• Önskarsyskon2023

Vi som önskar bli gravida i vinter!

Hej. 

jag är helt ny här men tänkte se om det finns något intresse i att följas åt, antingen i att försöka sig på syskon eller i att försöka med första barnet. :) 

jag och min sambo har en liten tjej på 13 månader och vi har nu tänkt försöka oss på ett syskon. Jag fick min mens igår och började då även tempa (helt nytt för mig men tyckte det kändes ?spännande? och för att ha lite koll på ägglossning osv då min mens de senaste månaderna varit lite hit och dit). 

så. Någon som är intresserad av att följas åt? :) 

kram på er!

• Svar på tråden Vi som önskar bli gravida i vinter!
  • Vesterly

Jag fick hem mitt paket med gravtest idag och både rfsu testa ofta och Clearblue digital (med veckoindikator) säger negativt. När jag bröt upp testet på clearblue för att ta bort batterierna (är en sådan som är rädd för att papperskorgen ska börja brinna, haha), så såg jag tre streck inuti. Ett starkt streck för kontroll samt två svaga streck varav ett streck var på samma sticka. (Det är två stickor inuti)

Så var det inte på ett likadant test jag tog för några månader sedan, då var allt blankt förutom på kontroll strecket. Efter en hel del tid på google och youtube så verkar det som att jag antingen testat för tidigt (är på bim-4) och därmed har sensorn inte kunnat fånga upp att jag plussat svagt, eller så är det så att alla test har dessa svaga streck. Högst oklart! Återkommer om några dagar med nytt testresultat. 🙈❤️

• Vesterly

Bild på det jag menar, det här är inom tiden man ska titta på testet. Vad tror ni? Kan det vara ett svagt plus ändå? 🙈 Är så förhoppningsfull 
  • Sucken
    Vesterly skrev 2022-11-17 02:41:37 följande:
    Bild på det jag menar, det här är inom tiden man ska titta på testet. Vad tror ni? Kan det vara ett svagt plus ändå? 🙈 Är så förhoppningsfull 
    Ohh, hoppas verkligen att det är ett plus! Är ingen expert på tester, men som du säger så är det tidigt. Om du tar ett nytt test om ett par dagar lär du få svaret. 🤩 
  • Swave

Visst är detta ägglossningstest jätte nära på att bli positivt?

• Sucken

Swave: Ser näst intill positivt ut. Kul! 😊

Önskarsyskon2023: Det ser inte ut som du haft ägglossning. Temperaturen ska stiga minst 0,3 grader och hålla sig hög efter ägglossningen. Ungefär den temperaturen du hade innan mens. Många har en temperatur-dipp innan ägglossning också. Så märker du att du får en låg temperatur och har äl-känningar kanske den är på G. 😊

• Sucken

Själv blev jag positivt överraskad idag! Har som sagt inte haft ägglossning än sen jag slutade med p-pillren för 4 månader sen. Men idag har jag haft så mycket flytningar så tog ett äl-test. Ser ut som att ägglossningen kanske är på G även för mig nu. 🥳 Hade dock kunnat vänta i en vecka till för på söndag åker vi utomlands. Blir alkoholfria drinkar om ägglossningen sker. 😅

• Önskarsyskon2023

Tack för svar! Det som förvirrqr mig är att jag tog ett äl-test den 14e (om jag inte missminner mig med någon dag) som visade ungefär lika som ditt där nu. Och det var sista stickan så jag tänkte att ja men då kommer de här nu inom någon dag eller två ändå. Men det motsäger ju tempen. Vet inte va jag ska lita på? Får man så starkt på äl-stickor om det sen inte blir någon äl? På tidigare stickor har de varit väldigt väldigt svagt. Så det har stegrat liksom. 

Svar på tråden Vi som önskar bli gravida i vinter!