Inlägg från: Anonym (Ärlighet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ärlighet)

Han gör mig knäpp.

Han vill ligga men han chattar också med andra och du är dessutom inte hans förstahandsval, bara hans back-up ifall han inte hittar något bättre.

När ska tjejer lära sig att inte ligga med killar de inte känner...? Och läsa varningssignaler....?

Ts, redan när han gnällde om att du bromsade och visade för lite intresse borde du ha dragit dig tillbaka.

• Anonym (Ärlighet)

Du har lärt dig nåt till nästa gång då, bra att du släpper honom.

• Anonym (Ärlighet)
    Mallju90 skrev 2022-11-08 17:49:49 följande:

Hade ni skrivit något eller bara ghostat?

Måste du fråga det....? Barnrumpor och idioter ghostar. Vuxna personer skriver och avslutar som normala människor.
  • Anonym (Ärlighet)
    Mallju90 skrev 2022-11-08 18:12:57 följande:

Vet dock inte vad jag ska skriva för han tycker jag överanalyserar och ska sluta oroa mig. 

Att ni inte klickar så det är dags att gå vidare. Det ska räcka. Frågar han så säg att du inte kan vara mer specifik än så.
  • Anonym (Ärlighet)
    Mallju90 skrev 2022-11-08 18:20:19 följande:

Men jag tycker ju att vi klickar och jag hade önskat att han visade mer intresse och var mer ärlig. Vill nog hellre lyfta fram att jag vet om att han är oärlig och det är ingenting som faller mig i smaken

Du tycker seriöst att ni klickar när han behandlar dig så illa....? Snälla skaffa lite bättre omdöme i framtiden. Men om du vill gå in i en långrandig diskussion om hans ärlighet så är det din huvudvärk. Det kommer bara bli en massa tjafs hit och dit. Poängen med en sådan "line" om att inte klicka är för att göra det enkelt för sig, inte för att det nödvändigtvis är helt sant. Han kommer ändå inte ändra stil för att du är ärlig.
  • Anonym (Ärlighet)
    Mallju90 skrev 2022-11-09 12:31:11 följande:

Han skrev idag att han tycker jag är obehaglig och får en klump i magen varje gång jag skriver. Att jag är alldeles för intensiv och på. Vilket ger honom stress och press. Detta händer gång på gång när jag dejtar. Att när killen visar intresse så gör jag allt för att klamra mig fast. Har försökt att söka hjälp för detta men de vill bara medicinera och lyssnar inte. Vet inte hur jag ska klara av att dejta och bete mig normalt? Istället för att bli knäpp, galen och skrämma bort de.

Du behöver inte medicin, du behöver terapi ev.

Saker som man gör om man är normal:

INTE: inte tjata om att ses, inte bombardera honom med meddelanden och samtal, inte tjata om vilka känslor han har för dig. Utplåna inte dig själv genom att ställa in kompisträffar, flytta om i din kalender eller på andra sätt vända ut och in på dig för att passa honom.

MEN GÖR: ägna dig åt ditt eget liv, fokusera på dina hobbies, ditt jobb, dina vänner, ditt eget på alla sätt. Om killen vill vara en del av det så är det bra, men ta det som det kommer och låt det utvecklas på ett naturligt sätt.

Det här är bara korta exempel, du skulle behöva prata med någon irl för att diskutera sådana här saker så klart.
  • Anonym (Ärlighet)
    Mallju90 skrev 2022-11-09 13:17:42 följande:

Han skrev nu att han ville tänka över helgen och att han i vilket fall som ville vara vänner? Men nu har han blockat mig på facebook också... Så hänger inte alls med här. Jag har så svårt för avslut jag lever alltid på hoppet.

Det finns inget att tänka på. Ta saken i egna händer och bryt kontakten!
  • Anonym (Ärlighet)
    Hellishen skrev 2022-11-09 14:06:47 följande:

Alltså romantiken och kärleken är uppenbarligen död. Ni har dödat den era små tindertöntar födda på 90talet och framåt. Att spela svår är väl ändå bara så jäkla töntigt? Skrattar på mig.

Mvh 80talist i kontakt med sina känslor

Håller med om att den är dödad, men inte pga att "spela svår", vilket det INTE är bara för att man inte ligger inom de första dejterna, utan tvärtom just pga att alla ligger med alla hej vilt, inga problem om det händer på första dejten och har man inte legat inom en handfull gånger så är det tjejen (japp, nästan alltid hon som får skulden) som spelar spel, inte är intresserad eller bara frigid. Så ja, romantiken är död och snart har väl var och varannan människa någon sexuell sjukdom också eftersom det är så osexigt med kondom dessutom.
  • Anonym (Ärlighet)
    Hellishen skrev 2022-11-09 16:57:10 följande:
    Ligga eller ej på direkten gör man väl som man vill. Inget dåligt med det ena eller andra nödvändigtvis om det känns rätt. Men visst är det vettigt att vänta in känslan.

Jag syftade mer på sista halvan av inlägget där det står att man inte ska visa intresse, inte vara på, ge bekräftelse eller vara tillgänglig!? Helt barockt. Verkligen inte ett sätt som kommer leda till något genuint.
    Jag håller helt med om att man aldrig ska spela spel! Det är det jag misstänker att du menar, men jag tolkade det inte som så. Om man läser ts inlägg så är detta ett återkommande problem, att hon anses för påstridig osv, och då är det bara klokt att hålla lite avstånd. Alltså, att man gör detta på ett naturligt sätt för att visa hänsyn och inte för att manipulera.
  • Anonym (Ärlighet)
    Hellishen skrev 2022-11-09 18:54:44 följande:

Ja. Min tanke var mer att hon kanske hookat upp med den typ av killar som hon beskriver i tråden och då är det verkligen inte hon som är problemet eller gör något som helst fel. Eller möjligen då att hon fortsätter hoppas på killar som med all tydlighet visar sig vara ointresserade och as...

Det finns absolut två sidor av det här myntet, det finns gott om svinpälsar som beter sig just som ts beskriver, utan att man själv har gjort något fel egentligen.
Svar på tråden Han gör mig knäpp.