• Spucks

Valp får inte vara inomhus

Det är väl självklart att man får välja vem och vad man vill ha i sitt hem eller inte. Inte alla människor behöver gillar hundar och vill ha dem hemma hos sig, oavsett hur gullig och väluppfostrat du tycker den är.
    Dessutom heter djuret "hund", inte "vovve". Det gjorde ont att läsa det g
    ång på gång i ditt TS. Varför pratar (skriver) vuxna människor sådär töntig?

• Spucks
    Anonym (B) skrev 2022-11-01 07:20:59 följande:
    Det framgår dock inte att det är HAN som äger eller hyr lägenheten. Om de äger eller hyr tillsammans och hon vill men han inte så är det ju ett gemensamt beslut som behöver tas. 
    Nej, det tycker jag inte att det är relevant vem som äger/hyr den. Om en partner inte vill ha en hund i sitt hem, får man acceptera det.
  • Spucks
    Anonym (M.B.) skrev 2022-11-01 09:55:53 följande:
    Men vad bra. Då kan jag hänvisa till ditt inlägg när jag nu förbjuder min sambo att släppa in sin mamma, en vän jag inte gillar samt en morbror till honom. För i ett gemensamt hem har ju jag rätt att bestämma det helt själv. 
    Du ser ingen skillnad mellan människor och djur? Och mellan VISSA exemplarer av en species och ALLA? Jag jar förstått det så att han inte vill ha några hundar i sitt hem alls. Om det nu bara är tS hund, men andra hungar går bra, då är det en annan sak, då skulle jag inte tycker det okej om det inte finns en bra anledning, tex. att TS hund är extrem ouppfostrat.

Men för att änd
    å går in på din idiotiska jämförelse, som egentligen inte är en jämförelse: visst kan du säger att du vägrar vissa människor tillträde till ditt hem som din sambo vill ha besök av, men då kommer du väl snart inte ha en sambo längre.
  • Spucks
    Anonym skrev 2022-11-02 18:10:33 följande:
    Om en partner inte vill ha barn i sitt hem. Får partnern acceptera det också då?

Barn går in med skitiga händer (nej jag har aldrig hört talas om att man kan tvätta händerna på barnet?)
    Det är mer sannolikt att barn i en viss ålder gör sina behov utanför toan, än att hundar gör det. (det skulle vara hundar i en viss åldersspann på några månader isf, för barn kan det gälla i några år)
    Barn repar parketten.
    Barn kan rita på väggarna.
    Barn är inte så noga med att tvätta händerna hela tiden efter att de tagit i nåt.
    Ja, självklart får man acceptera även det. Man väljer ju själv vem man lever med och är det viktig för mig att barn, hundar eller vem/vad som helst är välkommen i mitt hem, då bör jag nog inte bo ihop med någon som inte gillar dem och inte vill ha dem hemma hos sig.

Anonym skrev 2022-11-02 18:10:33 följande:
    Blir bara så förvånad över att så få vill ha hundar i sina hem när de glatt tar emot barn?
    Ja, du, där är du inte ensma. Det finns många människor som inte kan förstå att det finns folk som tycker och tänker annorlunda än de själva. Du har gott om sällskap.
    Anonym skrev 2022-11-02 22:27:46 följande:
    Det låter ju så kul bara när folk säger att hundar inte är välkomna, för att de kan ha smutsiga tassar. Men barn som precis varit i sandlådan och lekt får komma in för då är det självklart att deras tassar tvättas.
    Det är lika självklart som att man tvättar tassarna på en hund som varit ute och gått i blött väder.

Tacka vet jag katter, de kan tvätta sig själva; )
    Det finns många anledninger varför man inte vill ha hundar i sina hem, förutom smutsiga tassar. Jag bryr mig tex. inte om smuts, men jag är helt enkelt inte särskilt förtjust i hundar, dessutom tycker jag inte om luckten. 

• Spucks
    Anonym (Hjälp) skrev 2022-11-03 15:59:54 följande:
    Ingen har tvingat dig att läsa VOVVE gång på gång heller, ät en snickers,
    Jag visste ju inte innan jag läste att du skrev det så oftas!
    Det blir inte godisdag för mig förrän p
    å lördag, tyvärr.
    Anonym (Hjälp) skrev 2022-11-03 16:07:09 följande:
    som jag tidigare skrivit så hade mamma hund när de träffade varandra, som hon även hade när dom valde att flytta ihop till deras nuvarande bostad, konstigt nog gick det bra med den hunden, även om det var en stor dregglande goding. 
    Det är väl en skillnad mellan en partners husdjur och ett främmande husdjur. Om man vill vara ihop med någon accepterar man det nog, om man inte är allergisk eller extrem rädd eller något. Det betyder inte att man vill ha andra husdjur hemma, bara för att man stå ut med sin partners.
Svar på tråden Valp får inte vara inomhus