• Mallju90

Han gör mig knäpp.

Träffade en kille från Tinder vi klickade snabbt då vi arbetat inom samma Bransch och hade mycket gemensamt. Han var väldigt på och ville ses men jag hade mycket med flytt så jag hade inte riktigt tid. Han tyckte jag bromsade och visa för lite intresse. Tillslut så tog jag mig tid att ses och vi var ute och käkade. Han skrev direkt efter och ville ses igen. Vi sågs hemma hos mig andra gången och jag tyckte vi klickade bra och vi kysstes sen skickade jag hem honom för jag ville inte gå längre än så. Han fortsatte lovebomba bla bla sen låg vi på 3e dejten. Sen märkte jag att han hade allt mindre tid att ses. Han blev segare på att svara än innan. Han kunde öppna men sen inte svara på ett dygn typ. Vi följer varann på sociala medier. Vi sågs igår och han sa hade saknat mig men han har mycket med jobbet nu och han tycker om mig. Samma kväll hade han även gillat en bild på min insta. Imorse såg jag att jag inte följer honom längre. Skrev till honom och fråga varför han tagit bort mig på insta. Då skriver han va? Att han gjort den inaktiv. Sen såg jag att jag inte kunde söka på han . Bad min kompis söka och hon hitta han direkt. Alltså har han blockat mig! Han sa han hade mycket nu och ska vara iväg tills tisd nästa vecka och kan inte ses. Så nu undrar jag ska han träffa någon annan och vill dölja sin insta för mig? Jag misstänker han träffar andra. Varför är de så, så fort du visar intresse tillbaka så blir killar off och ointresserade? Nu känns de bara som att vi ses på kvällarna för att ha sex. Inget mer. Senaste han skrev att jag skulle ta de lugnt. Men han gör ju mig galen när han är så on och off hela tiden. Jag svarade inte på de senaste han skrev för jag får magsår av denna killen men samtidigt tycker jag om honom och vi har otroligt bra sex. Men vill inte dela han med andra och jag vill ha mer än sex. 
    Ska jag göra som han bli off och börja ghosta tillbaka?
    Ska jag 

• Svar på tråden Han gör mig knäpp.
  • Mallju90

Han skrev nu att han ville tänka över helgen och att han i vilket fall som ville vara vänner? Men nu har han blockat mig på facebook också... Så hänger inte alls med här. Jag har så svårt för avslut jag lever alltid på hoppet.

• Hellishen

Men herregud nej, vad är det att hoppas på?
    Killen är ju idiot. Lämna honom åt sitt öde och gå vidare.

Och att han skriver att han är rädd för dig för att du visar intresse? Och att folk i kommentarerna här håller med. Herregud vilka omogna idioter det finns.

Om man är ute efter en seriös relation och träffar någon man gillar så är det väl bara att köra. Det är bara jobbigt om man inte gillar personen ifråga. Så om du inte är ute efter en samling veliga fuckboys som inte ger dig ett skit - gå vidare från denna.

Mallju90 skrev 2022-11-09 13:17:42 följande:

Han skrev nu att han ville tänka över helgen och att han i vilket fall som ville vara vänner? Men nu har han blockat mig på facebook också... Så hänger inte alls med här. Jag har så svårt för avslut jag lever alltid på hoppet.Men herregud nej,

• Anonym (Ärlighet)

Han skrev nu att han ville tänka över helgen och att han i vilket fall som ville vara vänner? Men nu har han blockat mig på facebook också... Så hänger inte alls med här. Jag har så svårt för avslut jag lever alltid på hoppet.

Det finns inget att tänka på. Ta saken i egna händer och bryt kontakten!
  • Anonym (Anonymus)

Verkade ju som att han bara var ute efter att ligga. Och sen var det inte intressant mer när han fick vad han ville. Killar brukar inte alltid gilla att tjejerna släpper för lätt och snabbt om dom ska se tjejen som förhållandematerial. Lär känna först några gånger på dejt och ha inte sex förens du vet att det finns ngt mer er sinsemellan? Sen är det väl ingen som tycker det är kul om personen man dejtar är övertillgänglig för en. Så bli inte så intensiv men en person du dejtar är mitt tips, genom att du tex visar för mycket intresse och ger för mycket bekräftelse.

