• Anonym (Trött förälder)

Hotellrum över dagen i Göteborg

Min 16åriga dotter ska åka till Liseberg med en kompis. Tanken var att de skulle ta tåget ner och bil hem. Nu visar det sig dock att det är banarbete så det är svårt att ta tåget. Alternativet då är att det får skjuts båda vägarna (ca 2,5 timma enkel väg). Problemet är att jag är på gränsen till utmattning och vet inte om jag klarar att hålla mig vaken hela dagen. Så finns det något hotell som hyr ut rum över dagen? Då skulle jag dels kunna sova en stund men framförallt skydda mig från för mycket intryck under tiden jag väntar och därmed vara pigg under körningarna.

• Svar på tråden Hotellrum över dagen i Göteborg
  • Citronella

Rum hyrs inte ut per timme, däremot kan du checka ut när du vill du måste inte sova där på natten. Jag rekommenderar Gothia Towers som ligger precis mitt emot Liseberg. 

• Jemp
    Citronella skrev 2022-10-12 21:55:36 följande:

Rum hyrs inte ut per timme, däremot kan du checka ut när du vill du måste inte sova där på natten. Jag rekommenderar Gothia Towers som ligger precis mitt emot Liseberg. 

Nja, kolla i så fall upp incheckningstiden ordentligt, ts. Många ställen tillåter inte incheckning förrän runt kl 15. Gothia Towers kanske gör det dock.
  • Anonym (Ella)

Är det inte bättre att ni alla sover över? Det kostar lika mycket att sova över på hotellet Som att sova över dagen. Och som någon sa, kolla när du kan checka in. 

• Det kommer bli bra

Det går att hyra över dagen. Tex har Scandic nåt de kallar för ?hyr kontor? (kostar 590kr) över dagen för att kunna jobba. Har jag gjort ibland. Även andra kedjor har liknande. Ring till hotellet så går det nog att ordna (förutsatt ni inte åker precis när det är ngt stort event eller dyl)

• Citronella
    Jemp skrev 2022-10-12 22:08:26 följande:
    Nja, kolla i så fall upp incheckningstiden ordentligt, ts. Många ställen tillåter inte incheckning förrän runt kl 15. Gothia Towers kanske gör det dock.
    De har incheckning klockan 15:00 man kan be om tidigare incheckning men det är inte säkert att man får det. Såhär fungerar det på alla hotell. 
  • Anonym (Städerskan)
    Jemp skrev 2022-10-12 22:08:26 följande:
    Jag har städat på ett flertal hotell. Incheckning är kl 15 för att ens rum är garanterat städat och ledigt då.

Är rummet man ska ha städat och klart kan man checka in tidigare utan problem. Så har det funkat på alla hotell jag jobbat på.
  • Anonym (A)
    Citronella skrev 2022-10-12 21:55:36 följande:
    +1
Svar på tråden Hotellrum över dagen i Göteborg