• Anonym (Osalig)

Man saknar inte xx förrän båset är...

Jag har en ständig sorg och ångest över att jag gjorde slut och att vi snabbt tappade all kontakt.
    Inte förrän allt upphörde inser jag hur mycket hon betyder för mig och hur roligt vi hade och hur himla bra coach hon var för mig. Och en sån unik kvinna hon är.
    Jag tänkte att vi skulle fortsätta vara vänner men hon behövde ett tydligt break för att kunna gå vidare. Det har varit så svårt för mig att respektera detta. Jag kommer på saker jag vill berätta för henne flera gånger om dagen och det går inte över, trots att det gått 2 månader snart. 

Det gör fysiskt ont i mig när jag tänker att jag kanske aldrig får träffa henne igen. Höra hennes glada skratt, känna hennes kramar.

Hur gör man rätt i detta läge?

Det finns säkert fler trådar i ämnet men en del blir så arga när man väcker liv i något gammalt.

• Svar på tråden Man saknar inte xx förrän båset är...
  • LFF

Varför gjorde du slut från början? Vad skulle bli annorlunda nu jämfört med då om hon gav dig en ny chans? 

• Anonym (B)
    Anonym (Osalig) skrev 2022-10-19 14:40:23 följande:
    Man saknar inte xx förrän båset är...

Jag har en ständig sorg och ångest över att jag gjorde slut och att vi snabbt tappade all kontakt.
    Inte förrän allt upphörde inser jag hur mycket hon betyder för mig och hur roligt vi hade och hur himla bra coach hon var för mig. Och en sån unik kvinna hon är.
    Jag tänkte att vi skulle fortsätta vara vänner men hon behövde ett tydligt break för att kunna gå vidare. Det har varit så svårt för mig att respektera detta. Jag kommer på saker jag vill berätta för henne flera gånger om dagen och det går inte över, trots att det gått 2 månader snart. 

Det gör fysiskt ont i mig när jag tänker att jag kanske aldrig får träffa henne igen. Höra hennes glada skratt, känna hennes kramar.

Hur gör man rätt i detta läge?

Det finns säkert fler trådar i ämnet men en del blir så arga när man väcker liv i något gammalt.

Du har gjort slut av en anledning, och så länge den anledningen finns kvar så kommer det inte att fungera. 
    Det du minns nu är de bra stunderna, eftersom du känner dig ensam.

Om man har en välfungerande relation då gör man inte slut. 

Det kommer att gå över, ge det lite tid. 
  • Anonym (Osalig)

Det hade gått ett år, jag började känna att det blev lite för mycket vardag. Flirtade med en annan och ville vara fri... 
    Tänkte jag.

Jag tror inte hon vill ha mig tillbaka heller.

Jag bara saknar våra stunder, samtal, skratt och allt som var vi.

• Anonym (B)
    Anonym (Osalig) skrev 2022-10-19 14:58:08 följande:

Det hade gått ett år, jag började känna att det blev lite för mycket vardag. Flirtade med en annan och ville vara fri... 
    Tänkte jag.

Jag tror inte hon vill ha mig tillbaka heller.

Jag bara saknar våra stunder, samtal, skratt och allt som var vi.

Nej, jag tror inte heller hon vill ha dig tillbaka. Du verkar inte mogen för ett varaktigt förhållande om du vill bli fri så fort det blir vardag. 

Varför passar du inte på att leka av dig nu när du är fri? 
  • Anonym (Osalig)
    Anonym (B) skrev 2022-10-19 15:00:46 följande:
    Nej, jag tror inte heller hon vill ha dig tillbaka. Du verkar inte mogen för ett varaktigt förhållande om du vill bli fri så fort det blir vardag. 

Varför passar du inte på att leka av dig nu när du är fri? 
    För att jag är i sorg av saknad. Att ha tappat en person som betytt så mycket och som jag kanske aldrig mer får träffa. Outhärdligt.

Ingen som känner igen sig?
  • Anonym (naturligt)

klart man har saknat nån när det blev slut, det är naturligt.
    människan är gjord för att klara av sorg och saknad, det tar bara tid.

Det enda du kan göra är att försöka komma vidare med ditt liv och acceptera att det är det nya normala nu.
    Bra vanor, träna, äta bra, sova och försöka få till ett socialt liv på olika sätt.
    En dag i taget.

Om du inte klarar det själv behöver du ta hjälp av någon professionell, terapeut, kurator, psykolog

Testa att lyssna på Melissa Horn "jag saknar dig mindre och mindre", det kanske hjälper :)

• Anonym (Guldkorn)
    Anonym (Osalig) skrev 2022-10-19 15:20:12 följande:
    För att jag är i sorg av saknad. Att ha tappat en person som betytt så mycket och som jag kanske aldrig mer får träffa. Outhärdligt.

En del människor beör en på djupet. Får en att må bra och vara i harmoni. Allt känns så naturligt. 

När man tappar ett av de guldkornen som man möter på livets väg, då gör det ont. 

Kanske en dag är hon redo att vara din vän.... 
  • Anonym (B)

Med tanke på hur respektlöst du betett dig mot henne, så tvivlar jag på att hon betyder så mkt för dig. Men det var kanske bekvämt att ha tillgång till sex och någon att dela hyran med. 
  • Anonym (Hmm..)

Med tanke på hur du har betett dig så vill hon garanterat inte ha dig tillbaka varken som partner eller vän!

Fortsätt flirta runt och fortsätt vara SINGEL!

• ClumsySmurf

du har inte 'tappat' någon du har prioriterat bort någon, dumpar man någon för att man vill ha frihet ska man inte kalla h*n unik eftersom det låter som en grov lögn.
Svar på tråden Man saknar inte xx förrän båset är...