• Mallju90

Just nu känner jag bara att allt är mitt fel. För han visa jättemycket intresse i början börja prata om resor, kalla mig hjärtat sa han tyckte om mig sakna mig osv. Sen blev de jag som blev mer intensv för jag trodde jag hade honom. Började ta upp jag inte ville han skulle träffa andra osv. Vi har träffats 4 ggr. och pratat en månad. Så ja jag skrämde bort honom. 

• Hellishen

Alltså romantiken och kärleken är uppenbarligen död. Ni har dödat den era små tindertöntar födda på 90talet och framåt. Att spela svår är väl ändå bara så jäkla töntigt? Skrattar på mig.

Mvh 80talist i kontakt med sina känslor

Anonym (Anonymus) skrev 2022-11-09 13:59:22 följande:

Verkade ju som att han bara var ute efter att ligga. Och sen var det inte intressant mer när han fick vad han ville. Killar brukar inte alltid gilla att tjejerna släpper för lätt och snabbt om dom ska se tjejen som förhållandematerial. Lär känna först några gånger på dejt och ha inte sex förens du vet att det finns ngt mer er sinsemellan? Sen är det väl ingen som tycker det är kul om personen man dejtar är övertillgänglig för en. Så bli inte så intensiv men en person du dejtar är mitt tips, genom att du tex visar för mycket intresse och ger för mycket bekräftelse.

• Anonym (Ärlighet)
    Hellishen skrev 2022-11-09 14:06:47 följande:

Alltså romantiken och kärleken är uppenbarligen död. Ni har dödat den era små tindertöntar födda på 90talet och framåt. Att spela svår är väl ändå bara så jäkla töntigt? Skrattar på mig.

Håller med om att den är dödad, men inte pga att "spela svår", vilket det INTE är bara för att man inte ligger inom de första dejterna, utan tvärtom just pga att alla ligger med alla hej vilt, inga problem om det händer på första dejten och har man inte legat inom en handfull gånger så är det tjejen (japp, nästan alltid hon som får skulden) som spelar spel, inte är intresserad eller bara frigid. Så ja, romantiken är död och snart har väl var och varannan människa någon sexuell sjukdom också eftersom det är så osexigt med kondom dessutom.
  • Anonym (Lady)
    Hellishen skrev 2022-11-09 14:06:47 följande:

Välkommen till boomerklubben, vi som ff använder ff och Mvh

Mvh sjuttiotalet 
  • Hellishen
    Anonym (Ärlighet) skrev 2022-11-09 14:12:11 följande:
    Håller med om att den är dödad, men inte pga att "spela svår", vilket det INTE är bara för att man inte ligger inom de första dejterna, utan tvärtom just pga att alla ligger med alla hej vilt, inga problem om det händer på första dejten och har man inte legat inom en handfull gånger så är det tjejen (japp, nästan alltid hon som får skulden) som spelar spel, inte är intresserad eller bara frigid. Så ja, romantiken är död och snart har väl var och varannan människa någon sexuell sjukdom också eftersom det är så osexigt med kondom dessutom.
    Ligga eller ej på direkten gör man väl som man vill. Inget dåligt med det ena eller andra nödvändigtvis om det känns rätt. Men visst är det vettigt att vänta in känslan.

Jag syftade mer på sista halvan av inlägget där det står att man inte ska visa intresse, inte vara på, ge bekräftelse eller vara tillgänglig!? Helt barockt. Verkligen inte ett sätt som kommer leda till något genuint.
  • Anonym (Ärlighet)
    Hellishen skrev 2022-11-09 16:57:10 följande:
    Ligga eller ej på direkten gör man väl som man vill. Inget dåligt med det ena eller andra nödvändigtvis om det känns rätt. Men visst är det vettigt att vänta in känslan.

