• Anonym (Osalig)

Man saknar inte xx förrän båset är...

Jag har en ständig sorg och ångest över att jag gjorde slut och att vi snabbt tappade all kontakt.
    Inte förrän allt upphörde inser jag hur mycket hon betyder för mig och hur roligt vi hade och hur himla bra coach hon var för mig. Och en sån unik kvinna hon är.
    Jag tänkte att vi skulle fortsätta vara vänner men hon behövde ett tydligt break för att kunna gå vidare. Det har varit så svårt för mig att respektera detta. Jag kommer på saker jag vill berätta för henne flera gånger om dagen och det går inte över, trots att det gått 2 månader snart. 

Det gör fysiskt ont i mig när jag tänker att jag kanske aldrig får träffa henne igen. Höra hennes glada skratt, känna hennes kramar.

Hur gör man rätt i detta läge?

Det finns säkert fler trådar i ämnet men en del blir så arga när man väcker liv i något gammalt.

• Svar på tråden Man saknar inte xx förrän båset är...
  • Anonym (Osalig)

Det hade gått ett år, jag började känna att det blev lite för mycket vardag. Flirtade med en annan och ville vara fri... 
    Tänkte jag.

Jag tror inte hon vill ha mig tillbaka heller.

Jag bara saknar våra stunder, samtal, skratt och allt som var vi.

• Anonym (Osalig)
    Anonym (B) skrev 2022-10-19 15:00:46 följande:
    Nej, jag tror inte heller hon vill ha dig tillbaka. Du verkar inte mogen för ett varaktigt förhållande om du vill bli fri så fort det blir vardag. 

Varför passar du inte på att leka av dig nu när du är fri? 
    För att jag är i sorg av saknad. Att ha tappat en person som betytt så mycket och som jag kanske aldrig mer får träffa. Outhärdligt.

Ingen som känner igen sig?
  • Anonym (Osalig)

Oj vad ni är hårda mot mig.
    Man får alltså inte inse att man gjort ett misstag. Ett stort, jag är inte stolt över det.
    Samtidigt finns det hundratals böcker och filmer som handlar om personer där ett misstag och att ingen vågade (trodde att den andre ville) ta kontakt sen leder till ett möte xx år senare där båda vittnar om livslång saknad.

• Anonym (Osalig)
    Anonym (Guldkorn) skrev 2022-10-20 09:18:25 följande:

Det är inte alltid svart eller vitt när man gör slut.

En del beslut begrundar man och är tveksam om det var rätt. 

Under hela livet faktiskt.

Människor som man aldrig glömmer eller helt kommer över. Oavsett vem som gjorde slut. 

Som man hade nåt extra med. 

Ja så är det verkligen.
    EN del personer blir till eviga minnen, inristade i själen.
  • Anonym (Osalig)
    Bis mis skrev 2022-11-19 11:42:14 följande:

Hur har det gått TS, har du kommit vidare nu?

jag tog kontakt med henne, hon är en fin människa och lite trevande försöker jag närma mig henne
    hon har varit på en del fester, träffat andra och har blivit glad igen
    känner mig lite ful som tränger på igen
    tror hon ser oss som bara vänner
Svar på tråden Man saknar inte xx förrän båset är...