Inlägg från: Anonym (Process) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Process)

Sambon syn på pengar

Anonym (Violen) skrev 2022-10-26 23:49:40 följande:

Jag var faktist beredd att flytta ut när han krånglade ang gemensam ekonomi i början av föräldraledigheten.

Jag sa att vi får vara särbo,men det vill han absolut inte.

Nog tror jag min sambo älskar mig men han verkar ha en annan syn på ekonomi än vad jag har.Jag förknippar gemensam ekonomi med omtanke och trygghet,och det har nu gått upp för mig hur viktigt det är i ett förhållande.Hatar att känna press att jag måste anpassa mig efter vad han vill ha när jag har 5 gånger så lite pengar.

I min värld är ni på väg mot en långsam separation. Inte för att du har mindre pengar, utan för att ni faktiskt inte har kompromissat på ett sätt som gör dig nöjd.

Att känna sig oälskad, utifrån hur den andre tänker om ekonomi är ju något som kommer bli mer och mer uppenbart längre fram. Att du inte känner att du är familj är ju ett sätt att vara som kommer ge konsekvenser.

Just nu är det väl rimligt att gilla läget och göra vad du kan för att blida din tid.... Men på sikt skulle jag råda dig att faktiskt planera för att detta kanske inte är relationen där ni blir gamla ihop 
Svar på tråden Sambon syn på pengar