• Dr Börje

Kvinnor i högklackade skor

Frågan är om det här hör hemma i ett sexforum, men nu lägger jag den här. Och anledningen är att jag tycker att kvinnor i högklackade skor är så förbannat sexigt. Men jag är ändå kluven...

Kvinnor som kan gå i högklackade skor, och gärna är hyfsat smärta och med slanka långa ben, blir ju så otroligt vackra. I mitt fall så handlar det om klassiska högklackade pumps. Inga jäkla platåskor eller dylikt. Det ser bara billigt och vulgärt ut. Utan det skall vara klass och sensuellt. Och så gärna snygga stayups under en snygg klänning som slutar någonstans precis ovanför knäna. Jag har svårt att lägga band på mig.

Men så till min kluvenhet. 

Även om det finns kvinnor som verkar trivas i den här typen av skor och lyckats hitta pumps som dom menar är bekväma att gå i så kan jag ändå inte bli kvitt tanken på att det måste vara otroligt obekvämt. Trångt och jävligt. Jag har också läst att det kan ge problem med hälsenor och även annat. 

Så min drömska bild av den sensuella vackra kvinnan i höga klackar krackelerar när jag samtidigt förstår att hon plågar sig. Vem vill det?

Min fru går sällan i högklackat. Men när det är fest och skall "kläs upp" så kan hon göra det. Och fanken var snyggt det är. Men samtdigt vill jag inte att hon skall utsätta sig själv för det. Och det rasar en intern strid i huvudet på mig mellan de olika sidorna i den här frågan vilket gör mig distraherad en hel kväll.

Hur ser ni andra på det här fenomenet? Gärna tankar från kvinnor.

• Svar på tråden Kvinnor i högklackade skor
  • Sam Ståhl
    Anonym (mitt i livet) skrev 2022-10-11 19:10:21 följande:

Jag kan ha högklackat men det är verkligen inte för alla, i alla fall inte efter 45.

En vän som hade det på vår fest i helgen halkade med klacken på en våt stenplatta och stukade sin fot riktigt illa, förutom blåmärken på handleder och andra knät. Fick åka till akuten dagen efter och röntgas, men som tur var, var inget brutet.

Nu är foten helt blåsvart och hon får hoppa på kryckor minst en vecka.

Så det är ju inte direkt gratis för samhället heller då med akutbesök och röntgen för att ha snygga smala klackar en kväll. 

Jag håller mig till breda högre klackar, det är säkrare.

Oj så tråkig utgång på festen.

Man kan vara feminin och elegant med klackar men ändå hitta skor som sitter bekvämt och är relativt enkla att gå i.

De som jag bär här med 6 cm klack har ju dekorativa band som förhöjer samtidigt som de får skon att sitta åt väl och genom att klacken är elegant men ändå något bredare blir de väldigt användbara och sköna att njuta av även långa festkvällar.
  • Anonym (skor med klack)

Går det inte att hitta eleganta skor med mindre klack är det bättre?

• Pussan
    Anonym (!) skrev 2022-10-11 20:04:22 följande:

Kvinnor som klarar av att gå med klackar är tyvärr lika sällsynta som hönor med huggtänder.

Jaha, tack för det. Vi finns alltså inte? 
    Bitterfitta?
  • Pussan

Det är inte de höga klackarna som är obekväma, i varje fall inte för mig. Men det är så klart individuellt. Däremot kan pumps vara trånga och klämma lite, jag föredrar helt klart sandaletter med några remmar över foten bara. Tycker också att det känns sexigare. '
    Jag har för all del gärna vulgära platåer också, gärna med höga tjocka klackar. Men det gillar du ju inte TS... 
    OCH, instämmer med Camilla; tänk om man hade Sams ben... SÅ fina!

• Anonym (Passar inte i såna)

Jag har väldigt muskulösa ben, vilket jag gillar, jag har tränat mig till dem och är stolt över dem. Men av nån anledning har vaderna också blivit stora och muskulösa, trots att jag inte kör några vadövningar alls. Så i högklackat, där vaderna spänns när jag går ser det ut som det sitter två svullna elefanttestiklar precis under huden på varje vad.

Så jag kan inte ha såna längre.

• Sam Ståhl
    Pussan skrev 2022-10-14 23:36:37 följande:

Det är inte de höga klackarna som är obekväma, i varje fall inte för mig. Men det är så klart individuellt. Däremot kan pumps vara trånga och klämma lite, jag föredrar helt klart sandaletter med några remmar över foten bara. Tycker också att det känns sexigare. '
    Jag har för all del gärna vulgära platåer också, gärna med höga tjocka klackar. Men det gillar du ju inte TS... 
    OCH, instämmer med Camilla; tänk om man hade Sams ben... SÅ fina!

