• Nandez

Robinson 2022 Höst

I morgon börjar Robinson höst, hoppas på ett bra och underhållande program

• Svar på tråden Robinson 2022 Höst
  • molly50
    Johannus skrev 2022-11-06 21:41:26 följande:
    Pelle visade sig hård när han kom in på Robinson, men trots det visar han att han har ett hjärta när det väl gäller. Att han väljer att åka till familjen förstår jag helt. 
    Ja,man kan inte klandra honom för det.
  • molly50
    Johannus skrev 2022-11-06 21:58:36 följande:

Oj....Inte för Uffe med av sorg. Han var min favorit GråterGråter

Ja,det var sorgligt. Han verkar vara en fin man. 
  • molly50
    Johannus skrev 2022-11-06 22:20:35 följande:

Tror som dom på FB att Valle kommer att komma tillbaka eftersom Uffe måste lämna, även om jag såg att Julie kommer att komma tillbaka. Men på ett eller annat sätt kommer Valle komma tillbaka. (Inte för att jag vill det)....Tv 4 produktionen borde lägga mer energi på deltagare som är tystlåtna och inte låta bara ledartyper synas.....Men det är ju som sagt Sverige.....Den som blir mobbad förlorar oavsett det är i tv eller i riktiga verkligheten.

Det skulle inte förvåna mig om de får komma tillbaka.
    Men samtidigt så kommer det ju att ta längre tid innan det blir sammanslagning om de gör så varje gång någon får lämna. 
  • Johannus
    molly50 skrev 2022-11-06 22:25:09 följande:
    Ja,det förvånar mig inte.
    Men tycker det var bra att Petra sa åt honom att det var sorgligt att han sagt sig vilja kämpa för vinst och sedan ge upp vid en motgång,trots att han kunnat få en chans till. 
    Jo det vara förvånansvärt att Valle inte ville fortsätta att kämpa, men tror att han trodde att han skulle vara den vinnande i laget så skamsen med svansen valde han att avbryta helt. 
  • Johannus
    molly50 skrev 2022-11-06 22:29:33 följande:
    Det skulle inte förvåna mig om de får komma tillbaka.
    Men samtidigt så kommer det ju att ta längre tid innan det blir sammanslagning om de gör så varje gång någon får lämna. 
    Kn vara så att det utslagna dyker upp vid sammanslagningen. Beror på om någon av lagen innan inte har lika många deltagare.
  • flygrl

Jaha, om förra veckofinalen där utröstade Sofia direkt tog sig tillbaka genom slå Nathalie i duell va dramatisk va det ju inget mot kvällens veckofinal där det verkligen hände grejer.

Först att Valle rev ut sig i memory-tävlingen. Vem hade trott det? Och allra minst Valle själv. Fast när jag såg det skulle bli tävling där enbart hjärnan avgör tänkte jag direkt det här kan bli tufft för Valle. Och det blev det ju.

Skönt att bli av med honom. Fast samtidigt känns det lite vemodigt ändå. Han hade väl sina bra sidor också utöver sina dryga översittaraktiga. Nä, jag hade inte villat va i samma lag som honom.
    Och han försvann helt. Inget Gränsland. :P

Sen Pelle asså. Fast han va too much alldeles i början har han vuxit i mina ögon  och jag kommer deffo sakna honom även om jag tycker han fattade helt rätt beslut att åka hem till svärfar och övriga familjen. Men en av dom starkaste i årets Robinson helt klart och i jäkligt bra form för va 55 år liksom. Fint att se stödet han fick av sitt lag och att dom ska ses hemma för kräftskiva.

Man trodde ju LO tråkigt nog skulle ryka i örådet men uppenbarligen ville Julie hem. Lite konstigt att först be om att bli utröstad men sen ändå åka till Gränslandet imho. Fast jag gillar ändå Julie.

Tråkigt att även Ulf fått sorgligt besked att hans bror gått bort. Inget konstigt att han då väljer att bryta men trist för programmet då han va en rätt skön profil. :/

Andreas va duktig i memory och charmigt med hans små danssteg för att bättre minnas allt. Immuniteten betydde mycket för honom även om den i praktiken inte behövdes pga Julie ville hem.

• flygrl

Tillägg: Antar Merdi kommer gå till lag Nord mtp dom förlorade tre personer idag. Dom behöver förstärkning.

Sen undrar jag hur känsliga Andreas kommer reagera när han på TV får se att storebrorsan Valle tänkte kicka ut honom idag. Fast Valles reaktion när Andreas vann tävlingen va faktiskt fin och sportslig.