Jag syftade mer på sista halvan av inlägget där det står att man inte ska visa intresse, inte vara på, ge bekräftelse eller vara tillgänglig!? Helt barockt. Verkligen inte ett sätt som kommer leda till något genuint.
    Jag håller helt med om att man aldrig ska spela spel! Det är det jag misstänker att du menar, men jag tolkade det inte som så. Om man läser ts inlägg så är detta ett återkommande problem, att hon anses för påstridig osv, och då är det bara klokt att hålla lite avstånd. Alltså, att man gör detta på ett naturligt sätt för att visa hänsyn och inte för att manipulera.
  • molly50

Han beter sig ju som ett svin.
    Så det borde inte vara så svårt att avsluta med honom.
    Han verkar bara vara ute efter en sak.
    Därav att han själv var så intresserad i början och sedan tappade intresset när han fått det han ville ha.
    Och nu blockar dig på sociala medier. 
    Jag skulle inte ens vilja ha honom som vän. 
    Den enda anledningen till att han vill ha dig som vän är att han ser en chans att få ligga om han inte hittar något bättre.
    Är det vad du vill vara för honom?
    Om inte så be honom fara och flyga och gå vidare.
    Det finns bättre killar därute. 
  • Hellishen

Ja. Min tanke var mer att hon kanske hookat upp med den typ av killar som hon beskriver i tråden och då är det verkligen inte hon som är problemet eller gör något som helst fel. Eller möjligen då att hon fortsätter hoppas på killar som med all tydlighet visar sig vara ointresserade och as...

Anonym (Ärlighet) skrev 2022-11-09 17:00:05 följande:
    Jag håller helt med om att man aldrig ska spela spel! Det är det jag misstänker att du menar, men jag tolkade det inte som så. Om man läser ts inlägg så är detta ett återkommande problem, att hon anses för påstridig osv, och då är det bara klokt att hålla lite avstånd. Alltså, att man gör detta på ett naturligt sätt för att visa hänsyn och inte för att manipulera.
  • Anonym (Ärlighet)
    Hellishen skrev 2022-11-09 18:54:44 följande:

Ja. Min tanke var mer att hon kanske hookat upp med den typ av killar som hon beskriver i tråden och då är det verkligen inte hon som är problemet eller gör något som helst fel. Eller möjligen då att hon fortsätter hoppas på killar som med all tydlighet visar sig vara ointresserade och as...

Det finns absolut två sidor av det här myntet, det finns gott om svinpälsar som beter sig just som ts beskriver, utan att man själv har gjort något fel egentligen.
  • Anonym (Inga spel. Inga konstigheter.)

För mig har det aldrig varit ett problem att vara för "på" om killen faktiskt är rätt för en. De jag har blivit tillsammans med har jag ofta hamnat i säng med på första dejten och så har vi blivit kära. De som det blivit nå krångel med så har inte varit pga att man gjort nåt fel eller varit för på, vi har helt enkelt inte matchat till 100%. Så fort det blir obalanser i hur mycket man vill ses eller höras av så är det tecken på att man inte är rätt för varann. Detta är min erfarenhet.

• Anonym (qqq)

Men sluta TS! Skriv inget mer, låtsas att han inte finns. Det går inte att "vinna" mot honom så att säga. Du kan inte få honom att vara mer ärlig eller förklara mer. 
    Dessutom har han kanske inte helt fel om han upplever dig som lite intensiv, för det  verkar du vara? 

Du får helt enkelt bara leva med att den här gången blev det som det blev. Släpp honom. 

• Anonym (Lady)

Om man  som intensiv person oftare än andra blir använd för sex, när man egentligen önskar sig något annat så behöver man nog checka av sitt eget mönster. 

• Hellishen
    Anonym (Inga spel. Inga konstigheter.) skrev 2022-11-10 09:11:33 följande:

För mig har det aldrig varit ett problem att vara för "på" om killen faktiskt är rätt för en. De jag har blivit tillsammans med har jag ofta hamnat i säng med på första dejten och så har vi blivit kära. De som det blivit nå krångel med så har inte varit pga att man gjort nåt fel eller varit för på, vi har helt enkelt inte matchat till 100%. Så fort det blir obalanser i hur mycket man vill ses eller höras av så är det tecken på att man inte är rätt för varann. Detta är min erfarenhet.

Exakt så!!!!
Svar på tråden Han gör mig knäpp.