Inlägg från: Anonym (Abc) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Abc)

dålig relation med mamma(17år)

Du skriver som en misshandlad kvinna som blivit normaliserad till att tro att det är hennes eget fel. 

Jag hoppas samhället kan hjälpa dig. Om du känner att du inte vågar kontakta någon utan hellre står ut tills du tagit studenten så ägna tiden åt att planera framtiden.

Fokusera på att få bra betyg så du kan läsa vidare på en ort långt hemifrån. Då får du CSN och tillgång till studentboenden (inte helt lätt att få direkt, men det brukar finnas bra möjligheter att flytta runt i andrahand något år i väntan på sitt eget och ibland ordnar studentkåren på orten akutboende i gympasal eller något första veckorna). Vissa studieorter tror jag har bostadsgaranti.

Är ju svårt att bedöma på en text, men du låter både driven och mogen och om du bara kommer därifrån efter gymnasiet har du alla möjligheter att skaffa en bra framtid. Och sök en ny familj av vänner istället för den som bygger på blodsband. 

• Anonym (Abc)

Och också. Det finns föräldrar gjort mitt dig är olagligt. Oavsett vilket land man kommer från är det svensk lag som gäller. 

Svar på tråden dålig relation med mamma(17år)