Sommarochsyrener skrev 2022-10-21 07:28:53 följande:
Jo, jag håller med dig.
Jag tror att vissa ser bättre ut utan och vissa med.
Jag tror t.ex. att de som inte har mörka ringar under ögonen men som lägger concealer att det bara ser kladdigt och fult ut. Men de som har ser nog bättre ut om de täcker.
Jag tror att många som ser dåliga ut har inte produkter + rutin som funkar bra för just de.
Jag tror också att det ligger något i att så många använder.
Men håller med dig har sätt folk utan smink som ser 100% bättre ut. De fattar nog inte det.
Sen håller jag med dig om att hudvård är bättre för det är naturligt glow.
Smink med tiden är nog inte bra för huden. Innehåller säkert medel som inte är bra för huden.
Det jag inte tycker om med mig själv är mörka ringar under ögonen, smala läppar och fettigt ansikte (svag definition).
Att måla ut läppar (eller använda botox) för att göra läpparna fylligare blir inte fint.
Jag tycker verkligen inte det!
(MIN åsikt!)
Vet en barndomsvän som hade rätt smala, men väldigt fina läppar, som gjorde fyllning som vuxen. Det ser inte bra ut!
Hon passade så bra i sitt naturliga utseende.
Du kan prova att använda en tunn dagcrème eller något för att endast täcka de mörka ringarna under ögonen, i en färg som smälter in med din naturliga ansiktston.
Det där med definition i ansiktet är intressant. Det har kommit på senare år att alla använder contouring. Bara så sent som på 2010-talet fanns knappt begreppet. Kolla vilken musikvideo som helst, och du ser att alla har rundare ansikten då, vilket är NORMALT. :)
Kvinnor har lite rundare ansikten än män rent naturligt.
Om du vill använda smink ska du självklart göra det, men jag tycker det är nyttigt att tänka på vart alla ideal kommer ifrån, och att lägga märke till hur de ständigt ändras. FRAMFÖRALLT för kvinnor.
Alla ser olika ut, och om du jämför dig med många som anses attraktiva rent trendmässigt nuförtiden- så kan du se att de antingen har
mycket smink, är opererade eller både och.