Inlägg från: Anonym (Börja lagom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Börja lagom)

Smink

Nu när jag jobbar inom hemtjänsten så sminkar jag mig inte så mycket, kör endast fondation, concealer för mörka ringar, puder och en matt bronzer. Börja så och fortsätt med ögonen i nästa steg osv, börja med lite naturlig ögonskuggor och testa nya färger allteftersom du känner dig bekväm, sitt hemma och kolla toutorials på Youtube

Highlighter använder jag endast vid fest, aldrig till vardag och en sitting spray har jag inte använt många gånger :)

• Anonym (Börja lagom)
    Sommarochsyrener skrev 2022-10-19 13:26:20 följande:
    Ja, jag tror också att jag skippar highlighter. 

Gör bronzer att man blir brun? Är nig inte viktigt för mig. 

Vad gör puder? 

Är primer och foundation samma sak? 

Vart köper du ditt smink ifrån? 

Har du använt samma rutin hela tiden?
    Det har skiftat en del med åldern och jobb, när jag stod i kassan i 20års åldern sminkade jag mig på ett sätt och när jag stod i receptionen vid 30 så var på annat sätt, i perioder helt enkelt, när jag åker in till stan eller så nu så sminkar jag mig mer än när jag bara ska till jobbet.

Fundation för att få en jämn slät hud

Concealer under ögonen mot ringarna

Puder så att du inte glänser :)

Jag använder en matt bronzer istället för rouge som jag tar lite under kindbenen, ett drag på hakan, pannan och lätt på näsan, inte egentligen för att bli brun men lite färg och för att rama in ansiktet liksom, annars ser man lite spöklik ut, du kommer förstå när du testar :)

Rouge för att markera och rama in kinder, jag brukar använda en med liiiiite rött i (när jag ska längre än till jobbet)

Snål som jag är så håller jag mig till mellanmärkerna, typ maxfactor, isadora, maybelline mm, behöver jag bara en grej så kan jag köpa det på typ hm, flera grejer så har jag beställt på lyko men eftersom man inte kan se sakerna så kan det bli fel med nyanser osv, jag har ibland köpt från dollarstore, är ju inte så att det håller skitbra men om du ska testa dig fram så kan det vara en början om det ändå ska tvättas av ganska snart :) 

Tänk på att du inte ska ta foundation och puder som är mörkare än din hudton, det är då man får ett ansikte som ser påklistrat ut ;) för att få upp färgen så använder då istället en matt bronzer (det finns även lite glittrig men spar den till sommarfesterna)
Svar på tråden Smink