Inlägg från: Anonym (Maja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maja)

Bryta avtal

Hockey är verkligen det absolut värsta? Jag är uppväxt med en yngre bror som spelade enormt mycket hockey. Pappa gick bort när han var 10 år så mamma fick kämpa på med allt själv. 

Det funkar inte nu att sluta betala när han gör en sådan elitsatsning. Det skulle skada relationerna rejält om han fick sluta spela NU när han gissnings spelat så länge han kan minnas. Skilsmässan var antagligen ett trauma men hans föräldrar har ändå vad det verkar som kunnat samarbeta kring hans hockey. Jag hade inte brutit upp det här nu helt enkelt. Det är för mycket som kan gå åt skogen. Att betala mindre och låta hans mamma betala mer tycker jag också låter väldigt egoistiskt, avtalet finns väll av en anledning och det är att det är lika dyrt för båda föräldrarna? Lägg bara av. 

Om det går så ta hjälp av mor och farföräldrar, vid jul och födelsedagar så be sonen om att önska sig vad han behöver till hockeyn så kanske de kan hjälpa till på ett hörn. Är hockeyn dyr så blir det billiga andra saker som kläder, skor, teknik osv. 

Jag tyckte generellt att föräldrar va så oerhört dåliga på att organisera skjutsandet så inte alla alltid ska köra överallt. Men ofta är föräldrar så engagerade och vill va där och se allt. Men försök så blir det mindre körning. 

Sonen är snart gammal nog att sommarjobba, då kan även han bidra lite. Det var en enorm lättnad när min bror skaffade moped, då kunde han köra sig själv iaf till träningar och mamma var inte lika låst längre. 

Har din man sett sig om efter ett nytt jobb med ett lönelyft? 

Jag personligen hade inte ens inlett en relation med någon som har barn som spelar hockey haha. Jag vet, lite extremt men jag har sett och upplevt för mycket. Vissa stackars småsyskon växer upp med att hänga i dessa hallar, jag va äldre som tur var och kunde va hemma själv. Mina framtida barn kommer inte heller veta vad hockey är för nått så länge som möjligt. Jag vill inte leva det livet överhuvudtaget. Du har valt det och får nog stå ut tills det är över. För det betyder väldigt mycket och är inget man bara rycker bort om det inte är absolut nödvändigt.

Svar på tråden Bryta avtal