Inlägg från: Anonym (Kvinna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna)

Har knappt råd

Oj, tror även jag som är en smal kvinna skulle svälta i ert hushåll.

Stackars kille. Har han fickpengar så han kan köpa mer mat själv tills han får flytta till en mer normal (i maten) familj?

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (Han äter för mycket) skrev 2022-10-11 15:55:27 följande:

#78 min 12 åring äter 6 och min man äter åtta om han äter mycket, jag äter fyra och det gjorde vårt andra barn också innan hen flyttade 

Men 4 köttbullar är ju INGENTING, inte ens småbarn skulle nöja sig med så lite. Äter du 8 potatisar till det då?

Förstår verkligen inte?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Han äter för mycket) skrev 2022-10-11 16:20:30 följande:

Organisationens kav var att vi skulle ha rum och mat för EN extra - det har vi!

Men inte två, tre, eller  fyra extra som ska äta vilket det blir om vi ska laga mer mat!

4 köttbullar ÄR inte en portion ens för en 4 åring, ni tycker det ska räcka till en växande 15 årig kille.  Detta är helt galet!
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (xxx) skrev 2022-10-11 16:31:36 följande:
    Äter ni inte tillsammans, så ni ser hur mkt han tar?

Sedan får ni säga till honom att han inte går i era skåp och tar mat. 
    Ts och resten av familjen smyger ju undan mat och fika så då äter garanterat lika mycket eller möjligen mer än pojken?!
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Han äter för mycket) skrev 2022-10-11 17:38:14 följande:
    Vi pratade med organisationen och dom letar familj men det kan ta tid. många studenter fick inte ens komma till Sverige pga brist på familje. Tills dess får vi bara vänta. Föräldrarna får man inte ha kontakt med utan allt sånt sköter organisationen om dom tycker att det är nödvändigt. Andra kanske har massor med pengar med det har inte vi och organisationen tycker att så länge vi ger honom mat och han äter i skolan så är det okey. 
    Tror knappast de tycker det är okej att han får lika lite mat som en 4 åring äter, inte ens en 3:e del portion.

Vad får stackarn till frukost? 
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Han äter för mycket) skrev 2022-10-11 19:26:42 följande:

#141 vi har inkomst på 22.000 före skatt en hyra på 10.500 (el och vatten ingår) bil och övriga utgifter 

Oj, ni borde flytta till ett billigare boende med så låg inkomst.

Även jag fattar att detta är ett skämt.
  • Anonym (Kvinna)
    Pope Joan II skrev 2022-10-11 19:35:19 följande:
    Men det är väldigt svårt att begripa vad som skulle vara roligt med skämtet. 
    Fattar inte jag heller. Men det är så galet att det är svårt att tro på.

4 köttbullar till en 15 åring m.m. 
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Varför?) skrev 2022-10-11 20:18:34 följande:

Men varför valde ni att lägga pengarna på att föda någon annans tonåring istället för att låta era egna barn få lite guldkant på tillvaron?
    Knappast någon guldkant ens för barnet som bor hemma med den inkomsten.  Tragiskt OM detta är sant.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Han äter för mycket) skrev 2022-10-12 11:43:21 följande:

Också väldigt uppenbart att du inte vet vad som förväntas av oss från organisationen. Frukost och måltid 
    Dom har gjort en nogran utredning innan och dom har uppföljning TVÅ  gånger i månaden då vi och studenten får berätta hur vi upplever det. Det enda vi har klagat på är utgifter på mat. Studenten klagar på att det är svårt med vänner. Vi gör allt som förväntas av oss enligt organisationen annars hade som sagt till! 

kanske hittar dom en ny familj till nästa termin annars får han avsluta och flyga hem. 

Stackars kille, vilken nitlott som hamnade hos er när han skulle göra en livsomvälvande resa.
    Hoppas verkligen att han får en ny bra värdfamilj så han inte behöver resa hem. Lider verkligen med killen :(
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Han äter för mycket) skrev 2022-10-12 12:55:35 följande:

#223 nej vi tvingar ingen i säng sluta övertolka allt jag skriver men vårt barn lägger sig då och vi vill varva ner så jag lägger mig ofta och läser eller kikar på mobilen. studenten gå då oftast in på sitt rum till han går och lägger sig, men då har vi andra somnat 

Får han ta en smörgås eller nåt efter ni har lagt er på kvällen? Om han är uppe och pluggar sent och bara får halv portioner till middag lär han ju vara vrålhungrig när han ska sova. Eller låser ni kylen?
Svar på tråden Har knappt råd