Inlägg från: Anonym (Hjälp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hjälp)

Valp får inte vara inomhus

Hej!

jag Bor ungefär 30 minuter från min mamma och hennes sambo, och jag och min mamma har sets ganska ofta eftersom jag ofta åkt dit och hälsat på. 

nu har jag en liten valp hemma, som min mamma älskar lika mycket som jag nästan (haha). men, när vi åkt dit och hälsat på så har vi inte fått komma innanför dörren, utan får sitta utomhus pga att hennes sambo inte vill ha vovven inomhus. nu hade jag förstått om det var så att valpen fortfarande kissat inne osv. Men Min valp är jätteduktig. rumsren, lyssnar på mig osv Så det finns egentligen inga problem alls, och han har heller inga svar på varför vovven inte får komma in. detta har lett till att jag slutat åka dit och hälsa på, eftersom det börjat frysa på ute nu så vill jag inte sitta ute med vovven heller när vi väl kommit dit. 

är detta normalt? Att vissa vägrar låta andras husdjur komma in? vill gärna höra andras åsikter. Jag hade förstått om hundrn var stökig, fällde, kissade inne osv, men min gör inget av det Och det har han själv sett. 

• Svar på tråden Valp får inte vara inomhus
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (S) skrev 2022-10-31 17:10:56 följande:
    Inte mkt du kan göra. Släpper de inte in dig med valpen så gör de inte. Kan inte din mamma hälsa på dig? Vad säger din mamma?

Hon har ingen bil, och får inte låna sin sambos, vi bor långt ute i skogen, så det går Heller inte att ta sig hit kollektivt. 

hon ogillar ju situationen såklart, och har försökt övertala honom och försöka få reda på anledningen men han ger liksom noll svar.. 

• Anonym (Hjälp)
    Anonym (Idiot) skrev 2022-10-31 17:20:56 följande:

Får inte ha hunden inne och får inte låna bilen. Svaret är solklart en kontrollerande oempatisk sambo. 

Ja det känns verkligen så, kan inte minnas en enda gång där jag fått umgås med min mamma UTAN honom, utan att han blivit sur på henne heller, så det känns som att det handlar mest om att han ska visa vem som bestämmer. Mamma hade ju hund när de träffade varandra, och den fick ju komma in, konstigt nog hehe.

• Anonym (Hjälp)
    Anonym (egoister) skrev 2022-10-31 17:28:07 följande:

Låter som en rätt självisk och kall människa. Låter tråkigt att han hamnar mellan dig och din mamma. Är hon helt blind för hans beteende?

Hon ser det. och har försökt prata med honom om det, men sagt att det är som att prata med en vägg. 

idag föreslog hon att dom skulle åka hit och hälsa på tex, men det orkade han ju såklart inte då han var sååå trött efter jobbet.. :) 

• Anonym (Hjälp)
    LFF skrev 2022-10-31 17:31:33 följande:
    Vad säger mamma när du föreslår att ni ska ses utan honom? Eller får ni bara ses hemma hos dem när han är där? 

Har hon hunden kvar? Skulle hon vilja ha en ny hund men "får" inte? 

jag har ju passat på att åka dit när han inte varit där oftast.. Hon hade säkert kommit hit och hälsat på själv om hon kunde. 

nej den blev gammal och dog tyvärr. 

nu när hon träffat min lilla så vill hon ju jättegärna ha en ny hund, men det vägrar ju han.

• Anonym (Hjälp)
    Pope Joan II skrev 2022-10-31 17:38:58 följande:
    Varför har hon gjort sig så beroende av en sådan person? Inget körkort och bo i skogen och behöva förlita sig på hans goda vilja för att ta sig någonstans? 

Så knäppt.
    Hon har körkort, men ingen bil. Och dom bor typ i centrum, det är jag som bor i skogen. 

han var väl inte så när hon sålde bilen osv osv, antar jag. 
  • Anonym (Hjälp)
    Spucks skrev 2022-11-01 07:10:20 följande:

Det är väl självklart att man får välja vem och vad man vill ha i sitt hem eller inte. Inte alla människor behöver gillar hundar och vill ha dem hemma hos sig, oavsett hur gullig och väluppfostrat du tycker den är.
    Dessutom heter djuret "hund", inte "vovve". Det gjorde ont att läsa det gång på gång i ditt TS. Varför pratar (skriver) vuxna människor sådär töntig?

Fast det töntigaste här är väl ändå du, som inte har viktigare saker saker för dig än att klaga på vad jag kallar mitt husdjur. Ingen har tvingat dig att läsa VOVVE gång på gång heller, ät en snickers,
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Kl) skrev 2022-11-01 10:04:04 följande:

Ja, det är helt normalt. Jag själv tycker hundar är ganska äckliga och går in med smutsiga tassar och päls.

Min rengör alltid tassarna innan han får gå in. Och badar relativt ofta, har kläder ute och är då såklart ren under :)
  • Anonym (Hjälp)
    Spucks skrev 2022-11-01 19:24:00 följande:
    Du ser ingen skillnad mellan människor och djur? Och mellan VISSA exemplarer av en species och ALLA? Jag jar förstått det så att han inte vill ha några hundar i sitt hem alls. Om det nu bara är tS hund, men andra hungar går bra, då är det en annan sak, då skulle jag inte tycker det okej om det inte finns en bra anledning, tex. att TS hund är extrem ouppfostrat.

Men för att ändå går in på din idiotiska jämförelse, som egentligen inte är en jämförelse: visst kan du säger att du vägrar vissa människor tillträde till ditt hem som din sambo vill ha besök av, men då kommer du väl snart inte ha en sambo längre.
    som jag tidigare skrivit så hade mamma hund när de träffade varandra, som hon även hade när dom valde att flytta ihop till deras nuvarande bostad, konstigt nog gick det bra med den hunden, även om det var en stor dregglande goding. 
Svar på tråden Valp får inte vara inomhus