Inlägg från: Dexter dot com |Visa alla inlägg
  • Dexter dot com

Valp attackerar

Vad  har ni testat sen din förra tråd? Har du pratat med uppfödaren eller sökt hjälp av en privat instruktör?

• Dexter dot com
    Vackerblumma9 skrev 2022-10-11 13:23:08 följande:
    Du har nog rätt, jag behöver nog bli mycket hårdare mot honom. Jag brukar inte vara rädd för att ta i när det behövs, men jag är så rädd att skada honom..

vi har försökt få honom sluta sen start, och det har blivit bättre, men inte bra. skillnaden är att det gör bra mycket ondare när han biter nu.. 
    Räkna med att han kommer svara upp om du handgripligen tar tag i honom. En terrier triggas oftast av smärta och fysiska bestraffningar och det kommer bara förvärra ert problem ni redan har + att risken är stor att han tappar tilliten för er som ska vara hans trygghet. Tänder han till kommer han hugga betydligt hårdare än vid lek och du kommer behöva trycka till honom förskräckligt hårt för att få honom att sluta försvara sig och då har du verkligen brustit i ditt ägaransvar. Risken är väldigt stor att han i fortsättningen kommer vara rädd vid hantering och tar till tänderna för att komma undan.

Sök hjälp istället hos en IMMIansluten instruktör som ser hur ni jobbar med hunden och ger er verktyg att hantera valpen på ett schysst sätt.
Svar på tråden Valp attackerar