
    Nej,jag tycker också att han valde fel person. 
    Jag hade inte gett bort det, men OM så hade Sofia fått det.
  • BeautifulLiz
    Nandez skrev 2022-12-01 19:38:16 följande:

Hoppas att Kris träffar någon

Hängde jag med så vill han ha en tjej som är sisådär tio år yngre, och alla andra krav ska uppfyllas.
    Han sjönk lite i mina ögon nu.
  • BeautifulLiz
    Nandez skrev 2022-12-01 19:46:25 följande:
    Det sa han
    Får väl önska honom lycka till då.
  • BeautifulLiz
    Nandez skrev 2022-12-01 19:48:14 följande:
    Sorry, det blev fel. Det sa han INTE ska det vara
    Ok, ja ska titta på det i morgon igen.
    För nog fick jag för mig det allt, men jag kan såklart ha fel.
  • BeautifulLiz
    Johannus skrev 2022-12-01 20:14:28 följande:
    Jag hörde inte heller att han letade efter någon som var 10 år yngre, men däremot tyckte jag han sa att han hoppades möta en tjej på gymmet och att hon skulle vara en person som tar hand om sin kropp och sitt yttre.
    23 till 25 fick jag för mig att han sa. 
  • BeautifulLiz
    A4ka skrev 2022-12-03 23:06:25 följande:
    Jag tyckte också att han verkade att höga krav, typ snygg, sportig/ vältränad, tar hand om sin kropp och 23-25 år, självständig osv, vill ha familj och barn, säkert med krav på ordnad ekonomi och eget boende bla bla bla. 
    Då hörde jag nog rätt ändå, har inte orkat kolla igen. Så viktigt var det inte. Men bra att du också reagerade på det.
  • BeautifulLiz
    molly50 skrev 2022-12-05 22:57:43 följande:
    Ja,det var verkligen konstigt.
    Det var inte för något jag hade skrivit i den här tråden utan i en annan tråd som spårade ur litegrann.
    Men jag tycker inte att det jag skrev förtjänade en spärr.
    Det hade räckt med en varning och att de hade tagit bort inlägget.
    Sånt händer, det är bara att bita ihop och vänta.
    Hände mig för ett tag sedan också, och jag satt som en fågelholk och försökte verkligen förstå.

I övrigt håller jag med om att Kristoffer var värd immuniteten. Superstarkt jobbat.
  • BeautifulLiz
    Nandez skrev 2022-12-08 18:47:12 följande:

Snart dags

Två avsnitt i kväll

Jag har redan sett dem.
    Dessa vill ni inte missa!  Flört
  • BeautifulLiz

Jag tycker att det var helt rätt att ett hemmaknåpat snäckband inte godkändes som förgörare.
    Lite som att jag tappar min hundralapp på väg till affären och plockar upp ett gammalt kvitto och skriver "100 kronor" på.

Tror absolut att om man slarvar bort immunitetshalsbandet, att man blir utan immunitet. Och det är också, enligt mig, helt rätt.

Man får se till att hålla ordning på sina fördelar helt enkelt.

Sen hade jag nog blivit rätt putt på Kristoffer om det nu är så som han säger, att han slarvade bort immunitetsförgöraren. Som sedan slog omkull killarnas plan. Det hjälper ju inte att bli förbannad, men nog fasen skulle iallafall jag bli lite tvär ett tag.

Kristoffers misstag kan kanske göra att han ryker inom en snar framtid.

Nåja, hur som helst så var det ändå kul att Helene blev kvar. Jag tror att jag har börjat ändra åsikt om henne. Hon är verkligen en krigare!
    Och Alex som jag gillade i början... gör jag inte längre. Han är en riktigt hal ål. Eller som Bella säger, en alfahane som de andra står och bjäbbar kring.

Jag gillar L-O, han är så lugn och stabil, fast han har en usel balans. Till och med sämre än mig, vad jag sett. Och det säger en hel del!
    (Jag kan knappt stå på ett ben mer än ett par sekunder!)

