Vart går gränsen för otrohet
Fysisk kontakt, men det är inte heller ok att flörta med andra, sexchatta osv.
Förstår hur du tänker men tyvärr skulle nog dom allra flesta räknas som otrogna då. Många som inte lever som singlar sexchattar. Tror att det blir lite snävt att tänka på det som otrohet. Det är många gånger att leva ut sin nyfikenhet, längtan och kanske dröm. Förr fanns det dom här 0771 nr man kunde ringa. Nu finns det möjlighet egentligen för varenda person som har dator, mobil eller iPad att sexchatta. Nu är det inte brudar som får betalt utan nu är det vem som helst. Din väninna, din kollega, eller nån helt random.
Det är lättillgängligt.
För mig går otrohet när man har haft sex med nån annan. Kyssar och hångel är ok, även oralt.
Skulle nog eller aldrig lämna för att min partner varit otrogen om inte partnern skulle vilja det förstås.
Ja, det är min verklighet. Eller verklighet? Mer min inställning.
Tycker folk i allmänhet använder otrohet vid en skilsmässa bara för att komma loss. Dom är fega. Det har blivit så stigmatiserat med otrohet. Varför? Ja, för att vi är så fruktansvärt rädda för att bli svikna.
Skyller på partnern är väl det vanligaste Iaf enl mig.
Ja, om folk skulle vara mer öppna och våga prata med sin partner så är det nog väldigt många som lever i en tvåsamhet som skulle erkänna att dom sexchattat med någon annan. Eller för den delen ggjort lite taffliga försök till kontakt med någon annan än sin partner. Vanligt absolut.
Är det verkligen så farligt undrar ju jag då? Vad är det som är illa med det?
Tänker absolut på dålig kommunikation men i övrigt ?
Förstår vad du menar. Men det jag ändå vill lyfta att otrohet I i allmänhet är otroligt laddad. Självklart av naturliga skäl. Men är det verkligen värt att lämna någon för. Tex om din partner sexchattat. Eller för all del hoppat i säng med en annan. Man kan verkligen ta sig ur, bearbeta och gå vidare efter ett sånt svek. Det tar tid.
Åter igen, om vi nu går efter det jag ändå hävdar, att många ändå tex chattar med någon utanför relationen. Är gränsen då inte lite väl hård?
Gränsen går vid tanken. Har du tänkt tanken så kan du också se dig få över gränsen. Så egentligen är det lilla bra att slå till med en gång.