Inlägg från: Anonym (M.B.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M.B.)

Valp får inte vara inomhus

Anonym (Ja) skrev 2022-10-31 18:23:10 följande:

Ja ts det är fullt normalt. Du skulle inte få ta in en valp här heller. Respektera att olika människor har olika regler för sina hem.

Sina hem?! Och där bestämmer en av de boende endast. För det är väl trots allt DERAS hem? 
    Och underlätta för sin sambo att få låna bilen för att istället kunna åka till sin dotter gör han ju inte heller. 
    Nästa som inte släpps in kanske är en vän till mamman som inte passar 
    Liknar mer en diktatur i miniformat! 
    I mitt hem så räknas både min sambos och min rätt att bestämma men det tycks ju inte vara fallet här. 
    Och möjligen inte hos dig heller? 
  • Anonym (M.B.)
    Spucks skrev 2022-11-01 07:10:20 följande:

Det är väl självklart att man får välja vem och vad man vill ha i sitt hem eller inte. Inte alla människor behöver gillar hundar och vill ha dem hemma hos sig, oavsett hur gullig och väluppfostrat du tycker den är.
    Dessutom heter djuret "hund", inte "vovve". Det gjorde ont att läsa det gång på gång i ditt TS. Varför pratar (skriver) vuxna människor sådär töntig?

Men vad bra. Då kan jag hänvisa till ditt inlägg när jag nu förbjuder min sambo att släppa in sin mamma, en vän jag inte gillar samt en morbror till honom. För i ett gemensamt hem har ju jag rätt att bestämma det helt själv. 
Svar på tråden Valp får inte vara inomhus