• Anonym (Hjälp)

    Valp får inte vara inomhus

    Hej!

    jag Bor ungefär 30 minuter från min mamma och hennes sambo, och jag och min mamma har sets ganska ofta eftersom jag ofta åkt dit och hälsat på. 

    nu har jag en liten valp hemma, som min mamma älskar lika mycket som jag nästan (haha). men, när vi åkt dit och hälsat på så har vi inte fått komma innanför dörren, utan får sitta utomhus pga att hennes sambo inte vill ha vovven inomhus. nu hade jag förstått om det var så att valpen fortfarande kissat inne osv. Men Min valp är jätteduktig. rumsren, lyssnar på mig osv Så det finns egentligen inga problem alls, och han har heller inga svar på varför vovven inte får komma in. detta har lett till att jag slutat åka dit och hälsa på, eftersom det börjat frysa på ute nu så vill jag inte sitta ute med vovven heller när vi väl kommit dit. 


    är detta normalt? Att vissa vägrar låta andras husdjur komma in? vill gärna höra andras åsikter. Jag hade förstått om hundrn var stökig, fällde, kissade inne osv, men min gör inget av det Och det har han själv sett. 

  • Svar på tråden Valp får inte vara inomhus
  • Anonym (S)
    Anonym (Hjälp) skrev 2022-10-31 17:06:44 följande:
    Valp får inte vara inomhus

    Hej!

    jag Bor ungefär 30 minuter från min mamma och hennes sambo, och jag och min mamma har sets ganska ofta eftersom jag ofta åkt dit och hälsat på. 

    nu har jag en liten valp hemma, som min mamma älskar lika mycket som jag nästan (haha). men, när vi åkt dit och hälsat på så har vi inte fått komma innanför dörren, utan får sitta utomhus pga att hennes sambo inte vill ha vovven inomhus. nu hade jag förstått om det var så att valpen fortfarande kissat inne osv. Men Min valp är jätteduktig. rumsren, lyssnar på mig osv Så det finns egentligen inga problem alls, och han har heller inga svar på varför vovven inte får komma in. detta har lett till att jag slutat åka dit och hälsa på, eftersom det börjat frysa på ute nu så vill jag inte sitta ute med vovven heller när vi väl kommit dit. 


    är detta normalt? Att vissa vägrar låta andras husdjur komma in? vill gärna höra andras åsikter. Jag hade förstått om hundrn var stökig, fällde, kissade inne osv, men min gör inget av det Och det har han själv sett. 


    Inte mkt du kan göra. Släpper de inte in dig med valpen så gör de inte. Kan inte din mamma hälsa på dig? Vad säger din mamma?
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (S) skrev 2022-10-31 17:10:56 följande:
    Inte mkt du kan göra. Släpper de inte in dig med valpen så gör de inte. Kan inte din mamma hälsa på dig? Vad säger din mamma?

    Hon har ingen bil, och får inte låna sin sambos, vi bor långt ute i skogen, så det går Heller inte att ta sig hit kollektivt. 

    hon ogillar ju situationen såklart, och har försökt övertala honom och försöka få reda på anledningen men han ger liksom noll svar.. 

  • fjanten

    Alla vill inte ha djur i sina hem, helt enkelt. Du kanske får lov att skaffa hundvakt när du ska hälsa på hos paret, eller hämta och skjutsa hem din mamma från ditt hem.

  • Anonym (Rftt)

    Vill verkligen inte ha  andras husdjur hos mig. Det är ingen som föreslagit heller. Vill du vara inne med jycken, stanna hemma

  • Anonym (Idiot)

    Får inte ha hunden inne och får inte låna bilen. Svaret är solklart en kontrollerande oempatisk sambo. 

  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Idiot) skrev 2022-10-31 17:20:56 följande:

    Får inte ha hunden inne och får inte låna bilen. Svaret är solklart en kontrollerande oempatisk sambo. 


     


    Ja det känns verkligen så, kan inte minnas en enda gång där jag fått umgås med min mamma UTAN honom, utan att han blivit sur på henne heller, så det känns som att det handlar mest om att han ska visa vem som bestämmer. Mamma hade ju hund när de träffade varandra, och den fick ju komma in, konstigt nog hehe.

  • Anonym (egoister)

    Låter som en rätt självisk och kall människa. Låter tråkigt att han hamnar mellan dig och din mamma. Är hon helt blind för hans beteende?

  • Anonym (Q)

    Tyvärr är det inte mycket du kan göra, vissa vill bara inte ha djur inne. Kan du och din mamma kanske ta en promenad med valpen när du hälsar på eller så kanske du kan hämta din mamma och umgås hemma hos dig?
    När de kalla månaderna är över kommer det att bli lättare att vara utomhus igen och kanske kommer din mammas sambo att lära känna hunden bättre då eller när de är hemma hos er. Se till att detta inte blir ett oöverstigligt problem innan dess.

    OM det är så (och jag hoppas verkligen att det inte är det!!) att din mammas sambo gör detta för att han är kontrollerande och deras förhållande inte är bra för din mamma så är det extra viktigt att du upprätthåller kontakten med din mamma. Låt henne inte bli isolerad och tro att hon är ensam utan honom. 

  • LFF
    Anonym (Hjälp) skrev 2022-10-31 17:25:04 följande:

     


    Ja det känns verkligen så, kan inte minnas en enda gång där jag fått umgås med min mamma UTAN honom, utan att han blivit sur på henne heller, så det känns som att det handlar mest om att han ska visa vem som bestämmer. Mamma hade ju hund när de träffade varandra, och den fick ju komma in, konstigt nog hehe.


    Vad säger mamma när du föreslår att ni ska ses utan honom? Eller får ni bara ses hemma hos dem när han är där? 

    Har hon hunden kvar? Skulle hon vilja ha en ny hund men "får" inte? 
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (egoister) skrev 2022-10-31 17:28:07 följande:

    Låter som en rätt självisk och kall människa. Låter tråkigt att han hamnar mellan dig och din mamma. Är hon helt blind för hans beteende?


    Hon ser det. och har försökt prata med honom om det, men sagt att det är som att prata med en vägg. 


    idag föreslog hon att dom skulle åka hit och hälsa på tex, men det orkade han ju såklart inte då han var sååå trött efter jobbet.. :) 

Svar på tråden Valp får inte vara inomhus