• Anonym (Vd)

Hur tycker ni man ska dela?

Om man tex ska dela på bensinpengar och man är 4 st varav 2 utav dem är sambos medans de andra bor ensamma, delar de på 3 eller 4 då? 

De som är sambos anser att man delar per hushåll. Alltså ska det i detta fall dela på 3 och inte 4. De har båda jobb så de får alltså in lön båda två. 

• Svar på tråden Hur tycker ni man ska dela?
  • Anonym (Inte alls)

Jag hade förmodligen Inte delat upp alls. Tycker sånt är lite löjligt. Jag hade swishat en summa till den jag Åkt med utan att tjafsa. Förmodligen långt högre än den faktiska kostnaden. Om man nu ska dela så hade jag dock delat per person så får samboparet stå för 2 fjärdedelar

• Yllop

Är man 4 som åker delar man det på 4 personer.
    Att dela per hushåll är ren idioti.

• Anonym (..)

Upptar man en plats = man ska betala för sin plats. Om folk bor i samma hushåll så får de väl tänka att de betalar från hushållet bäst de vill, men de fick den dubbla summan eftersom de är två. 

• FuckGoggleAskMe

Dela det på antal personer som skulle ha fått betala en bussbiljett, om de åkt buss i stället. Dvs små barn under en viss ålder åker gratis, ingen annan. 

• Anonym (Vd)

De som är sambos anser att varför ska de straffas att betala mer för att de bor ihop. 

• BeautifulLiz
    Anonym (Vd) skrev 2022-11-06 13:44:43 följande:

De som är sambos anser att varför ska de straffas att betala mer för att de bor ihop. 

Då tycker jag att de kan köra med sin egen bil.
    Jag är inte en blå flodhäst på riktigt.
  • FuckGoggleAskMe

Deras bästa ämne i skolan var inte matte, antar jag. 
  • Spucks

De är snåla idioter som kommer med konstiga "argument" och hoppas de andra biter på det.
    Hur straffas dem om varje person ska betala lika mycket?

• Lodjursungen

om dom åker buss eller tåg då? Betala dom ändå bara en biljett då för att dom är sambo? 
Svar på tråden Hur tycker ni man ska dela?