Inlägg från: Anonym (Ja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ja)

Varför är pojkar generellt stökigare än flickor?

Ja förmodligen biologiskt. Hormoner..

Känner till mycket lugna pojkar också, jättesnälla och så, men delar i stort bilden av pojkar som betydligt vildare rent generellt.

Dock finns det stora individuella skillnader här vill jag påstå! Även bland de lite besvärligare pojkarna så är vissa lite bångstyrigare i allmänhet, medan andra är rena monster.

Jag tror det är väldigt biologisk, men samtidigt spelar annat in. Pojkar behandlas annorlunda. Man pratar annorlunda till pojkar. Förväntningarna skiljer..

• Anonym (Ja)

Flickor tillåts inte spåra ur på samma sätt utan att behöva förklara sig och sätta ord på varför, och HUR de känner i varje situation. 

Medan pojkar mera får tillsägelser bara när de blir besvärliga. Det liksom förväntas av dom att vara lite så bara..

Tror också att vissa besvärliga pojkar blir ambassadörer för pojkar i allmänhet. De syns hörs och märks mycket mycket mycket och påverkar bilden av hur pojkar är i betydligt större utsträckning än de lugnare pojkarna som man inte lägger märket till alls lika mycket.

• Anonym (Ja)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2022-11-14 12:28:43 följande:

Ja, det är biologiskt. Pojkar har mer energi och behöver få utlopp för den, genom fysisk aktivitet.  Pojkar mognar också mycket senare, ligger 1-2 år efter tjejerna i mognad. Sen efter puberteten så kommer pojkarna ikapp. 

Fast flickor beter sig också illa. Bara att de gör det på andra sätt. De kommer undan med det i stor utsträcknin.. 

Pojkar är liksom inte så smidiga och har inte samma finess i hur de beter sig.
  • Anonym (Ja)

Ibland kan jag föredra pojkars busighet ändå..

Svar på tråden Varför är pojkar generellt stökigare än flickor?