• Anonym (Kick)

Hur många kalorier behövs för att hålla/gå ner i vikt?

Hur många kalorier behöver en relativt stillasittande person som är 1.68 cm och väger 68 kg för att överleva om den bara vill hålla samma vikt?

Hur många kalorier ska samma person ta bort varje dag för att gå ner 5-6 kg? 

• Svar på tråden Hur många kalorier behövs för att hålla/gå ner i vikt?
  • Dr Nail

Sluta äta några dagar så går du ner 5-6 k. Sluta räkna kalorier och skaffa lite självkontroll istället, med all respekt.

• Aniiee

Antar här att du är kvinna, och 35 år, eftersom du inte skriver någotdera. 

För att hålla vikten behöver du ca 1675 kcal per dag.

Hur mycket du ska ta bort beror ju på, men för en hälsosam takt i viktnedgången, ca 300-500 kcal om dagen, men helst inte gå under 1200 kcal om dagen annat än tillfälligt. 

Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Anonym (dos)

Det är mer eller mindre omöjligt att svara på då alla har olika förbränning samt att det är en massa andra saker som spelar in i metabolismen.

• Citronella

Det handlar om hur mycket du rör på dig men ca 2000 kcal behöver en kvinna för att behålla vikten. För att gå ner ett kilo måste du gå 7000 kcal minus. 

• Anonym (E)

Ladda ner "lifesum". Den är verkligen lätt att ha att göra med! Du kan lägga in vad du äter och se antal kalorier. Skriva in målvikt och få upp hur mycket du ska äta. Du kan scanna varor i affären för att se antal kalorier. Massor av bra funktioner, gratis!

• Anonym (Kick)

Tack ska ni ha. Då har jag nånstans att börja när jag gör överslagsräkningar på hur många kalorier jag äter och ska ta bort. Ska även kolla lifesum. 

• Mrs Moneybags

Om du inte vill räkna kalorier kan du använda dig av periodisk fasta eller så kan du ta halva tallriken grönsaker och minska på resten. 

• Anonym (Kick)
    Mrs Moneybags skrev 2022-10-19 09:26:30 följande:
    Om du inte vill räkna kalorier kan du använda dig av periodisk fasta eller så kan du ta halva tallriken grönsaker och minska på resten. 
    Att öka på grönsakerna och dra ner på kolhydraterna vore ingen dum idé för mig. 
Svar på tråden Hur många kalorier behövs för att hålla/gå ner i vikt?