• ametisten91

BIM november 2022

Startar en tråd för oss med BIM i november -22. 

Jag tycker det är lite kul att se vilket försök alla är på. Så jag lägger in mina uppgifter inom en parentes i BIM-listan och så får ni som vill gärna göra det samma. Om man inte vill dela med sig av det så avstår man SÅKLART! 

Hoppas att november blir en bra månad för alla som hittar in här Hjärta

BIM-lista: 

4/11 ametisten91 (Första barnet. Tredje försöket)

• Svar på tråden BIM november 2022
  • Sanlin90

slutade med piller april 2021 men fick först mens i juli sen i oktober 2021 sen dröjde det till september i år, nu tog mensen slut igår så vet inte om vi är på försök 18 eller 4 haha.  Troligen mens igen 13/11 enligt 2 appar och 17de enligt flo vet inte varför. 

2/11 Drömmar22 (första barnet, andra försöket) 
    3/11 Sofieodq (första barnet, fjärde försöket) 

3-5/11 ettanvandarnamn123 (första barnet, fjärde försöket, första försöket med ÄL test)
    3/11 Kretipleti (andra barnet, ca 11:e försöket)
    4/11 medioker (Tredje barnet, Tredje försöket)
    4/11 cocachins (andra barnet, fjärde försöket)
    4/11 Andromeda326 (andra barnet, fjärde försöket)
    4/11 EnyaLouise (andra barnet, första försöket)
    5/11 hannis1983 ( fjärde barnet. Tredje försöket)
    5/11 Nininini (Tredje barnet, Första försöket)
    5/11 Foodie (första barnet, andra försöket)
    6/11 Cykelhjul (Första barnet, 7e försöket)
    7/11 smörblomman (andra barnet, andra försöket)
    8/11 Rosen3 (Första barnet, fjärde försöket efter senaste missfall). 
    9/11 Annda97 (Första barnet, första försöket)
    12/11 amaaanda00 (första barnet, 5e försöket)
    11-15/11 Etaj ( andra gemensamma barnet försök  ca 10)
    13/11 Sanlin90 (18 eller 4de försöket, andra barnet)
    14/11 Pappersdocka (andra barnet, andra försöket)
    15/11 Jennifer (första barnet, första försöket efter MF i september) 
    15/11 Magnolia010 
    15/11 Linneaeli (Andra barnet,  5e försöket)
    16/11 A13xandra13 (andra barnet, 6e försöket)

17/11 JSAG (första barnet, 5e försöket)
    26/11 Majs0208 (Första barnet, andra försöket)
    29/11 Anile (Andra barnet, fjärde försöket)

• Anonym (Tröttgladmamma)

Fler som har jobbiga symtom vid ägglossning? 

Min ägglossning va förra veckan och kännde mig tung i tjejmagen. Hade problem med smärta hela eftermiddagen/kvällen. På natten hade smärtan lugnat sig. Mola då o då och sticker till i äggstockarna. Mått illa hela dagen (alltid illamående vid ägglossning). Fick halsbränna när jag skulle sova o lätt ömmande bröst.

Är på äl+5 i morgon och nu väntar jag på att se om de dyker upp några symtom 😳

Hur mår ni? Flera som haft ägglossning o ni som fortfarande väntar på eran hur mår ni?

1/11 Tröttgladmamma (tredje barnet, första försöket)
    2/11 Drömmar22 (första barnet, andra försöket) 

3/11 Sofieodq (första barnet, fjärde försöket) 
    3-5/11 ettanvandarnamn123 (första barnet, fjärde försöket, första försöket med ÄL test)
    3/11 Kretipleti (andra barnet, ca 11:e försöket)
    4/11 medioker (Tredje barnet, Tredje försöket)
    4/11 cocachins (andra barnet, fjärde försöket)
    4/11 Andromeda326 (andra barnet, fjärde försöket)
    4/11 EnyaLouise (andra barnet, första försöket)
    5/11 hannis1983 ( fjärde barnet. Tredje försöket)
    5/11 Nininini (Tredje barnet, Första försöket)
    5/11 Foodie (första barnet, andra försöket)
    6/11 Cykelhjul (Första barnet, 7e försöket)
    7/11 smörblomman (andra barnet, andra försöket)
    8/11 Rosen3 (Första barnet, fjärde försöket efter senaste missfall). 
    9/11 Annda97 (Första barnet, första försöket)
    12/11 amaaanda00 (första barnet, 5e försöket)
    11-15/11 Etaj ( andra gemensamma barnet försök ca 10)
    13/11 Sanlin90 (18 eller 4de försöket, andra barnet)
    14/11 Pappersdocka (andra barnet, andra försöket)
    15/11 Jennifer (första barnet, första försöket efter MF i september) 
    15/11 Magnolia010 
    15/11 Linneaeli (Andra barnet, 5e försöket)
    16/11 A13xandra13 (andra barnet, 6e försöket)
    17/11 JSAG (första barnet, 5e försöket)
    26/11 Majs0208 (Första barnet, andra försöket)
    29/11 Anile (Andra barnet, fjärde försöket)
  • Anonym (Foodie)

Tröttgladmamma:
    Jag får med ont i tjejmagen, det liksom gör ont så att man mår illa. Strålar sen ner till benet. Känns som de blivit värre senare tid, förra cykeln hade jag så ont hela perioden från ÄL tills mensen tog slut. Jag var till och med tvungen att ta värktabletter men antar att de e pga min pco

• Cocachins
    Anonym (Tröttgladmamma) skrev 2022-10-20 23:40:53 följande:

Fler som har jobbiga symtom vid ägglossning? 

