Mallju90 skrev 2022-11-09 12:31:11 följande:
Han skrev idag att han tycker jag är obehaglig och får en klump i magen varje gång jag skriver. Att jag är alldeles för intensiv och på. Vilket ger honom stress och press. Detta händer gång på gång när jag dejtar. Att när killen visar intresse så gör jag allt för att klamra mig fast. Har försökt att söka hjälp för detta men de vill bara medicinera och lyssnar inte. Vet inte hur jag ska klara av att dejta och bete mig normalt? Istället för att bli knäpp, galen och skrämma bort de.
Du behöver inte medicin, du behöver terapi ev.
Saker som man gör om man är normal:
INTE: inte tjata om att ses, inte bombardera honom med meddelanden och samtal, inte tjata om vilka känslor han har för dig. Utplåna inte dig själv genom att ställa in kompisträffar, flytta om i din kalender eller på andra sätt vända ut och in på dig för att passa honom.
MEN GÖR: ägna dig åt ditt eget liv, fokusera på dina hobbies, ditt jobb, dina vänner, ditt eget på alla sätt. Om killen vill vara en del av det så är det bra, men ta det som det kommer och låt det utvecklas på ett naturligt sätt.
Det här är bara korta exempel, du skulle behöva prata med någon irl för att diskutera sådana här saker så klart.