Inför ihopflytt
Hur kan man ens fundera på att flytta ihop innan man rett ut hur ekonomin ska skötas?
Speciellt när man har ungar på varsitt håll och som ts har ekonomiskt trassel med ett ex i bagaget.
Det är för mig obegripligt.
Hur kan man ens fundera på att flytta ihop innan man rett ut hur ekonomin ska skötas?
Speciellt när man har ungar på varsitt håll och som ts har ekonomiskt trassel med ett ex i bagaget.
Det är för mig obegripligt.
Man kan nog krångla till det hur mycket man vill. Eller så gör man det enkelt o delar på allt.
Min partner hade 2 barn sen innan o jag ett. Vi har sen dag 1 valt att göra allt 100% rättvist för honom, mig och alla barn.
Vi har gemensam ekonomi och betalar räkningar, mat, kläder osv för barnen tillsammans. Ibland åker jag med hans barn o shoppar och betalar för det, oftast är det jag som handlar och betalar maten för alla, och han brukar betala mer på räkningar. I slutändan har vi betalt ungefär lika mycket på alla poster. Vi har ett gemensamt konto där alla räkningar dra och även sparande till barnen, lika mycket tills alla barn.
Vi köpte ett hus tillsammans där den ena av oss gick in med 1,5 miljon i kontantinsats och den andra 300 000, men vi äger huset 50 % var idag då vi vill dela lika på allt. Är gifta men inget äktenskapsförord. Då skulle det vara som att man planerar att gå skilda vägar.
Hmm, var har jag sagt att äktenskapet är ett större åtagande än barn? Vi har även gemensamma barn ja?vi båda var ganska unga med våra första partners?de valen hade helt klart kunnat göras bättre.
Barnen från tidigare förhållanden kommer givetvis att finnas kvar, men deras andra föräldrar behöver man inte ha nåt mer med att göra så snart barnet fyllt 18. De kommer inte alltid att finnas kvar. Ser ingen som helst anledning att ha någon kontakt med mitt barns pappa när barnet är 18 och myndig och inga papper behöver skrivas på eller godkännande om nåt ö.h.t. Knappast så vi går på samma familjemiddagar. Sen fattar jag att andra håller varandra närmre.
Och nej, jag kallar dom inte X. X vadå liksom? Ett X låter som nåt man själv har kvar, eller ännu värre, en fd. Han är mitt barns pappa ja, men han är inget för mig. Eller så kallar jag honom vid namn. Men aldrig X. Vet inte om du förstår skillnaden?