Tack snälla du för den vänliga kommentaren. Kan inte förneka att det är en kick för mig att få komplimanger. Ibland kan det faktiskt vara en njutning med objektifiering också men det förutsätter såklart att mottagaren tycker om det, vilket jag alltså verkligen gör som ni märker

/ Sam
  • Pussan
    Sam Ståhl skrev 2022-10-15 08:18:49 följande:
    Tack snälla du för den vänliga kommentaren. Kan inte förneka att det är en kick för mig att få komplimanger. Ibland kan det faktiskt vara en njutning med objektifiering också men det förutsätter såklart att mottagaren tycker om det, vilket jag alltså verkligen gör som ni märker

/ Sam
    Visst är det fint att känna sig sexig och åtrådd! 
  • Anonym (mitt i livet)

Har en störig kollega ang. detta med skor. Han har kommenterat saker i  min klädsel innan som jag inte är helt nöjd över.

Igår hade jag ljusa brogues i skinn med sidopaneler av brungyllene "fiskfjäll", lite kul så där.

Då sa han lite försmädligt:
    -Jaha, är det Herreys gyllene skor du har hittat? Diggiloo, diggiley....

Varpå jag vände det till skämt tillbaka för att faktiskt en skolkamrat kontaktat mig bara dagen innan med ett foto från sin gamla "vänskapsbok" från mellanstadiet där jag hade fyllt i att min favorit var just den låten.

Idag tog jag istället svarta mockastövletter med hög klack, och javisst då låter det klipp-klopp när man går på våra golv. Trippade in till hans avdelning för att fråga en sak.

-Jaha, nu hör man minsann att du kommer, i full galopp.
    Jag tröttnade: - Men vilka skor ska jag ha då, igår dög de ju inte heller utan att du måste kommentera?

Imorron tänker jag alltså ha mina Louboutinpumps med svart lack och vinröda taggar på tåspetsarna på jobbet, så ska han väl få nåt att tjöta om...gubbe! Obestämd

• CleoX
    Anonym (mitt i livet) skrev 2022-10-18 21:05:36 följande:

Har en störig kollega ang. detta med skor. Han har kommenterat saker i  min klädsel innan som jag inte är helt nöjd över.

Igår hade jag ljusa brogues i skinn med sidopaneler av brungyllene "fiskfjäll", lite kul så där.

Varpå jag vände det till skämt tillbaka för att faktiskt en skolkamrat kontaktat mig bara dagen innan med ett foto från sin gamla "vänskapsbok" från mellanstadiet där jag hade fyllt i att min favorit var just den låten.

Idag tog jag istället svarta mockastövletter med hög klack, och javisst då låter det klipp-klopp när man går på våra golv. Trippade in till hans avdelning för att fråga en sak.

Jag tröttnade: - Men vilka skor ska jag ha då, igår dög de ju inte heller utan att du måste kommentera?

Imorron tänker jag alltså ha mina Louboutinpumps med svart lack och vinröda taggar på tåspetsarna på jobbet, så ska han väl få nåt att tjöta om...gubbe! Obestämd

Ja, det blir väl spännande. Ett par rejält höga klackar kan inga män låta bli att lägga märke till, haha. Jag är själv en fullfjädrad sko-fetischist som älskar den uppmärksamhet, makt och sexiga kvinnlighet som det ger mig. Det finns inget mer sexigt än att se en kille som inte vill annat än falla ner på knä och kyssa dina klackar. Spela dina kort rätt och du kan få din lille ?plågoande? på knä, lätt. Sen kan du göra vad du vill med honom. Det kan bli kul!
  • Sam Ståhl
    Anonym (mitt i livet) skrev 2022-10-18 21:05:36 följande:

Är ju onekligen nyfiken - hur gick det idag...

/ Sam
  • Anonym (mitt i livet)
    Sam Ståhl skrev 2022-10-19 15:44:26 följande:
    Är ju onekligen nyfiken - hur gick det idag...

/ Sam
    Helt som väntat. Jag gick in till herrn och han utbrast: Oj, nu är det allvar- har du sparkat en igelkott?

Fyra andra herrar gav dock komplimanger och tyckte det var döläckra skor, och det är nog rekord för de brukar inte vara så värst uppmärksamma.

Torsdag hade jag inomhuscape med på mig med stor (ser äkta ut) fuskpälskrage och fick då frågan av göbben om jag har walk-in-closet hemma. Det har jag inte.

