Anonym (Josef) skrev 2022-10-20 14:43:00 följande:
Jag vet, jag har redan estimerat hur mycket mitt boende är värd, den är värd 108 miljoner kronor för att vara exakt. 
 Varför tror du att jag bor där om jag kunde bott någon annanstans
Jag tänkte att du, liksom jag, trivs där du bor.
Jag tänkte på Alby och mina dagar där. 
Din text om att ha flyttat tillbaka till Alby, att du var en äkta albyare väckte min igenkänning. Jag vet att du brukar skriva tramskommentarer Josef, eftersom jag varit på Familjeliv ohälsosamt mycket i flera veckor vet jag det, men på något sätt hoppades jag att jag såg en glimt av ditt verkliga jag, och att vi var mer lika än olika. Om du hellre skulle vilja bo någon annanstans än i Alby dömer jag inte, för även om Alby är en bra plats på många sätt antar jag att det ibland kan kännas i Alby som det gör här där jag bor, som en osäkerhet, åt vilket håll går det, tar kärleken över, eller destruktiviteten, tar gemenskapen över, eller det distanserande hatet och föraktet. Ingen vet, men vi som bor här är de enda som kan bete oss bra mot varandra. Eller inte bete oss bra mot varandra. Nu blir det här ett tal, ett tal som ingen bett om eller önskat sig, men det är oundvikligt, jag har så starka känslor kring detta.