• impa07

    Bilbarnstol till treåring?

    Vilken bilbarnstol skulle ni rekommendera till en treåring?

    Vi behöver byta ut vår pga en krock i mindre hastighet. 

    Gärna nån som hen kan ha länge eller tills det är dags att sitta framåtvänd.

  • Svar på tråden Bilbarnstol till treåring?
  • BuoBä

    Vi hade en Axkid Minikid som vi var väldigt nöjda med. Den räcker upp till 125 cm/25 kg. Den tog dessutom upp hyfsat liten plats, så man kunde ha framsätet i en normal position. 

  • Anotherone
    impa07 skrev 2022-10-09 10:51:34 följande:

    Funderat på Britax Two-way eller Britax May Way, men öppen för förslag!


    Vi har haft just Britax Two-way till båda våra barn. Från det att man haft babyskydd tills det varit dags för bältesstol. Det är en bra stol men jag rekommenderar att ni testar hur det funkar i er bil. Den "bygger" ganska mycket och vår upplevelse av att ha den i en Volvo V70 var att den som satt höger fram fick skjuta fram stolen rätt mycket om stolen var höger bak, vilket gjorde att den som körde fick skymd sikt åt höger. Så det funkade när vi hade ett barn, men med två var det inte helt optimalt. Men be att få testa alla stolar som ni funderar på i er bil.
  • Jemp
    impa07 skrev 2022-10-09 10:51:34 följande:

    Funderat på Britax Two-way eller Britax May Way, men öppen för förslag!


    Vi har maxway och båda barnen har suttit bra i den länge. Godkänd upp till 25 kg. Äldsta vändes vid 5.5, yngsta är nu 4.5.
  • Sisisisi

    Jag skulle satsa på en BeSafe Stretch, britax maxway eller axkid minikid. Twoway skulle jag bara rekommendera om man inte åker så mycket bil och sällan längre sträckor. den är bra still stora barn, men det finns bättre. 

Svar på tråden Bilbarnstol till treåring?