• Anonym (Ångest)

Ångest, får inga timmar

Jag är timanställd sen juni och har sen dess fått minst 140 timmar i månaden. Nu har jag dock inte fått några timmar på en vecka, jobbade 9 timmar i tisdags men har inte fått något mer jobb sen dess. Har jättemycket ångest och är orolig över hur jag ska klara nästa månad om jag inte får någon inkomst denna månaden. Min sambo jobbar bara 50% pga sjukdom och när vi har varit tvungna att leva på hans lön så har det knappt varit att vi haft råd med mat, och nu är det ju ännu värre när priserna på allting har stigit.
    Kan det bli såhär med timanställningar? Att man inte får timmar på någon vecka ibland? 

• Svar på tråden Ångest, får inga timmar
  • Anonym (Chef)
    Anonym (Ångest) skrev 2022-10-11 10:39:20 följande:
    Ångest, får inga timmar

Jag är timanställd sen juni och har sen dess fått minst 140 timmar i månaden. Nu har jag dock inte fått några timmar på en vecka, jobbade 9 timmar i tisdags men har inte fått något mer jobb sen dess. Har jättemycket ångest och är orolig över hur jag ska klara nästa månad om jag inte får någon inkomst denna månaden. Min sambo jobbar bara 50% pga sjukdom och när vi har varit tvungna att leva på hans lön så har det knappt varit att vi haft råd med mat, och nu är det ju ännu värre när priserna på allting har stigit.
    Kan det bli såhär med timanställningar? Att man inte får timmar på någon vecka ibland? 

Ja
  • Anonym (Ångest)
    Anonym (Chef) skrev 2022-10-11 10:43:38 följande:
    Ja
    Ja vad? 
  • Anonym (Chef)
    Anonym (Ångest) skrev 2022-10-11 10:45:13 följande:
    Ja vad? 
    "Kan det bli såhär med timanställningar? Att man inte får timmar på någon vecka ibland?"

Ja, som timanställd(*) kan det bli så att du inte får timmar en månad. Arbetgivaren kanske inte har behov, de har hittat något bättre, pengarna är slut mm.

Ett sätt att minska risken är att ha kontrakt med flera arbetgivare så om det blir lite hos en kan man kanske få mer hos en annan.

(*) Förutsatt att du inte har ett avtal där du är garanterad ett visst antal timmar

• Jårdi

Vilken bransch jobbar du inom? 

vissa är mer konjunkturkänsliga, handels och restaurang just nu till exempel. Försök hitta ett till jobb för att säkra upp? 

• Anonym (Ångest)
    Jårdi skrev 2022-10-11 11:12:05 följande:

Vilken bransch jobbar du inom? 

vissa är mer konjunkturkänsliga, handels och restaurang just nu till exempel. Försök hitta ett till jobb för att säkra upp? 

Städ 
  • Anonym (Chef)
    Anonym (Ångest) skrev 2022-10-11 11:14:34 följande:
    Städ 
    Börja fråga runt hos andra firmor
  • Dexter dot com

Fråga chefen hur det ser ut framöver och att du behöver söka fler ställen att vara vikarie hos om du inte får mer timmar. Stämplar du inte dom dagarna du inte jobbar?

• Anonym (Ångest)
    Dexter dot com skrev 2022-10-11 11:17:39 följande:

Fråga chefen hur det ser ut framöver och att du behöver söka fler ställen att vara vikarie hos om du inte får mer timmar. Stämplar du inte dom dagarna du inte jobbar?

Nej det gör man inte 
  • Dexter dot com
    Anonym (Ångest) skrev 2022-10-11 11:24:52 följande:
    Nej det gör man inte 
    Vad gör man inte...frågar chefen eller stämplar?
  • Anonym (Ångest)
    Dexter dot com skrev 2022-10-11 11:37:51 följande:
    Vad gör man inte...frågar chefen eller stämplar?
    Vi stämplar inte de dagar vi inte jobbar 
Svar på tråden Ångest, får inga timmar