Äter ni både lunch och middag?
Anonym (Teddy) skrev 2022-11-13 22:04:26 följande:
Jag tror att det kan bero på vårt kluvna förhållande till mat här i det välmående väst. Å ena sidan äter vi fel och för mycket, å andra sidan är vi mer välmående, lever längre mycket tack vare kosten, å det tredje (om man nu kan säga så) har vi väl aldrig tidigare varit kunnigare vad som är hälsosamt och ej. Allt detta skapar skam och skuld runt vårt ätande. Jag tror att vi kanske bör bredda våra definitioner vad gäller ätstörningar. De flesta känner till anorexi och bulimi men vad kallar man dom som är normalviktiga och normaltränade (alltså inga under eller överdrifter) men som är besatta av att räkna kalorier tex?Obs: detta jag skriver har inget med ts trådstart att göra.
Nu är jag frisk. Ett sätt att bli frisk var att äta regelbundet. Att äta en frukost, en lunch och en middag, oavsett aptit.
Jag brukar inte läsa sådana här trådar, men gjorde faktiskt ett undantag nu och jag blir lite ledsen av den dömande tonen som många inlägg har. Tvärsäkra uttalanden om att människan minsann inte behöver äta mer än vad just den skribenten gör, till exempel, eller som TS som inte kan förstå varför människor äter mer än vad hon gör. Vi är olika individer, med olika behov. Jag förstår inte hur man kan tycka om te, men det är min preferens och inte en allmän sanning.