• Anonym (Mr Jök)

Vart går gränsen för otrohet

Som rubriken lyder.
    Hur tänker ni?

• Svar på tråden Vart går gränsen för otrohet
  • Anonym (Svårt såklart.)
    Anonym (Hmm) skrev 2022-11-11 11:08:12 följande:
    Det är din verklighet men bara för att det inte är fysisk otrohet så betyder det inte att det är ok att bete sig så i en relation. För mig är det i alla fall fortfarande en orsak till att göra slut med personen.

Ja, det är  min verklighet. Eller verklighet? Mer min inställning. 

Tycker folk i allmänhet använder otrohet vid en skilsmässa bara för att komma loss. Dom är fega. Det har blivit så stigmatiserat med otrohet.  Varför? Ja, för att vi är  så fruktansvärt rädda för att bli svikna. 

• Anonym (Beror)

Det beror på vad man har kommit överens om. 

Jag hade inte varit ok med kyssar och smek. Men att dansa med någon, ge en kram eller ha förtroliga samtal ser jag inte som otrohet. 

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Svårt såklart.) skrev 2022-11-11 11:12:30 följande:

Ja, det är  min verklighet. Eller verklighet? Mer min inställning. 

Tycker folk i allmänhet använder otrohet vid en skilsmässa bara för att komma loss. Dom är fega. Det har blivit så stigmatiserat med otrohet.  Varför? Ja, för att vi är  så fruktansvärt rädda för att bli svikna. 

Njao jag menade att du försöker få det att låta som att det är jättevanligt att personer som har en relation sexchattar med andra. Resten är så klart inställning.

Tänker du att de är otrogna för att kunna ta sig ur/bli dumpade eller att de skyller på att partnern varit det för att lämna hen?
    Anonym (Hmm) skrev 2022-11-11 11:16:38 följande:
    Njao jag menade att du försöker få det att låta som att det är jättevanligt att personer som har en relation sexchattar med andra. Resten är så klart inställning.

Tänker du att de är otrogna för att kunna ta sig ur/bli dumpade eller att de skyller på att partnern varit det för att lämna hen?

Skyller på partnern är väl det vanligaste  Iaf enl mig. 

Ja, om folk skulle vara mer öppna och våga prata med sin partner så är det nog väldigt många som lever i en tvåsamhet som skulle erkänna att dom sexchattat med någon annan. Eller för den delen ggjort lite taffliga försök till kontakt med någon annan än sin partner. Vanligt absolut. 

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Svårt såklart.) skrev 2022-11-11 11:25:36 följande:

Skyller på partnern är väl det vanligaste  Iaf enl mig. 

Ja, om folk skulle vara mer öppna och våga prata med sin partner så är det nog väldigt många som lever i en tvåsamhet som skulle erkänna att dom sexchattat med någon annan. Eller för den delen ggjort lite taffliga försök till kontakt med någon annan än sin partner. Vanligt absolut. 

Aha. Det kan ju ha att göra med dålig kommunikation? Att man faktiskt tycker att partnern varit otrogen medan hen inte visste var partnern tyckte att gränsen gick?

Illa om det verkligen är så det ser ut.
    Anonym (Hmm) skrev 2022-11-11 11:34:52 följande:
    Aha. Det kan ju ha att göra med dålig kommunikation? Att man faktiskt tycker att partnern varit otrogen medan hen inte visste var partnern tyckte att gränsen gick?

Illa om det verkligen är så det ser ut.

Är det verkligen så farligt undrar ju jag då? Vad är det som är illa med det? 

Tänker absolut på dålig kommunikation men i övrigt ?

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Svårt såklart.) skrev 2022-11-11 11:38:24 följande:

Är det verkligen så farligt undrar ju jag då? Vad är det som är illa med det? 

Tänker absolut på dålig kommunikation men i övrigt ?

Farligt....? Själv vill jag då inte vara med någon som har den typen av kommunikation med någon annan. Jag antar att orsaken är samma som varför en del inte vill dejta någon som träffar flera samtidigt, och att det också har med ärlighet att göra. För min del också att man är dedikerad mot sin partner och den relationen. Dessutom är det ett risktagande för relationen att partnern sexchattar med andra, då menar jag inte den vanliga "vem som helst kan vara otrogen" utan att man medvetet skapar förutsättningarna för det.

I övrigt så är det bara så att personen anser att partnern varit otrogen. Jag tror det är rätt ovanligt att någon tänker något i stil med att "nää nu jäv.... nu gör jag slut!" om det inte faktiskt vore så att man tyckte att det var otrohet, eller ännu värre "nää nu jäv... nu passar jag på att göra slut, även om det inte var otrohet så har jag fått nog så jag kan lika gärna säga att det var så, då slipper jag jobbiga fler diskussioner".
    Anonym (Hmm) skrev 2022-11-11 12:00:00 följande:
    Farligt....? Själv vill jag då inte vara med någon som har den typen av kommunikation med någon annan. Jag antar att orsaken är samma som varför en del inte vill dejta någon som träffar flera samtidigt, och att det också har med ärlighet att göra. För min del också att man är dedikerad mot sin partner och den relationen. Dessutom är det ett risktagande för relationen att partnern sexchattar med andra, då menar jag inte den vanliga "vem som helst kan vara otrogen" utan att man medvetet skapar förutsättningarna för det.

I övrigt så är det bara så att personen anser att partnern varit otrogen. Jag tror det är rätt ovanligt att någon tänker något i stil med att "nää nu jäv.... nu gör jag slut!" om det inte faktiskt vore så att man tyckte att det var otrohet, eller ännu värre "nää nu jäv... nu passar jag på att göra slut, även om det inte var otrohet så har jag fått nog så jag kan lika gärna säga att det var så, då slipper jag jobbiga fler diskussioner".

Förstår vad du menar. Men det jag ändå vill lyfta att otrohet I i allmänhet är otroligt laddad. Självklart av naturliga skäl. Men är det verkligen värt att lämna någon för. Tex om din partner sexchattat. Eller för all del hoppat i säng med en annan. Man kan verkligen ta sig ur, bearbeta och gå vidare efter ett sånt svek. Det tar tid. 

Åter igen, om vi nu går efter det jag ändå hävdar,  att många ändå tex chattar med någon utanför relationen. Är gränsen då inte lite  väl hård? 

• Anonym (Lilo)

Sex är lika med otrohet. Inget annat, dock  kan andra svek också sluta med uppbrott. 

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Svårt såklart.) skrev 2022-11-11 12:25:20 följande:

Förstår vad du menar. Men det jag ändå vill lyfta att otrohet I i allmänhet är otroligt laddad. Självklart av naturliga skäl. Men är det verkligen värt att lämna någon för. Tex om din partner sexchattat. Eller för all del hoppat i säng med en annan. Man kan verkligen ta sig ur, bearbeta och gå vidare efter ett sånt svek. Det tar tid. 

Åter igen, om vi nu går efter det jag ändå hävdar,  att många ändå tex chattar med någon utanför relationen. Är gränsen då inte lite  väl hård? 

Ja jag skulle inte tveka en sekund på att lämna någon som varit fysiskt otrogen. Sexchatt är mer av en gråzon men jag skulle ändå göra slut. Alla är olika med vad de kan tänka sig att stå ut med i en relation.

Nej, gränsen är inte hård. Det spelar ingen roll vad andra gör, du och jag och alla andra har rätt att sätta vilka gränser man vill. Ingen av oss ska behöva backa kring våra övertygelser, gränser, känslor eller vad man vill kalla det bara för att andra är ok med det.
Svar på tråden Vart går gränsen för otrohet