Jag tänker fortsätta vädra andra skumma delar av garderoben i kommande veckor, höst är så tråkigt så man får väl göra något. Flört
  • Anonym (Camilla)
    Anonym (mitt i livet) skrev 2022-10-22 12:14:05 följande:
    Helt som väntat. Jag gick in till herrn och han utbrast: Oj, nu är det allvar- har du sparkat en igelkott?

Fyra andra herrar gav dock komplimanger och tyckte det var döläckra skor, och det är nog rekord för de brukar inte vara så värst uppmärksamma.

Torsdag hade jag inomhuscape med på mig med stor (ser äkta ut) fuskpälskrage och fick då frågan av göbben om jag har walk-in-closet hemma. Det har jag inte.

Jag tänker fortsätta vädra andra skumma delar av garderoben i kommande veckor, höst är så tråkigt så man får väl göra något. Flört
    Också nyfiken. Vad vill du uppnå? Vad har walk/in closet med vad du var på dig. På nått vis så uppskattar du ju göbbens kommentarer. Annars skulle du ju bara ha täppt igen käften på honom. Talat om i klartext att han inte har med att göra vad du har på dig och inte. Har hän särskilda önskemål får han antingen klä sig själv eller önska att frugan drar på sig det. Ni ska jobba inte hålla på och utmana varandra. Det hör inte till jobbet. 
    Du ska fortsätta att klä dig som du vill och trivs i. Skit i de runt om dig. Det verkar kunna dra iväg och bli grej när de andra männen börjar ta till orda också.
  • Anonym (mitt i livet)
    Anonym (Camilla) skrev 2022-10-22 12:41:06 följande:
    Också nyfiken. Vad vill du uppnå? Vad har walk/in closet med vad du var på dig. På nått vis så uppskattar du ju göbbens kommentarer. Annars skulle du ju bara ha täppt igen käften på honom. Talat om i klartext att han inte har med att göra vad du har på dig och inte. Har hän särskilda önskemål får han antingen klä sig själv eller önska att frugan drar på sig det. Ni ska jobba inte hålla på och utmana varandra. Det hör inte till jobbet. 
    Du ska fortsätta att klä dig som du vill och trivs i. Skit i de runt om dig. Det verkar kunna dra iväg och bli grej när de andra männen börjar ta till orda också.
    Han är en retsam göbbe bara och jag retas tillbaka.

På förra stället var det en som hade synpunkter på hattar så där var det roligt att klä sig i hatt.

Jag klär mig i det jag vill, alltid retar det nån.
  • Anonym (Kvinna)
    Sam Ståhl skrev 2022-10-11 20:09:55 följande:
    Oj så tråkig utgång på festen. //

Man kan vara feminin och elegant med klackar men ändå hitta skor som sitter bekvämt och är relativt enkla att gå i.

De som jag bär här med 6 cm klack har ju dekorativa band som förhöjer samtidigt som de får skon att sitta åt väl och genom att klacken är elegant men ändå något bredare blir de väldigt användbara och sköna att njuta av även långa festkvällar.

Snygg kompromiss! Feminin elegant sko med bekväma klackar. Klart användbara till fest och till vardags. 

Tack för tipset! 

• Sam Ståhl
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-10-22 14:01:44 följande:

Snygg kompromiss! Feminin elegant sko med bekväma klackar. Klart användbara till fest och till vardags. 

Tack för tipset! 

Så trevligt att höra att det finns fler som gillar alternativ som är mer användbara - det är ju då de verkligen kommer på. Här en (tyvärr något oskarp) bild från när jag kombinerat med en stayupstrumpa så blir det lite lyxigare känsla men fortfarande diskret och feminint elegant.

/ Sam
  • Perjonsson

Högklackat är idiotisk uppfinning.  Eller
    Att välja att gå vinglande i dessa som helt enkelt inte är gjort för att gå i. Såg ikväll på tv en tjej som knappt tog sig ner för en trappa i Bianca. Dumt.
    Detta bara för att man vill fejka längre ben, men tittar man som man lite för mycket blir man snuskgubbe. Vilken dubbelmoral.

Visst är det snyggt ihop med nylon.
    Men enda praktiska fördelen finns vid sex. Att få greppa kvinnan bakifrån spontant, mysa, lyfta klänningen och knulla bakifrån är guld då hon är i rätt höjd och man inte behöver stå med brinnande böjda ben som så många gånger i duschen.

• Anonym (Camilla)
    Anonym (mitt i livet) skrev 2022-10-22 13:27:54 följande:
    Han är en retsam göbbe bara och jag retas tillbaka.

På förra stället var det en som hade synpunkter på hattar så där var det roligt att klä sig i hatt.

Jag klär mig i det jag vill, alltid retar det nån.
    Fortsätt med det. Täpp igen truten på dem. 
Svar på tråden Kvinnor i högklackade skor