Varför är pojkar generellt stökigare än flickor?
Anonym (TS) skrev 2022-11-15 18:18:58 följande:
Tack för allas input. Fick veta idag att det bor en kille i magen, så antar att jag får försöka göra det bästa av situationen och försöka uppfostra en artig och respektfull individ.
Läser gärna andras erfarenheter av deras söner och hur mycket biologi vs uppfostran spelar in.
Oavsett vilka barn du får framöver (tjej/kille, lugn/livlig) så kommer du att oroa dig. Ditt barn kommer ha egenskaper som gör dig lugn och det kommer ha egenskaper som verkligen skapar oro. Det enda är att du inte vet vilka egenskaper det är än. Och får du en lite vildare kille så får du göra som några föreslog - se till att de får springa av sig så de kan vara lugna däremellan.
Det finns stunder då jag önskar att min son vågade ta för sig mer. Att det skulle kännas tryggare. Samtidigt som jag är otroligt tacksam för den hänsynsfulla kille som han är.
Under de första åren skiljer sig inte könen åt särskilt mycket. De är helt enkelt barn. Och det är ett barn som kommer tycka att du är bäst i hela världen. Och ibland sämst. Men mycket oftare någon som de älskar att vara med.
Och det stämmer verkligen med mina barn och andras ungar. Det är helt annorlunda med barn som är ens egna.