• Mallju90

Han gör mig knäpp.

Träffade en kille från Tinder vi klickade snabbt då vi arbetat inom samma Bransch och hade mycket gemensamt. Han var väldigt på och ville ses men jag hade mycket med flytt så jag hade inte riktigt tid. Han tyckte jag bromsade och visa för lite intresse. Tillslut så tog jag mig tid att ses och vi var ute och käkade. Han skrev direkt efter och ville ses igen. Vi sågs hemma hos mig andra gången och jag tyckte vi klickade bra och vi kysstes sen skickade jag hem honom för jag ville inte gå längre än så. Han fortsatte lovebomba bla bla sen låg vi på 3e dejten. Sen märkte jag att han hade allt mindre tid att ses. Han blev segare på att svara än innan. Han kunde öppna men sen inte svara på ett dygn typ. Vi följer varann på sociala medier. Vi sågs igår och han sa hade saknat mig men han har mycket med jobbet nu och han tycker om mig. Samma kväll hade han även gillat en bild på min insta. Imorse såg jag att jag inte följer honom längre. Skrev till honom och fråga varför han tagit bort mig på insta. Då skriver han va? Att han gjort den inaktiv. Sen såg jag att jag inte kunde söka på han . Bad min kompis söka och hon hitta han direkt. Alltså har han blockat mig! Han sa han hade mycket nu och ska vara iväg tills tisd nästa vecka och kan inte ses. Så nu undrar jag ska han träffa någon annan och vill dölja sin insta för mig? Jag misstänker han träffar andra. Varför är de så, så fort du visar intresse tillbaka så blir killar off och ointresserade? Nu känns de bara som att vi ses på kvällarna för att ha sex. Inget mer. Senaste han skrev att jag skulle ta de lugnt. Men han gör ju mig galen när han är så on och off hela tiden. Jag svarade inte på de senaste han skrev för jag får magsår av denna killen men samtidigt tycker jag om honom och vi har otroligt bra sex. Men vill inte dela han med andra och jag vill ha mer än sex. 
    Ska jag göra som han bli off och börja ghosta tillbaka?
    Ska jag 

• Svar på tråden Han gör mig knäpp.
  • Mallju90

Vet dock inte vad jag ska skriva för han tycker jag överanalyserar och ska sluta oroa mig. 

• Anonym (Ärlighet)
    Mallju90 skrev 2022-11-08 18:12:57 följande:

Vet dock inte vad jag ska skriva för han tycker jag överanalyserar och ska sluta oroa mig. 

Att ni inte klickar så det är dags att gå vidare. Det ska räcka. Frågar han så säg att du inte kan vara mer specifik än så.
  • Mallju90

Men jag tycker ju att vi klickar och jag hade önskat att han visade mer intresse och var mer ärlig. Vill nog hellre lyfta fram att jag vet om att han är oärlig och det är ingenting som faller mig i smaken

• Anonym (norrmannen)
    Lynx123 skrev 2022-11-08 16:26:52 följande:

Japp, vad alla andra säger. Skrota honom, han är på jakt efter annat nu....

Precis !   Vi är jägrar, när jakten är över, är spänningen borta. Get over it.
  • Anonym (Ärlighet)
    Mallju90 skrev 2022-11-08 18:20:19 följande:

Men jag tycker ju att vi klickar och jag hade önskat att han visade mer intresse och var mer ärlig. Vill nog hellre lyfta fram att jag vet om att han är oärlig och det är ingenting som faller mig i smaken

Du tycker seriöst att ni klickar när han behandlar dig så illa....? Snälla skaffa lite bättre omdöme i framtiden. Men om du vill gå in i en långrandig diskussion om hans ärlighet så är det din huvudvärk. Det kommer bara bli en massa tjafs hit och dit. Poängen med en sådan "line" om att inte klicka är för att göra det enkelt för sig, inte för att det nödvändigtvis är helt sant. Han kommer ändå inte ändra stil för att du är ärlig.
  • Mallju90

Han skrev idag att han tycker jag är obehaglig och får en klump i magen varje gång jag skriver. Att jag är alldeles för intensiv och på. Vilket ger honom stress och press. Detta händer gång på gång när jag dejtar. Att när killen visar intresse så gör jag allt för att klamra mig fast. Har försökt att söka hjälp för detta men de vill bara medicinera och lyssnar inte. Vet inte hur jag ska klara av att dejta och bete mig normalt? Istället för att bli knäpp, galen och skrämma bort de.

• Anonym (Lady)
    Mallju90 skrev 2022-11-09 12:31:11 följande:

Han skrev idag att han tycker jag är obehaglig och får en klump i magen varje gång jag skriver. Att jag är alldeles för intensiv och på. Vilket ger honom stress och press. Detta händer gång på gång när jag dejtar. Att när killen visar intresse så gör jag allt för att klamra mig fast. Har försökt att söka hjälp för detta men de vill bara medicinera och lyssnar inte. Vet inte hur jag ska klara av att dejta och bete mig normalt? Istället för att bli knäpp, galen och skrämma bort de.

Jaha, du är en man. Men om du förstår kvinnor så väl är mitt förslag att låta det du förstått påverka dig. Vill du inte ha längre, kör på som innan. Ibland kommer folk dumpa dig även om de gillar sexet. 
  • Anonym (Ärlighet)

Du behöver inte medicin, du behöver terapi ev.

Saker som man gör om man är normal:

INTE: inte tjata om att ses, inte bombardera honom med meddelanden och samtal, inte tjata om vilka känslor han har för dig. Utplåna inte dig själv genom att ställa in kompisträffar, flytta om i din kalender eller på andra sätt vända ut och in på dig för att passa honom.

MEN GÖR: ägna dig åt ditt eget liv, fokusera på dina hobbies, ditt jobb, dina vänner, ditt eget på alla sätt. Om killen vill vara en del av det så är det bra, men ta det som det kommer och låt det utvecklas på ett naturligt sätt.

Det här är bara korta exempel, du skulle behöva prata med någon irl för att diskutera sådana här saker så klart.
  • molly50
    Mallju90 skrev 2022-11-08 18:20:19 följande:

Då kan du ju skriva just det.
    Att du gärna hade sett att han visade mer intresse och var ärlig.
    Men eftersom han inte visat prov på något av det så väljer du att avsluta.
    Att du vill ha något mer,inte vara någons sexdocka. 
  • molly50

Du behöver kanske terapi. Inte mediciner. 
Svar på tråden Han gör mig knäpp.