• Anonym (Mr Jök)

    Vart går gränsen för otrohet

    Som rubriken lyder.
    Hur tänker ni?

  • Svar på tråden Vart går gränsen för otrohet
  • Anonym (L)

    Det är ju olika för alla... Men för mig är det att ha ett sexuellt eller romantiskt intresse i någon annan när man är i en relation. Kan man inte berätta om den person man träffar på jobbet eller messar med t ex så är man otrogen. Och att lägga ner tid, energi och känslor på någon annan än sin partner är nästan värre än ett spontant hångel/fylleligg, det hade jag haft lättare att förlåta.

  • Anonym (Pella)

    Det är helt upp till parterna i relationen att avgöra. Och det kan vara olika i olika relationer (för samma individ). Dvs i relation till en person kan det vara ok med flirt osv medan med någon annan så har vi inte haft den överenskommelsen. 

  • Tukt

    Jag tycker personligen att det är dumt ha så flytande definitioner på ett så extremt viktigt ord. Vilket man också ser bevis på ofta här inne, då en del vill se lite allt möjligt som otrohet.
    Det är så klart enkelt och smidigt, och framför allt ett bra vapen för den som känner sig utsatt att använda.
    Men det verkar sällan leda till något gott när man drar fram den där begreppet i tid och otid. Och ofta tycks den som känner sig bedragen, egentligen bara göra sig själv illa, eftersom den går in i en kontraproduktiv loop, där den i stället skulle behöva ta tag i grundproblemet.

  • Anonym (S)

    Otrohet för mig är nar man ligger med någon annan.

  • Anonym (Hmm)

    Fysisk kontakt, men det är inte heller ok att flörta med andra, sexchatta osv.

  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Hmm) skrev 2022-11-11 09:54:48 följande:

    Fysisk kontakt, men det är inte heller ok att flörta med andra, sexchatta osv.


    Lika bra jag förtydligar innan trollen skriker.... Nej, det är inte otrohet att skaka hand. Jag menar pussar och intimare saker än så.
  • Lyckligalotta

    Vi har pratat mycket om det här och gränsen går vid kyssar och smek. Att kramas eller dansa med någon annan är inte otrohet i vår relation. 

  • Anonym (C)

    För mig är alla typer av sexuella aktiviteter otrohet, inklusive sexchatt. Även kyssar räkna jag som otrohet eftersom det är något som man normalt bara gör med sin partner.

  • Anonym (Svårt såklart.)
    Anonym (C) skrev 2022-11-11 10:52:32 följande:

    För mig är alla typer av sexuella aktiviteter otrohet, inklusive sexchatt. Även kyssar räkna jag som otrohet eftersom det är något som man normalt bara gör med sin partner.


    Förstår hur du tänker men tyvärr skulle nog dom allra flesta räknas som otrogna då. Många som inte lever som singlar  sexchattar. Tror att det blir lite snävt att tänka på det som otrohet. Det är många gånger att leva ut sin nyfikenhet, längtan och kanske dröm. Förr fanns det dom här 0771 nr man kunde ringa. Nu finns det möjlighet egentligen för varenda person som har dator, mobil eller iPad att sexchatta. Nu är det inte brudar som får betalt utan nu är det vem som helst. Din väninna, din kollega, eller nån helt random. 
    Det är lättillgängligt. 


    För mig går otrohet när man har haft sex med nån annan. Kyssar och hångel är ok, även oralt. 


    Skulle nog eller aldrig lämna för att min partner varit otrogen om inte partnern skulle vilja det förstås. 

  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Svårt såklart.) skrev 2022-11-11 11:04:52 följande:

    Förstår hur du tänker men tyvärr skulle nog dom allra flesta räknas som otrogna då. Många som inte lever som singlar  sexchattar. Tror att det blir lite snävt att tänka på det som otrohet. Det är många gånger att leva ut sin nyfikenhet, längtan och kanske dröm. Förr fanns det dom här 0771 nr man kunde ringa. Nu finns det möjlighet egentligen för varenda person som har dator, mobil eller iPad att sexchatta. Nu är det inte brudar som får betalt utan nu är det vem som helst. Din väninna, din kollega, eller nån helt random. 
    Det är lättillgängligt. 


    För mig går otrohet när man har haft sex med nån annan. Kyssar och hångel är ok, även oralt. 


    Skulle nog eller aldrig lämna för att min partner varit otrogen om inte partnern skulle vilja det förstås. 


    Det är din verklighet men bara för att det inte är fysisk otrohet så betyder det inte att det är ok att bete sig så i en relation. För mig är det i alla fall fortfarande en orsak till att göra slut med personen.
Svar på tråden Vart går gränsen för otrohet