Kvinnor i högklackade skor
Frågan är om det här hör hemma i ett sexforum, men nu lägger jag den här. Och anledningen är att jag tycker att kvinnor i högklackade skor är så förbannat sexigt. Men jag är ändå kluven...
Kvinnor som kan gå i högklackade skor, och gärna är hyfsat smärta och med slanka långa ben, blir ju så otroligt vackra. I mitt fall så handlar det om klassiska högklackade pumps. Inga jäkla platåskor eller dylikt. Det ser bara billigt och vulgärt ut. Utan det skall vara klass och sensuellt. Och så gärna snygga stayups under en snygg klänning som slutar någonstans precis ovanför knäna. Jag har svårt att lägga band på mig.
Men så till min kluvenhet.
Även om det finns kvinnor som verkar trivas i den här typen av skor och lyckats hitta pumps som dom menar är bekväma att gå i så kan jag ändå inte bli kvitt tanken på att det måste vara otroligt obekvämt. Trångt och jävligt. Jag har också läst att det kan ge problem med hälsenor och även annat.
Så min drömska bild av den sensuella vackra kvinnan i höga klackar krackelerar när jag samtidigt förstår att hon plågar sig. Vem vill det?
Min fru går sällan i högklackat. Men när det är fest och skall "kläs upp" så kan hon göra det. Och fanken var snyggt det är. Men samtdigt vill jag inte att hon skall utsätta sig själv för det. Och det rasar en intern strid i huvudet på mig mellan de olika sidorna i den här frågan vilket gör mig distraherad en hel kväll.
Hur ser ni andra på det här fenomenet? Gärna tankar från kvinnor.