Tecum skrev 2022-11-04 18:29:53 följande:
Men vad skulle TS gjort? Det går inte att bara slänga ut henne, som flera har påpekat. Och att TS själv skulle dra, som något ljushuvud föreslog, är ju att låta henne vinna. Nej fortsätt på samma linje. hon ska ut så fort som föräldrarna tar emot henne. Bara kyligt neutral, tala bara om det som rör barnet och detaljer inför skilsmässan.
Jättebra att TS är tydlig mot hennes föräldrar om vad som hänt och fortsätter hålla kontakten med dem. De är ju fortsatt mormor och morfar oavsett vad deras dotter hittar på.
Jag har inte föreslagit att han ska slänga ut henne eller dra själv. Det jag frågade varför hon inte flyttade till nya pöket. Nu krävs förberedelse fit hon kommer att flytta. Under tiden ska TS vara väldigt rak och tydlig vad som krävs av henne. Inget jamsande. Hon har själv satt sig i skiten och får ta konsekvenserna. TS är dock mån om att hon ska fungera som mamma vilket är jättebra
Det jag däremot undrar och hoppas är att TS har anhöriga som stöttar. Att det finns goda relationer på hans sida också. Kan gissa att TS är lite för snäll för ditt eget bästa.