• flygrl
    Nandez skrev 2022-11-06 19:30:07 följande:
    Roligt att läsa dina iakttagelser
    Tack snälla! Tycker det är fascinerande hur du kommenterar varje avsnitt typ som en live-kommentator i fotboll eller hockey.
    Nandez skrev 2022-11-06 21:03:26 följande:

Mansgrotta, ha, ha

Jag gillar både Alex och Pelle men det där mancave-köret kunde jag va utan. Otroligt töntigt begrepp, mancave. Skämskudde fram! Obestämd
    Johannus skrev 2022-11-06 21:06:16 följande:
    Jag uppskattar dina långa inlägg. Jag skulle vela själv skriva längre inlägg än jag gör.
    Tack, Johannus! Jag skulle gärna läsa längre inlägg från dig.  
    Johannus skrev 2022-11-06 21:10:41 följande:
    HahaaSkrattande....Det fanns lite obehagliga kryp där i Mansgrottan. Men jag vet inte om Tusenfotingen är farlig
    Nandez skrev 2022-11-06 21:11:25 följande:
    Har svårt att tro att dom är farliga
    Fast jag kan berätta att det där är hundrafotingar/centipede som till skillnad från tusenfotingar är väldigt aggressiva rovdjur som kan ge riktigt otäcka bett. I min pappas hemland Venezuela finns såna som blir över 30 cm och kan ta möss och ödlor (och sätta människor ur spel). Inga man vill dela sovplats med jag svär. :/
    molly50 skrev 2022-11-06 21:26:01 följande:

Men Valle ska ändå ha det till att de andra nu "måste" klara sig utan honom.
    En riktig besserwisser.

Men har du inte fattat? Månen rör sig runt jorden, jorden runt solen och hela universum runt Valle. Det är allt man behöver veta jue. Drömmer
    Johannus skrev 2022-11-06 22:01:59 följande:

Det blev mycket jobbig program i kväll. Måste vara väldigt jobbigt för deltagare som får sorgliga meddelande mitt i programmet.  Gråter

Verkligen. Så sorgligt. Gråter
    Johannus skrev 2022-11-06 22:20:35 följande:

Tror som dom på FB att Valle kommer att komma tillbaka eftersom Uffe måste lämna, även om jag såg att Julie kommer att komma tillbaka. Men på ett eller annat sätt kommer Valle komma tillbaka. (Inte för att jag vill det)....Tv 4 produktionen borde lägga mer energi på deltagare som är tystlåtna och inte låta bara ledartyper synas.....Men det är ju som sagt Sverige.....Den som blir mobbad förlorar oavsett det är i tv eller i riktiga verkligheten.

Tror du verkligen Valle kommer tillbaka efter ha nobbat Gränslandet? Vi får se men jag tror mer på det kan komma in förstärkningar i form av nya personer/jokrar. Men vi får se.

Julie såg man ju i Gränslandet men har du sett att hon kommer tillbaka till själva Robinson?

Snart sammanslagning!

• flygrl
    BeautifulLiz skrev 2022-11-06 20:02:39 följande:
    Angående Merdi och Nathalie så tänkte jag främst på det där med att vara ärlig och rak. 

Jag har ju redan sett kvällens avsnitt så jag vet hur det går.
    Får återkomma i morgon. Glad

Men är verkligen Nathalie 100% ärlig och rak sådär som Merdi verkar va? Missförstå mig inte, jag gillar Nathalie men hon verkar va mer pakt-ish och intrig-ish än Merdi. 

Pelle är ju borta när hon kommer till Robinson och högst sannolikt hamnar hon i Nord, inte Syd.
    Vi får se.

• Johannus
    flygrl skrev 2022-11-07 01:15:41 följande:

Men är verkligen Nathalie 100% ärlig och rak sådär som Merdi verkar va? Missförstå mig inte, jag gillar Nathalie men hon verkar va mer pakt-ish och intrig-ish än Merdi. 

Pelle är ju borta när hon kommer till Robinson och högst sannolikt hamnar hon i Nord, inte Syd.
    Vi får se. smile5.gif

Jag litar inte på Merdi.....Eller rättare sagt har jag sett lite för lite på Merdi för att säga vad hon går för. Nathalie är alldeles för snäll och tänker på alla andra än sig själv. Jag skulle önska att Nathalie tänkte mer på själva spelet för Robinson än att ömka sig för sina lagkamrater.

Men vi tänker inte alla lika och det gör inget.....
Svar på tråden Robinson 2022 Höst