• ametisten91

BIM november 2022

Startar en tråd för oss med BIM i november -22. 

Jag tycker det är lite kul att se vilket försök alla är på. Så jag lägger in mina uppgifter inom en parentes i BIM-listan och så får ni som vill gärna göra det samma. Om man inte vill dela med sig av det så avstår man SÅKLART! 

Hoppas att november blir en bra månad för alla som hittar in här Hjärta

BIM-lista: 

4/11 ametisten91 (Första barnet. Tredje försöket)

• Svar på tråden BIM november 2022
  • Anonym (Foodie)

Ettanvandarnamn123 jag har läst attt vissa som missat typ ÄL stegring när de kört på morgonen. Jag körde med rfsu första cykler för att förstå min ägglossning men fick aldrig utslag. Men kör nu med clearblue, känner att de är enklare att testa med 😊 när började du testa ? Kan de va så att du missade din LH stegring ?

• Anonym (Foodie)

Min temp har ökat väldigt lite och de senaste 3 mätningarna ligger på baseline eller 0.01 grad över, eftersom den är lite högre antar jag att ÄL varit (även om NC inte satt ut den) men känns lite kört när den är så låg 😕

• Anonym (Smörblomman)

Jag har inte heller lyckats få positivt på ÄL test tidigare cykler med både RFSU och clearblue. Jag tror Dock jag testade för tidigt för min cykel är 36 dagar men började testa vid cd9-10. Har insett nu att jag antagligen har ÄL på cd20-24 eftersom jag blev gravid i juni och då hade vi sex två gånger på hela månaden, kollade inte med ÄL test men hade sex på cd19 och cd22. Jag kör nu med RFSU tester fortfarande inget utslag är på cd20 idag så får väl se om det blir något. Skulle ju inte bli förvånad om jag inte har ÄL just denhär månaden  bara för de

• Anonym (Tröttgladmamma)
    trefaldigmästareikärlek skrev 2022-10-21 16:24:51 följande:

Tröttgladmamma nej jag har inte testat det men läst på en del om just de metoderna 😂😂 Man blir ju proffs på olika huskurer för grav när man längtar 😜
    Har dock haft en galen älsmärta denna månad så jag försöker intala mig att det är för att det är ett bra, friskt, stort ägg 😂

När har du Bim?  Blött mer eller bara det som kom tidigare? 
    Så spänd för allas skull! Nu behöver vi lite plus 👏

Hoppas att de indikerar att de är en riktig prisvinnare till ägg denna månaden då! 😍 jag får alltid svin ont vid ägglossning, mår illa o är helt ur balans. 😬 Så sugen på att ligga då 😅

Jag fick en liten aprikos färgad flytning äl+5 mitt i natten när jag skulle sova (va efter midnatt så egentligen äl+6 men känns inte som de förrän man vaknat) sedan på morgonen äl+6 (då jag skrev här) så va de lite brunt på pappret. Sedan dess ingenting. Trodde dock att mensen skulle komma hela dagen igår! 
    Anonym (Foodie) skrev 2022-10-21 16:51:03 följande:

Trefaldigmästareikärlek
    Min bim trodde jag var 5/11 men ägglossning kom tidigare så om NC bekräftar borde BIM vara 1/11 istället 😊 du ?

trefaldigmästareikärlek skrev 2022-10-21 18:04:57 följande:

Foodie samma som för mig! Då får vi följas åt och hålla tummarna tillsammans 🤗😊

Samma bim som mig med! 😅

Känns som att jag inte kan komma på en annan förklaring till denna smärtan mellan äl o bim än att ägget måste fäst? Har sedan igår en molande smärta o känner mig lite "tjock o tung" vid livmodern. 

• Anonym (Foodie)

Åh låter ju som att det kan vara nidis ! Blir spännande att följa nu 🙏😄

• Ettanvandarnamn123

Min cykel har varit 30, 25 och 29 dagar. så jag började på CD 8 som det stod att jag skulle göra. Hade problem med testet CD 9 där jag slösade 2 test utan resultat.

Idag var CD 16, och fortfarande negativt. Nu har jag slut på tester, så tänker att jag börjar om igen nästa månad. Kanske kan börja lite senare beroende på hur lång denna cykel är, men ska nog testa clearblue advanced som visar 4 dagar, denna månaden testade jag den rosa med 2 dagar.

• Josefinnor

Hej! Jag hoppar gärna in i denna tråden :) BIM 2/11. Hade sex en dag innan ägglossning enligt test. Clearblue glad gubbe. Har ett barn sedan tidigare och en oerhört stark längtan efter syskon. Detta blir femte försöket. Hade lovat mig själv att inte köpa något tidigt test men har precis klickat hem två stycken. Ser bebisar, gravida och barnvagnar överallt. Känner mig ofta gråtfärdig för att längtan är så stark. Ibland känns det inte sunt. Någon som känner igen sig? Är på ägglossning + 5 och letar symtom hela tiden. Vet rent intellektuellt att jag inte kan känna något så här tidigt och önskar innerligt att jag var en person med is i magen, haha. 

• Sanlin90

Jag börjar fundera igen? hade mens 12-19de men extremt sparsam och hade aldrig utslag på äl test förrän samma dag jag började blöda, idag har jag molvärk igen och jag är så trött har halsbränna och illamående. 

tänker lite om blödningen kunde va något annat typ äl blödning men det känns samtidigt inte normalt att ha äl blödning i 7-8 dagar. 

Svar på tråden BIM november 2022