• molly50

Svärmor påtvingad resa

Blomväxt17 skrev 2022-10-21 16:33:52 följande:

Tack för alla svar!! Uppskattas så mycket. 

För min kille är det så viktigt att jag är på god fot med hans familj vilket jag kan förstå. 

men han kan inte tillåta att hon behandlar mig illa. 

Han svarar med att ?du ska visst resa med min familj o träffa alla oavsett vad?.
    Nej det vägrar jag I 2 veckor när hans mamma kan bli så obehaglig och elak. Han säger att han hatar mig nu och tog sina saker och stack.

Han menar att jag inte gör det för hans skull och är oförskämd  
    Jag tänker inte må dåligt för att tillfredsställa svärmor som sagt. han vägrar prata med sin mamma om att ändra resan eller någonting heller 
    han vågar inte ta diskussioner med sin mamma

Om han väljer att lämna dig,och t om säger att han hatar dig,för att du inte vill följa med på en resa du inte ens har blivit tillfrågad om så säger det mer om honom än om dig.
    Han vet väl hur hans mamma beter sig mot dig?
    I så fall så får han väl ta sig i kragen och ta ett snack med henne.
    Ska du med på resan så får hon bete sig som folk och inte vara otrevlig. 
    Är han konflikträdd?
  • molly50
    Mammalundgren skrev 2022-10-25 06:07:12 följande:
    Intressant. Hur många gånger dejtar du någon innan du börjar kalla personens föräldrar för svärföräldrar? Måste man dejta eller räcker det att man är hemligt kär? Får man kalla vem som helst mamma? 
    Anonym (Mimmi) skrev 2022-10-25 12:09:49 följande:
    Det är ingen åsiktsfråga när någon blir svärmor/svärfar. Det behövs ett äktenskap för det. Det är fakta. Inte en åsikt.
    Hon är kanske inte TS svärmor i juridisk mening.
    Men man kan använda ordet ändå,för att förenkla och slippa använda hela meningar som "min killes mamma".
    Jag förstår inte vad det ens är att tjafsa om, 
    Man väljer själv vad man vill kalla sin svärmor.
    Och TS skriver att hon brukar kalla henne vid namn.
    Utom här i tråden då.

Svar på tråden Svärmor påtvingad resa