• Agdaa

    Varför vill man inte ha fönster längst bak i husbilen?

    När jag kollar runt så har nästan inga husbilar fönster längst bak. Varför? Finns det någon bra anledning till det? Jag skulle känna mig tryggare om jag kan se ut åt alla håll, speciellt om man ställer sig lite ensligt

  • Svar på tråden Varför vill man inte ha fönster längst bak i husbilen?
  • Tow2Mater

    Alla bilar som säljs i Sverige ska vara anpassade till vårt klimat enligt konsumentverket, så kanske vill man inte ha kallras från fönster över sängen?

  • November Rain

    Antagligen för att :


    Huvudsovrummet är längst bak

    Baktill byggs "garaget", under sovrummet.

    På baksidan transporteras cyklar, och det finns ofta en stege för att komma upp på taket där.

    Mm. mm.
  • Fliselisan

    Vi har byggt vår husbil själva (campervan) och har fönster längst bak.  Tycker också det blir instängt utan fönster och gillar att man ser bak och ser vad som händer där. 


    Vi har sängen längst bak (soffa/bord på dagen) och valde att inte ha fönster ovan sofforna, eftersom huvudet då skulle hamna i ett fönster när vi sover, vilket känns obehagligt. Vi har sängen på tvären. 

    Ja det drar från bakfönstret när det är kallt, men då har vi ett tjockt draperi som tar bort och isolerar kylan. 

  • Agdaa

    Jag vill oxå ha fönster åt alla håll eftersom jag reser ensam och skulle känna mig säkrare. Kallras är jag inte så orolig för ändå eftersom jag ska åker långt söderut mesta tiden.
    Jag tycker det är väldigt dåligt utbud i Sverige generellt o tycker att nästan alla ser likadana ut o väldigt plastiga och i stort sett samma inredning i alla så att bygga själv låter toppen tycker jag men har tyvärr inte de färdigheterna men skulle va toppen om man kunde beställa en husbil efter sina egna önskemål.
    Jag kollar ofta nya husbilar på youtube för att se nya ideer och tycker att de bästa finns i usa och tycker att det är konstigt att inte nordiska företag kan ta efter lite smarta ideer därifrån när de utvecklar men tar gärna emot tips om någon vet nåt bra ställe att beställa ifrån här i europa oxå

Svar på tråden Varför vill man inte ha fönster längst bak i husbilen?