Inlägg från: Anonym (B) |Visa alla inlägg
  • Anonym (B)

Ångest, får inga timmar

Skulle rekommendera att du ställer dig på timmar på fler ställen. Kommunerna brukar ha olika former av vikariepooler. Ring till dem och hör. 

Nu vet jag ju inte som vad du arbetar som eller vart, du kanske har skrivit det redan i tråden. Men tänker i alla fall att du ska göra dig tillgänglig till fler arbetsgivare.

Fundera på en eventuell flytt till en större stad för att maxa chanserna till en tillsvidare anställning.

• Anonym (B)
    Anonym (Ångest) skrev 2022-10-11 13:41:30 följande:

Jag vet inte hur a-kassa fungerar, jag studerade innan jag fick detta jobbet så då har jag väl inte rätt till a-kassa? 

Det här gör mig ledsen på skolan. Det skulle kommit en representant och förklarat för er att man kan anmäla sig till facket när man går i skolan.

Det är allt för många som missar det.
  • Anonym (B)
    Anonym (Sx) skrev 2022-10-12 19:34:56 följande:
    Man måste ju leva långt ute i skogen utan någon mänsklig kontakt om man inte vet vad a-kassa är. Läser folk inte nyheter, pratar med folk, har föräldrar som kan förklara? Hur kan man inte veta att det finns?
    Fast nu missuppfattar du vad som skrevs.
    Det handlade inte om att de inte vet om a-kassan finns utan att man kan anmäla sig dit redan under gymnasietiden.
Svar på tråden Ångest, får inga timmar