Min ägglossning va förra veckan och kännde mig tung i tjejmagen. Hade problem med smärta hela eftermiddagen/kvällen. På natten hade smärtan lugnat sig. Mola då o då och sticker till i äggstockarna. Mått illa hela dagen (alltid illamående vid ägglossning). Fick halsbränna när jag skulle sova o lätt ömmande bröst.

Är på äl+5 i morgon och nu väntar jag på att se om de dyker upp några symtom 😳

Hur mår ni? Flera som haft ägglossning o ni som fortfarande väntar på eran hur mår ni?

Första och andra cykeln efter jag tagit ut p-staVen hade jag väldigt kraftiga äl besvär med smärta etc. Nu senaste gångerna har det varit mindre smörja, däremot får jag som ont i leder och muskler samt blir hjärntrött.

Nu är iaf senaste Äl precis avklarad. Fick till det 3 dagar i rad, så nu är det bara att hålla tummarna och invänta BIM.

Jag tror verkligen att ägget fäste idag 😳 är på äl+5/6 och vid min förra graviditet så kände jag när ägget fäste (varit gravid 3 gånger tidigare) Minns inte exakt men runt samma tid o den gången fick jag ont. 

Hade en brun flytning när jag vaknade. Känns som jag ska få mens? Gör liksom ont långt ner i tjej magen där man har mensvärk nedanför troskanten. Har tagit 2 Alvedon nu och ligger med vetekudden. sticker till ibland o känns konstigt ungefär nere till vänster om naveln. Äggstockarna? Livmodern? Ont i brösten. Fortfarande ont efter 2,5 timma med menssmärta långt ner men även en pickande, stickande, dragande känsla i livmodern.
    Nu har de gått 3,5 timma o har fortfarande ont. Vetekudden har fått värmas några omgångar o de känns som hela tjejmagen sticker, pirrar o rycker. Molar o värker. Jösses.

• trefaldigmästareikärlek

Tröttgladmamma iiiih så spännande, låter onekligen som att det kan vara en nidis! Håller tummarna för dig 😍🤗

Jag hade glad gubbe på ältestet i förrgår morse vi hade sex kvällen innan och samma kväll, igår uppehåll och ska göra en ansats ikväll igen. Har haft vansinnig älsmärta denna gång men har dåligt med sekret. 
    Vi får vänta och se om det tagit sig för oss, men nog längtar jag alltid 👏😍

• Anonym (Foodie)

Åh tröttgladmamma låter ju som trefaldigmästareikärlek säger, en nidis. Hoppas !! 😄

Trefaldigmästareikärlek: välkommen till väntan 😂 önska fanns ett sätt att veta direkt om de tog eller inte haha

trefaldigmästareikärlek skrev 2022-10-21 13:34:47 följande:

Tröttgladmamma iiiih så spännande, låter onekligen som att det kan vara en nidis! Håller tummarna för dig 😍🤗

Jag hade glad gubbe på ältestet i förrgår morse vi hade sex kvällen innan och samma kväll, igår uppehåll och ska göra en ansats ikväll igen. Har haft vansinnig älsmärta denna gång men har dåligt med sekret. 
    Vi får vänta och se om det tagit sig för oss, men nog längtar jag alltid 👏😍

Ååh hoppas verkligen på nidis. Nu börjar verkligen den långa väntan för er. Känns som den längsta tiden mellan ägglossning och bim 🙈 har du provat att äta rosenrot o bisolvon inför ägglossning? Hade problem med att få ägglossnings sekret min andra graviditet så tog den där kuren o jäklar va halt de blev där nere av all ägglossnings kladd 🤣
    Anonym (Foodie) skrev 2022-10-21 13:59:23 följande:

Åh tröttgladmamma låter ju som trefaldigmästareikärlek säger, en nidis. Hoppas !! 😄

Trefaldigmästareikärlek: välkommen till väntan 😂 önska fanns ett sätt att veta direkt om de tog eller inte haha

Ja jag hoppas verkligen på de! Helt galet va trötthet kan påverka minnet. Försöker minnas hur de känts o varit vid tidigare graviditeter men mon hjärna känns mossig. Dottern håller på o få en ny tand o de resulterar i en väldigt trött mamma med dålig tankeverksamhet 🙃
Svar på tråden BIM november 2022