Touma skrev 2022-10-21 21:51:56 följande:
Det är skolan som kontaktar mig för jag har mest inflytande när det gäller skolan , pappan kan inte så mycket om det. Pojken ber mig alltid att hjälpa honom med läxor och självklart pappan med det han kan men jag har mest info om vad som händer i skolan. Pappan älskar hans son så mycket han tyvärr faller för sin son och jag har pratat med pappan ex antal gånger om det men tyvärr utan att lyckas...
Touma skrev 2022-10-21 21:56:24 följande:
Pojken har inte förlorat sin mamma, mamman lever och har valt att starta ett eget liv utan sin pojke, hon är varmt välkommen att träffa sin son, eller ta honom när hon vill och vart hon vill för det är i slut ändan hennes son.
Det är mycket förseningar, lämnar klassen mitt i lektionen, stör sina kamrater mitt i lektionen och lyssnar inte på läraren när hon säger till och det har fått läraren att kontakta mig för att lös det..
Nu början han få kvarsittning för det börjar bli för allvarligt enligt skolan pga allt som hänt i skolan..
Säg åt skolan att kontakta pappan, säg åt pappan att göra läxorna med sin son. De måste knyta starkare band till varandra, pappan ska vara den som är mest insatt och engagerad kring sin son. Du måste backa och se till att han tar den bollen. Det kommer bara bli värre om man inte jobbar med de här sakerna i nutid.