Final mellan L-O och Helene?
    Vet inte, just nu, vilka jag annars anser värdiga.
    Fast då är nog utgången självskriven och spänningen inte så värst påtaglig.

Nu slipper vi iallafall se Andreas röv något mer. Ändå det.

• BeautifulLiz
    flygrl skrev 2022-12-10 03:42:17 följande:

Nä, man får se till att ha ordning på sina grejer där på Robinson-ön. Det ska tydligen ha hänt i jag tror australiensiska Robinson/Survivor att nån glömde ta med sitt immunitetshalsband till örådet och då inte heller räknades som immun. Sen är jag förstås inte helt opartisk iom att jag alltmer blivit ett fan av Helen.

Kul att du också börjat uppskatta Helen!
    Och precis som du har jag också tvingats ändra åsikt om Alex under senaste tiden. 

Fast att M A N som Alex blir arg när det visar sig att Kristoffer slarvat (? Drömmer) bort immunitetsförgöraren är väl inte konstigt. Däremot att han riktar ilskan mot Helen är lågt och i stil med hur han gick på när Sofia lyckats hålla sin plats i Robinson genom duellera ut Nathalie. 

Hur tänker du att Kristoffer ska ryka pga sitt misstag eller va det nu va? Det är inga fler öråd så isf måste han slås ut i tävling. Samma för Helen. Väl?

L-O är skön och precis som Helen och Sofia en outsider som inte bara rakt av tycks köpa allt snack. Kanske kan han göra en Michael Björklund som också flög lite under radarn för att till sist rätt otippat knipa Robinson-statyetten.

Att vi slipper Andreas ända i fortsättningen är kanske den största vinsten efter örådet haha!
    Det va nån i Flashback-tråden som trodde det kunde handla om att Andreas ville hylla Häckens SM-guld i fotboll. Drömmer

Hur som helst så var det bra att det blev som det blev. Hade den där snäckhistorian godkänts som förgörare så hade jag ruttnat ihop här hemma. Demon

I ärlighetens namn så är Helen den som förtjänar segern mest, ingen har väl kämpat som hon! Så jo, jag har ändrat inställning.  Så även om Alex, dessvärre.
    Så äckligt bitter mot Helen som blev kvar enligt spelets regler. Ska han vara förbannad så kan han ju låta ilskan gå ut över det istället. Eller så kan han klandra sig själv som överlämnade förgöraren?

Jag tänkte inte alls när jag skrev det där om Kristoffer. Nu är det ju tävlingar som avgör framöver.
    Skulle tippa att det är Piff och Puff som står på tur att få åka hem nu, aka Bella och Sandra. Och även om Bella till stor det står för underhållningen, och att jag verkligen unnar Sandra att få deltagit med tanke på hennes tumör, så har de väl inte utfört några större bragder?

Sen kan gärna Martin få göra dem sällskap på hemresan. Jag stör mig mer och mer på honom. Kan dock inte sätta fingret på vad det han gör som irriterar mig... kanske att han är lite smådryg sådär när han blivit bundis med alfaha... nej, jag menar Alex. Kan se hans idolaffisch där hemma på väggen nästan. 

Nej, nu hejar jag bara på L-O och Helen!
    Jag tillhör inte Kristoffers beudrarskara, inte sen han satt och drömde om sina unga, perfekta framtida fjälla. Sånt kräks jag lite på.
  • BeautifulLiz
    Nandez skrev 2022-12-15 18:56:07 följande:

Snart dags
    Detta avsnitt vill ni inte missa, jag såg det till frukost.
    Ska bli intressant att se hur ni reagerade på det som hände, det läser jag vid halv fem i morgon. Glad
  • BeautifulLiz
    Johannus skrev 2022-12-15 19:27:17 följande:
    Jag råkade läsa nåt otroligt på FB, undra om det är det du menar. Inte bra om det är sant.
    Misstänker att det är sant... men säger inte mer än så. Vet ju inte vad du läst.
Svar på tråden Robinson 2022 Höst