• Tow2Mater

Kan man inte få A om man vägrar dissekera?

Anonym (Mamma) skrev 2022-10-21 12:42:40 följande:

Mitt barn har diagnosen ångest, det är alltså mer än lite obehag och oro... Det är "hyperventilera-till-hen-konvulserar-och-svimmar-å ngest" vi talar om här. Hen har svimmat i sin gamla skola flera gånger av betydligt mindre saker än det här. 

Vi har inga krav på resultat, det är hen själv som har dem. Och ja, jag anser att hen är berättigad ett A om hen haft det på precis allt, men skippar dissekering.
    Kan du skaffa ett läkarintyg kanske? Att momentet skapar sådan ångest att det är medicinskt motiverat att slippa.
  • Tow2Mater
    AndreaBD skrev 2022-10-22 17:22:22 följande:
    Att något är medicinskt motiverat att slippa innebär ju inte att man då får bästa betyget utan att göra momentet. Dvs. läkarintyg hjälper nog inte där. Där är jag inte helt säker, men jag tvivlar på att det skulle fungera. Om det gällde att få ett godkänd betyg - självklart. Men för att få bästa betyget? 
    Man får ju komma fram med en alternativ form av moment som kan klaras av. Eller menar du att t ex en som inte har armar och inte kan simma en viss typ av sim, då inte kan få hogsta betyg pga det? Kanske det är så.
Svar på tråden Kan man inte få A om man vägrar dissekera?